Lexus nam donosi par noviteta
…od kojih je jedna (očito) vezana uz probleme s nabavkom krivuljara.
Lexus – ta interesantna podružnica Toyote koja iz godine u godinu pokazuje sve veći trud u sklopu konkurencije na polju pojedinih kategorija svijeta automobila.
Tvrtka koja još od devedesetih proizvodi tehnološki najnaprednije automobile na svijetu, te ih istovremeno pakira u najneinventivnije karoserije kakve uopće možete zamisliti.
Nekada davno je Lexus bio „optuživan“ za kopiranje svega onog što u smislu dizajna neki od europskih proizvođača automobila nude na tržištu, a posebna priča vezana uz negodovanja oko Lexusa bila je vezana uz BMW i Mercedes-Benz. To naravno nikada nije rezultiralo nekim službenim radnjama, no taj dio priče nije ni bitan.
Tijekom posljednjih godina su za Lexus krenula vremena svojevrsne renesanse, jer se ta tvrtka uporno trudi svijetu automobila prikazati posebnom.
To doduše i nije rezultiralo nekim pretjerano velikim uspjesima, jer ako ćemo realno, kupci luksuznijih i sportskih automobila ne žele pod prstima osjećati kopiju karbona i gledati nastavke ispušnih cijevi koji sa samim ispušnim sustavom nemaju nikakve veze.
Isto tako za kupce super-automobila pojam cijene nije toliko vezan uz samu cifru, već uz naziv proizvođača koji za tu cifru svojim klijentima nudi nešto posebno, pa je Lexus usprkos potpisivanju modela LF-A kao jedne od najboljih, najljepših i tehnološki najnaprednijih jurilica svih vremena zbog cijene i čudnovatih uvjeta vezanih uz kupnju i nije imao pretjerano puno uspjeha.
No ekipa iz Lexusa se i dalje trudi…
Najnoviji pokušaji vezani uz instantnu prepoznatljivost i unikatan dizajnerski izričaj za mnoge nisu baš uspjeli kako treba, jer prednji kraj s ogromnom crnom maskom za mnoge baš i nije izričaj ljepote i sklada. Isto tako za mnoge od nas ni velik broj detalja na Lexusovim modelima danas i nema baš pretjerano visok stupanj privlačnosti, no kako su ukusi ipak različiti, te se o njima ne treba raspravljati, taj dio priče od ovog momenta nadalje jednostavno puštam na miru…
…sve do momenta kad (ponovno) ne bacim oko na najnoviji Lexusov uradak i opet dobijem nevjerojatnu inspiraciju za mali milijun kritika…
Naime, kroz nepunih će mjesec dana, tj. na salonu automobila u Frankfurtu tvrtka Lexus svijetu predstaviti nekolicinu novih i(li) pomalo osvježenih modela. Zbog toga se na bespućima Interneta svako toliko pojavi pokoje zrnce informacije vezano uz pojedine modele koji bi u Frankfurtu trebali zaživjeti u sasvim novom ruhu, no sve te informacije su pažljivo filtrirane i plasirane „na gram“.
Samim time nema redakcije na svijetu koja u ovom momentu raspolaže s ovećom količinom slikovnih materijala vezanih uz sve te novotarije, a brojki trenutno čak i kronično nedostaje.
Dapače, zna se da je riječ o modelu RX četvrte generacije, modelu ES300h, te dvije varijacije na temu modela GS – onu pod brojkom 200 i onu koja uz istu brojku ima i malo slovo „t“.
…i to je to što se tiče realnih navoda.
Naravno, kako je to već poslovično ispravno za jednu naciju koja je izmislila „Haiku“, iz Lexusa svako toliko u medijima osvane neka pjesnički-orijentirana najava vezana uz gore navedene modele. Tako se npr. novi RX može pohvaliti interijerom koji je „redizajniran s idejom postizanja savršene harmonije između luksuza i praktičnosti“, te „kupcima nudi prostranost i istovremeni osjećaj intime uz visok nivo udobnosti za vozača i suvozača“.
Ne znam kako to vama zvuči, no meni djeluje kao dio scenarija za sedamnaesti nastavak serijala o „Emmanuelle“.
Oko brojki izuzev onih u nazivu modela nema ama baš nikakvih najava, pa imam dojam da Lexus u Frankfurtu priprema oveći broj iznenađenja, no ako ćemo realno, mislim da bi najveće iznenađenje u općenitom smislu bilo da služba javne nabave unutar te tvrtke svojim dizajnerima nabavi krivuljare.
Zašto? Jednostavno zato što je dizajn najnovije inkarnacije modela RX toliko uglat da već dan-dva pokušavam pronaći neku šaljivu (čitaj: sarkastičnu) usporedbu koja bi vrijedila za ovaj automobil.
…no čak ni Natsume Soseki kao apsolutni majstor Haiku-poezije nije ponudio valjanu usporedbu za uglatost ovog automobila, pa stoga jednostavno pogledajte fotografiju kako bi shvatili o čemu pričam.
S druge strane medalje, novi Lexus GS nije pretjerano uglat. Nije ni ružan, ni neugledan niti bih ga opisao s bilo kakvim negativnim navodima. No Lexus GS u sklopu svoje najnovije (tj. redizajnirane) inkarnacije definitivno jest čudan – pogotovo ako se stavi u usporedbu s nekim europskim konkurentima koje npr. potpisuju Mercedes-Benz ili BMW.
Naime, izuzev mrkog dojma koji odaje prednji kraj, (i opet) one predimenzionirane i pomalo čudne prednje maske, te dnevnih svjetala dizajniranih na tragu uglato izvedenih NIKE-ovih logotipa u pozitivu i negativu, ne mogu reći da automobil izgleda užasno.
Dapače, s obzirom na širinu samog automobila mogu reći da Lexus GS iz pojedinih kuteva izgleda poprilično dobro, no to je pak najvjerojatnije uvjetovano mojim automatskim uspoređivanjem s poprilično užasnim dizajnom zbog kojeg je u vizualnom smislu aktualni model IS poprilično upropašten.
Uglavnom, Lexus GS nakon premijere na glamuroznom eventu pod nazivom Pebble Beach Concours d´Elegance i sve sile ovacija koje je tamo dobio, pretpostavljam da će i na teritoriju Europe nakon premijere u Frankfurtu doživjeti isti tretman.
To naravno ne bi bilo loše iz nekoliko razloga, od kojih je osnovni sveden na činjenicu da novi Lexus GS doista ne izgleda loše, te bi uz svu silu tehnologije i sličnih atributa na području EUnije bez većih problema mogao ostaviti dobar dojam kupcima naviknutim na BMW, Mercedes-Benz i Audi.
No onaj najbolji dio vezan uz novi (tj. redizajnirani) GS i bilo koji drugi Lexusov model (i prodaju istog na raznoraznim svjetskim tržištima) svodi se na činjenicu da se uspjeh mjeri u novcu, a novac je itekako potreban da bi se u neko dogledno vrijeme (nadam se) obistinile neke najave vezane uz nasljednika apsolutno fascinantnog modela LF-A.
Znam…to baš i nije u redu kao razmišljanje, no s obzirom na to da svi znamo da Lexus itekako može fascinirati kada to želi, izuzev eventualnog nedostatka novaca jednostavno ne vidim razloga za odugovlačenje oko kreacije još jednog super-sportskog automobila.
Uostalom, budimo realni – i vi želite vidjeti nasljednika za LF-A.