Lada Vesta krajem mjeseca kreće u prodaju
Rusi bi s vremena na vrijeme predstavili koncept dizajniran na računalu umjesto na hladnim drvenim crtaćim pločama u sibirskim dizajn-biroima, ali bi i dalje proizvodili kutije iz prošlog stoljeća. Sada, jedan koncept je uspio zaživjeti…
Proizvodnja modela koji je dobio ime ili po rimskoj božici vatre ili po odjevnom predmetu u kreće u prodaju 25. ovog mjeseca, a planirana proizvodnja za ovu godinu je 5000 jedinica, što je sasvim solidna brojka ako se uzme u obzir da je kraj godine gotovo već tu. Lada Vesta se proizvodi u AvtoVAZ pogonu u Iževsku na zapadnom Uralu, inače gradu poznatom po proizvodnji najjačeg ruskog branda – kalašnjikova.
Lada Vesta će stajati između 465 i 600 tisuća rubalja, što pretvoreno u konkretniju valutu iznosi 6700 – 8700 € čime je izravan konkurent Hyundai Solarisu i Kia Rio-u, koji su na listi najprodavanijih automobila u Rusiji na drugom, odnosno trećem mjestu. Inače, na prvom mjestu je Lada Granta.
Lada Vesta je izrađena na sasvim novoj LADA B / C platformi koju su razvili inženjeri u AvtoVAZu u suradnji sa specijalistima iz Renault-Nissan grupacije. Automobil dolazi s poznatim Lada 1.6-litarski motorom sa 16 ventila koji sada razvija 106 KS, a mjenjač s pet brzina je posuđen od Renaulta. Kasnije Lada planira ponuditi i Vestu s automatskim mjenjačem s istim motorom, ali u poznatoj anemičnoj inačici s 8 ventila i 87 KS, što će rezultirati sigurno impresivnim ubrzanjima mjerljivim kalendarom. Šuška se da bi se u ponudi također trebao naći Nissanov 1.6 motor sa 114 KS.
Što se tiče mjera: dužina Veste je 4410 mm, širina 1764 mm, visina 1497 mm i 2635 mm međuosovinskog razmaka, a prtljažnik zapremine 480 litara može primiti gajbu piva i nekoliko boca votki.
Lada Vesta će biti prvenstveno namijenjena ruskom tržištu, 71% komponenti za automobil dolazit će iz Rusije, stoga da će 60% dijelova (među kojima su motor, mjenjač, šasija i drugi dijelovi) biti proizvedeno u AvtoVAZ-ovoj domicilnoj tvornici u Togliattiju.