Kreće li Audi u Formulu 1 po neke nove pobjede?
Prema svemu sudeći, reklo bi se da je odgovor na to pitanje jedno veliko DA.
Voljeli Njemačke automobile ili ne, jednostavno je nemoguće zaobići je na bilo koji način.
Da, Nijemci su škrti po pitanju opreme na svojim automobilima i određen broj njemačkih proizvođača automobila na svoje modele stavlja često besmislene cijene. No u većini slučajeva je takvo gledanje zapravo pomalo krivo, jer u našim krajevima kritičarima njemačke auto-industrije jednostavno nije jasno da cijene izvan Hrvatske s onima u Hrvatskoj nemaju nikakve veze.
Razlozi tome prvenstveno leže u činjenici da naša država porezima i ostalim suludim davanjima većinu automobila viših klasa čini apsolutno nedostupnima „običnim“ ljudima, a ne u inicijalnoj cijeni kojom njemački proizvođači automobila nastupaju na tržište.
No bilo kako bilo, njemački su automobili u našim krajevima često precijenjeni u odnosu na neke druge države koje imaju razvijenu auto-industriju, te čiji su modeli prisutni na našem tržištu.
No zašto spominjem cijene i državu u kontekstu ove priče? Jednostavno zato što se Audi već godinama u određenim segmentima svijeta automobila predstavlja kao jedan od najskupljih proizvođača, dok za to često nema nekog pretjeranog razloga.
S druge strane je upravo Audi jedna od omiljenih marki naših premijera, saborskih zastupnika i stranačkih predstavnika, pa u tome onda i vidim poveznicu.
No dosta o politici i sprezi bezobrazluka visokih cijena i luksuza koji većinom uživaju samo političari u našim krajevima…
Ideologija ovog teksta krenula je iz vijesti koja je prije nekoliko mjeseci bila tek šapat, no danas već pomalo odjekuje unutar medijskih zidova, a ukratko se radi o Audiju i istupu te tvrtke u svijet Formule 1.
Naime, ukoliko razmišljate poput mene, vjerojatno vam se gadi ideologija Diesel-motora na utrkama 24 sata Le Mansa, gdje Audi dominira u sklopu 13 od 15 posljednjih godina i s konkurencijom se natječe u potrošnji goriva, umjesto u brzini. Samim time moram priznati da mi Audi ni približno nije omiljena marka iz svijeta automobila, no s druge strane jednostavno ne mogu negirati sve ono što je u svijetu auto-sporta ova marka postigla i čime se sve može pohvaliti.
Ako samo spomenemo svijet Rallyja, Audi ispada kao jedan od najpoznatijih i najcjenjenijih proizvođača u toj prljavoj konkurenciji, a ista priča vrijedi i kad se spomenu nastupi na legendarnoj brdskoj utrci (koja je u današnje vrijeme pojavom asfaltirane rute apsolutno upropaštena) pod nazivom „Pikes Peak“, gdje su za volanom Audijevog modela Sport Quattro „Walter i njegov pas“ doslovce uništavali konkurenciju. Nadalje, ako se ostaje „preko bare“ i spomene se IMSA-serija utrkivanja, i opet Audi iskače iz paštete, jer je upravo njihov model 90 Quattro Amerima pokazao kako pravi trkaći automobil treba funkcionirati na stazi.
Na „starom kontinentu“ je Audi uz nastupe u svjetskom Rally-prvenstvu godinama bio itekako prisutan u konkurenciji DTM-a, te je ugrabio popriličan broj pobjeda, a otkad se ta tvrtka iz Ingolstadta upetljala u svijet LMP-bolida i nastupila na 24 sata Le Mansa, ispada da konkurencija na toj utrci zapravo nema što tražiti. No Diesel-motori su za mnoge postali kamen spoticanja, te Audi u tom segmentu ipak ima jednu veliku crnu naftnu mrlju, s kojom se puristi i tvrdoglavi auto-entuzijasti nikako ne mogu pomiriti.
Bilo kako bilo, Audi je upravo na 24 sata Le Mansa postavio hrpetinu rekorda i time osigurao svoje mjesto u analima auto-sporta, no ako ste na trenutak pomislili da je to dovoljno, vjerujte mi da ste se itekako prevarili, jer od prije nekoliko dana tračevi oko Audijevog ulaska u Bernijev svijet čuda postaju stvarnost.
Kako u ovim momentima stvari stoje, Audi je sve bliži svijetu „najvećeg oktanskog cirkusa“, te su neke faze približavanja Formuli 1 već u poodmaklom stadiju.
Za početak je tu ispod medijskog radara provučeno zapošljavanje g. Stefana Dominicalija, koji je donedavno vršio dužnosti glavnog i odgovornog čovjeka Ferrarijevog F1-tima, te koji izuzev upravljanja momčadi u Formuli 1 nema nikakvog automobilističkog iskustva, te bi samim time u Audiju bez planova oko F1 mogao eventualno raditi poput naših državnih službenika, odnosno u prijevodu većinom ništa. Zatim je tu jaka poveznica s čovjekom pod imenom Dietrich Mateschitz, koji je kroz Red—Bull istovremeno poznat i svijetu auto-sporta i onom koji se bavi praćenjem energetskih napitaka, a s obzirom na to da g. Dietrich u svom posjedu ima čak dvije momčadi u Formuli 1 i da je uzduž i poprijeko povezan s Volkswagenom (koji stoji kao jedan od stupova V.A.G. grupacije, čiji je Audi neizostavni dio), vi se pozabavite s matematikom.
Prema najavama bi se Audi uskoro trebao povući iz svijeta utrka izdržljivosti, a prema nekim špekulacijama čak i daljnji nastupi u DTM-u zbog ideje ulaska u svijet Formule 1. To u prijevodu znači da su sve oči uprte u F1 i da Audi u tom svijetu itekako jasno vidi svoje mjesto, a s obzirom na rekordne uspjehe na 24 sata Le Mansa, ne vjerujem da baš ciljaju na sredinu poretka, već pretpostavljam da u tu najvišu seriju auto-sporta ulaze pobjeđivati i nastavljati nizati rekorde.
Uglavnom, kako u ovim momentima stvari stoje, uz ubrzani razvoj 1,6-motora koji sa svojih šest cilindara i Turbo-punjačem nema ama baš nikakvu primjenu u svijetu serijskih automobila, te gore navedenim činjenicama apsolutno se može očekivati da će Audi uskoro i službeno najaviti pohod u svijet Formule 1. A hoće li to biti uobličeno u jednu od dvije momčadi koje g. Mateschitz ima u svom posjedu, ili će se pak u Audiju odlučiti početi „od nule“, vidjet ćemo vrlo uskoro.
Ja se samo nadam da i Formula 1 neće doživjeti presedan u obliku Diesel-motora, jer kako se povijest ima tendenciju ponavljati, iskreno me takav razvoj događaja u vezi s Audijem ne bi nimalo čudio.