Koliko je za novi Ford Mustang bitan procesor zvuka?
Ukratko? Hm… Jako!
„Volim, ne volim…volim, ne volim…“ tako bi otprilike gledano iz mojih očiju izgledala priča oko Fordovog modela Mustang u sklopu svoje najnovije generacije.
Razlog je jednostavan – EcoBoost motor s četiri cilindra u glavi, kakav smo donedavno navikli gledati pod poklopcem motora neke Fieste ili Focusa.
To je naravno dio globalnog plana vezanog uz uspješnost prodaje svih modela s kojima tvrtka Ford danas nastupa na tržište, no u slučaju „europeizacije“ Mustanga je Fordova globalna filozofija pod nazivom „Go Further“ jednostavno podbacila, te je mnoge štovatelje tog legendarnog američkog automobila okrenula prema štovanju nekog drugog modela i neke druge marke.
Realno gledano, kome pobogu treba Ford Mustang koji ne grmi i ne tutnji, kojem se cilindri iz dana u dan pod poklopcem motora samo svađaju, te koji za osnovnu premisu ima smanjenu potrošnju goriva? Nije li Focus u tim segmentima puno bolji izbor?
Hmmmm…
Izgleda da jest, ma koliko se ekipa iz Forda trudila ljudima objasniti da su s EcoBoost motorom i četiri cilindra s kojima dotični motor u Mustangu raspolaže napravili nešto fenomenalno i posebno u svakom smislu i segmentu. Nije „prošlo“ ni konstantno obavještavanje medija i javnosti oko svih detaljčića kojima novi Mustang ispada omanjom revolucijom. Tehnologija i opremljenost Mustanga koja graniči s hedonizmom također nisu u obliku najava nimalo uljepšale kompletnu sliku ovog sveameričkog proizvoda koji u Europi kupuju samo hard-core entuzijasti.
Razlog? Naravno, i opet EcoBoost motor koji od najpoznatijeg konja na četiri kotača na neki način radi konkurenta Volkswagen Golfu, što je i opet uloga za Focus, a ne za Mustang.
Dakle dovođenje EcoBoost motora u kontekst s Mustangom ne samo da je nepotreban potez, već je za mnoge ispao i smiješnim.
U Fordu su toga cijelo vrijeme bili itekako svjesni, jer su pokušaji medijske manipulacije i „mazanja očiju“ javnosti od strane odjela marketinga koji također „ide dalje“ bili skoro svakodnevna pojava. Istovremeno je za Mustang na polju „Retro-Muscle“ automobila sve više nastajala panika i zbog ponovnog buđenja Dodge Challengera, no najveći problem za Mustang stvorio je Chevrolet, koji je od Camara u to vrijeme odlučio napraviti pravi sportski automobil.
Dakle Mustang je u tim momentima zbog svih tih kompromisa i dodvoravanja tržištu Europe malo pomalo gubio tlo pod nogama i nešto se moralo napraviti po tom pitanju, kako bi se „Go Further“ filozofija barem naizgled isplatila u smislu kombinacije Mustanga i EcoBoosta koju se netko pametan dosjetio ponuditi na tržište.
U toj se maniri prije nekoliko mjeseci svijetu predstavila razlika između zvukova koje proizvode EcoBoost Mustang i onaj s oznakom GT koji pod „haubom“ ima V8-motor na kakav smo u sklopu Mustanga navikli.
Tu je za mene uslijedilo jedno veliko iznenađenje, jer nisam mogao vjerovati da jedan motor s četiri cilindra može zvučati baš toliko dobro. Dapače, čak i pre dobro, ako se mene pita.
Pa eto, kako sam i inače skeptik po pitanju nekih stvari, na svako „pre“ automatski reagiram dodatnim analiziranjem pojedinih stavki. No u ovom slučaju je bilo teško biti u pravu ili u krivu, jer je dojam o obje verzije Mustanga bio većinom dobiven kroz analizu dva paralelno snimljena video-uratka koje je Ford objavio na popularnom medijskom servisu YouTube.
Pogledajući oba video-uratka, te kroz informacije koje su tijekom posljednjih mjeseci stizale pred moje oči, jednostavno sam odlučio nastaviti voljeti Mustang, te jednostavno anulirati sav skepticizam koji sam osjetio prema EcoBoost motoru koji se odjednom u Mustang ugrađuje. No upravo sam u sklopu te odluke ipak bio u krivu, jer je prije nekoliko dana na vidjelo izašla jedna grozna istina.
Naime, nedavno je ekipa iz renomiranog američkog auto-magazina „Car & Driver“ preuzela Mustang s EcoBoost motorom na test i inicijalni dojmovi nisu bili nimalo loši.
Dapače, Mustang je za početak izgledao odlično, u smislu opremljenosti je itekako imao nekolicinu atributa, a što se performansi tiče, dotični je europeizirani primjerak uvjerljivo ubrzavao, te je uz smanjenju potrošnju goriva doista ispao boljim izborom od Focusa.
Ekipa u Fordu je u tim momentima zadovoljno trljala ruke, no ubrzo se dogodila tragedija, te je jedan maleni dio Mustanga presudio cijeloj priči oko koje su se dušobrižnici u Fordu toliko trudili tijekom posljednjih mjeseci.
Tragedija je bila u tome što se u jednom momentu priča o Mustangu pretvorila u bajku o „malom osiguraču“ koji je jednostavno izgorio, te sa sobom povukao audio-sustav koji je odjednom zašutio i ekipi udobno smještenoj u automobil svojom šutnjom dao do znanja da su tijekom kilometara i kilometara test-vožnje zapravo slušali savršeno povezanu zvučnu kulisu koja uopće nije dolazila s mjesta na kojem se nalazi motor.
Ajme sramote.
Nakon inicijalne reakcije se vijest proširila poput virusa, te je Ford morao izdati neko priopćenje, s obzirom na činjenicu da u smislu glasanja četvero-cilindričnog Mustanga s njihove strane nikad nije bila spomenuta ekstremna ovisnost i svojevrsna simbioza EcoBoost motora i audio-sustava.
Objava je glasila „Active Noise Control je sustav koji kontrolira nivelaciju buke koja dopire iz motornog prostora, no dotični je sustav istovremeno zadužen i za nivelaciju glasnoće audio-sustava tijekom vožnje. Dotični sustav također služi i za anuliranje pojedinih frekvencija koje EcoBoost motor povremeno proizvodim te su samim time to zapravo dva sustava u jednom.
Prekidom rada dotičnog osigurača sustav više nije mogao mijenjati pojedine karakteristike zvuka, te je samim time rezultatno stanje u nemogućnosti razlučivanja pojedinih tonova za vozača i putnike u automobilu“.
Dakle dotična izjava ne samo da nije baš previše kratka i poprilično prozirna, već je od novinara tog renomiranog američkog auto-magazina pokušala napraviti idiote koji nemaju pojma što se između redaka zapravo davalo do znanja.
Prijevod na konkretan hrvatski jezik bio bi „Vidjeli smo da novi Clio RS ima modulator zvuka, učinilo nam se fora, jer se naš motor ne čuje nikako, a potencijalni vlasnik Mustanga dotični automobil dobrim dijelom kupuje upravo radi zvuka, pa smo smislili način da EcoBoost na momente zvuči dobro. No dogodio nam se propust, pa se sad kao rezultatno stanje moramo opravdavati s glupostima“.
Eto… tako bi to otprilike zvučalo kada se auto-industrija ne bi skrivala iza tekovina ovog današnjeg u velikom broju stvari kastriranog i jadnog svijeta u sklopu kojeg je istina apsolutno zadnja stvar na koju će se bilo tko odlučiti.
Samim time bacam tratinčicu iz ruke i „volim-ne volim“ igru od Mustanga okrećem prema nekom drugom automobilu koji bi se u mojoj glavi mogao naći između ljubavi i mržnje.
Znam… ta izjava zvuči malo „čudno“ i pomalo nalik nekoj kakvu bi prije čuli tijekom nedavnog „ponosnog vikenda“ u Beogradu, nego iz ruku čovjeka koji na Internetu piskara o svijetu automobila, no eto…
