Mercedes-Benz i jedna administrativna zabrana
Eto dokaza da su patenti itekako gadna stvar, kada se ne poštuje tvorac.
S obzirom na to da je Mercedes jedan od onih proizvođača automobila koji jako vole na tržište izbacivati topless-modele, ova je situacija zasigurno potresla taj mikro-svijet uživanja na svježem zraku tijekom vožnje.
Naime, kako se u sklopu današnje ponude modela bez krova (tj. s pomičnim krovom, ako ćemo već biti dosadno precizni) Mercedes-Benz doista može pohvaliti s raskošnom gamom, te aktualna ponuda podrazumijeva modele SLC, SLK, C-klasu, E-klasu, S-klasu Cabriolet i AMG GT Roadster, za pretpostaviti je da će zabrana prodaje ovih automobila u Njemačkoj imati itekako velikog (i lošeg) efekta na kupce.
Uglavnom da…dobro ste pročitali – Mercedesu je zabranjena prodaja svih modela koji među stavkama opreme imaju tzv. „zračni šal“, odnosno sve gore navedene topless-varijacije na temu Mercedesovih automobila.
Ideju „zračnog šala“ ne treba posebno opisivati, jer već i klinci u četvrtom osnovne znaju da se radi onoj stvarčici s rupicama koja pri uzglavlju sjedala puše topli zrak i time grije vrat vozača i suvozača tijekom vožnje sa spuštenim krovom.
No s obzirom na to da je „zračni šal“ izmislio i patentirao gospodin Ludwig Schatzinger, te da dotični patent drži pod svojim imenom još od 1996. godine, zapravo nimalo ne čudi ovakav rasplet situacije.
Naime, g. Schatzinger nije tužio Mercedes-Benz, no patentni ured u kojem je „zračni šal“ registriran jest, pa su njemačke vlasti prije nekoliko dana odlučile da cijela priča nije fer prema autoru ovog izuma, te su sukladno tome izrečene mjere koje izuzev kazne od nekih 250,000 eura podrazumijevaju i zabranu prodaje modela opremljenih s ovim sustavom na teritoriju Njemačke.
Zabrana je po presudi istog momenta postala aktualna, pa će potencijalni kupci Mercedesovih „otvorenih“ modela malo pričekati s kupnjom gore navedenih modela. No čekanje ne bi trebalo trajati dugo, jer moratorij za patent ističe krajem ove godine, kada Mercedes može nastaviti proizvodnju svojih topless-modela bez problema i straha od daljnjih pravnih radnji i sankcija.
Isto tako vrijedi napomenuti i da kupci izvan njemačkih granica rezultatno stanje (tj. zabranu proizvodnje i prodaje) neće ni osjetiti, s obzirom na to da patent pokriva isključivo njemački teritorij. Dakle mislim da bi se bez problema moglo dogoditi da potencijalni kupci Mercedesovih kabrioleta uskoro svrate i do naših zastupnika po svoj primjerak nekog od modela bez krova.
Tada ih naravno čeka veliko iznenađenje u obliku trošarina, poreza, prireza, nareza i razreza koji se unutar granica lijepe nam naše plaćaju nogama, rukama, krvlju i bubrezima. No ako postoji želja i ne želi se propustiti niti jedan od nadolazećih sunčanih dana, vjerujem da bi Hrvatska uskoro mogla izvoziti Mercedese u Njemačku.
To bi naravno bilo apsolutno smiješno, ali kao jedan od mogućih scenarija zapravo i ne zvuči toliko nerealno. Dapače, s obzirom na to da sam siguran kako će njemačke kupce veseliti mogućnost legalnog zaobilaženja zakona i bezbrižno uživanje u čistom zraku, plavom nebu i zvukovima ptičica, lišća i diesel-motora, doista me ne bi čudilo da nečije nestrpljenje prevlada i dotični zaluta u neki od naših salona ove marke.
Tu naravno slijedi iznenađenje, jer su automobili u našim krajevima nekoliko postotaka skuplji nego izvan naših granica, ali sve je to za ljude.
Pogotovo ako ne žive ovdje.