McLaren kreće u nove pobjede
…s već postojećim modelom koji je prošao određene revizije.
Svi oni koji prate svijet automobila vjerojatno tu i tamo svrate u polje snova, te pogledaju pokoji sportski ili super-sportski automobil nove generacije, te svjesno ili nesvjesno biraju svog favorita.
Za one pak koji čitaju ovaj naš mali internetski kutak posvećen automobilima već je otprije poznato da hibride i slične tehnološke novotarije baš i ne cijenim previše, no s druge strane „Trio fantastikus“ koji u tom svijetu struje i benzina predstavljaju Porsche, Ferrari i McLaren ipak stavljam na posebno mjesto.
To je naravno s jedne strane dvoličan pristup, jer Toyota Prius na papiru i bez ulaženja u detalje dijeli istu tehnološku ideologiju koju kroz svoje super-sportske modele promiču i gore navedeni trojac, no tu ipak postoji jedna osnovna razlika zbog koje Prius nije poželjan automobil, a npr. Porsche 918 Spyder jest.
Razlika je svedena na pristup kroz koji Prius sa svojim električnim motorom ne ispunjava funkciju uštede, s obzirom na to da je skuplji od „konvencionalnih“ modela unutar te klase automobila, dok za gore navedeni trojac nitko nikada nije ni spominjao štednju u bilo kojem obliku.
Dapače, za takve modele električni motori služe samo da bi vozačima kroz snagu i brzinu rastegli još veći osmijeh na lice, a to je pak sasvim ispravno i u redu.
No da ne ulazim u detalje oko stavova i ukusa zbog kojih su nastali, vratimo se temi…
Iako su McLaren P1, Porsche 918 Spyder i Ferrari LaFerrari genijalni automobili, te među njima u smislu performansi i nema neke pretjerane razlike, svejedno na prvo mjesto tog imaginarnog trona stavljam P1.
Zašto? Jednostavno zato što je nekako najluđi među ludima i već na prvi pogled odaje dojam da su dizajneri bili na teškim drogama i gledali neki znanstveno-fantastični film kada su krenuli crtati ovaj automobil.
Konačni efekt je da i Ferrari i Porsche u usporedbi s McLarenom izgledaju poput sasvim normalnih automobila, a to je u današnjem svijetu automobila itekako teško postići i zato je McLaren jednostavno broj jedan.
McLaren P1 je zapravo pomalo iznenadio svijet automobila svojom pojavom, jer model MP4-12C praktički svojim stažem na tržištu do tog vremena još uvijek nije zasjao u punom sjaju, no u McLarenu su se odlučili požuriti i s P1 na neki način demonstrirati svu silu tehnologije i znanja s kojima raspolažu. To je već samo po sebi za svaku pohvalu, no sindrom žurbe s P1 nipošto nije stao, te je tijekom tek godinu i pol, koliko se P1 nalazi na tržištu svijetu super-automobila najavljen i P1 GTR.
Dotična je ojačana verzija ovog McLarenovog modela predstavljena u obliku koncepta sredinom prošle godine na legendarnom eventu pod nazivom Pebble Beach Concours d´Elegance, a od prije nekoliko dana je dotični koncept najavljen za proizvodnju, te svoju premijeru treba doživjeti na salonu automobila u Ženevi.
McLaren se vezano uz ovu izvedbu modela potrudio pretjerati još malo, pa je već na prvi pogled moguće primijetiti optičke dodatke koji će vozačima ovog automobila itekako dobro poslužiti tijekom upotrebe na stazi, no optika je samo jedan mali dio svega onog što GTR-inačica McLarena P1 sa sobom donosi.
Naime, uz svu silu optičkih (odnosno aerodinamičkih) dodataka za P1 zbog kojih je dotični još lakši i u mogućnosti se pohvaliti s još boljim držanjem podloge, poradilo se i na motoru i mjenjačkom sklopu.
Rezultatno stanje je preko 1,000 konjskih snaga, odnosno u omjerima oko 690 konja po toni, što dodatno ne treba opisivati nikome tko je završio osnovnu školu ili se jednostavno naučio bazičnim matematičkim operacijama.
Uz taj suvišak snage, provedenu dijetu, te ojačavanje šasije i kroz aerodinamičke dodatke, McLaren P1 GTR postaje pravim trkaćim automobilom koji ipak zadržava neke osnove s kojima je moguća i upotreba na cesti.
Tako usprkos vađenju skoro svih „luksuznih“ komponenata P1 GTR i dalje zadržava klima-uređaj, jer nema pretjeranog smisla da vozač gubi koncentraciju zbog vrućine u poprilično skučenom interijeru.
Ionako nepotreban audio-sustav ne postoji, a umjesto raznoraznih displaya i informativnih panela je ulogu informiranja vozača preuzeo novi volan nalik onom iz bolida Formule 1, te vozač više nema ispriku za eventualno loše vrijeme na stazi uslijed pada koncentracije.
Uglavnom, sve vezano uz ovaj automobil podređeno je jedino i isključivo brzini i to je primarna ideja koja stoji iza McLarena P1. Sve ostalo je nebitno.
Cijena ovom monstrumu niske siluete naravno da još uvijek nije poznata, no do otvaranja vrata 85. po redu salona automobila u Ženevi ionako ostaje još samo malo vremena, te će se tada znati apsolutno sve vezano uz ovaj (ne sumnjam) fascinantan automobil.