Kakva je budućnost za Mercedes AMG GT?
U teoriji? Briljantna. No pitanje je koliko je u mogućnosti zaprijetiti novoj generaciji sportskih automobila koja konkurira ovom najnovijem sportski-orijentiranom Mercedesovom modelu.
Ako se mene pita, Porsche 911 Turbo za mene je oduvijek bio nešto ultimativno i od sna o toj verziji 911-ice se nikad nisam uspio odlijepiti. No zašto i bih, kada je upravo ta izvedenica danas već vječne 911-ice ona koja kroji trendove vezane uz performanse na tom polju svijeta automobila.
Uglavnom, iako već desetljećima Porsche 911 Turbo ispada omiljenim sportskim automobilom za mnoge, to svejedno ne znači da konkurencija zaspala.
Dapače, s obzirom na nekolicinu itekako zanimljivih modela koji su dočekali serijsku proizvodnju tijekom posljednjih mjeseci zorno se vidi da nije.
U toj maniri prvenstveno vrijedi spomenuti Ferrari, koji je s modelom F12 Berlinetta (ponovno) objavio rat zakonima fizike, te je postao najjači Ferrarijev GT-model svih vremena.
Zatim je tu Jaguar, koji sa svojim modelom F-Type R Coupé itekako raspolaže s nekolicinom aduta kojima ispada hvale vrijednim konkurentom za tron najpoželjnijeg sportskog automobila na svijetu.
Isto tako ne treba zaboraviti ni Nissan GT-R, koji usprkos odužem stažu na tržištu i dalje pronalazi svoje kupce, a tu je i Chevrolet Corvette Stingray, koja bi sa svojih 650 konjskih snaga i usmjerenjem prema stazi tijekom ove godine svima zajedno mogla pomrsiti račune.
Uglavnom, konkurencije ne nedostaje ni pod razno.
Mercedes-Benz već nekoliko godina malo pomalo razvija tzv. „ubojicu Porschea“, i s tim planiranim modelom želi Porsche 911 Turbo skinuti s trona najpoželjnijeg sportskog automobila današnjice.
Doduše, u tom dijelu priče nikako ne treba zaboraviti ni Mercedes SLS AMG, no ako ćemo realno, dotični to ni približno nije imao za svrhu i ulogu, već je poslužio kao dobra baza i odlična demonstracija sile i retro-elegancije uklopljene u apsolutnu brutalnost.
Samim time je Mercedes SLS AMG uvijek bio bliže svom starijem bratu koji dijelom potpisuje McLaren, nego što je konkurirao gore navedenim modelima.
No prošle je godine SLS AMG umirovljen za sva vremena, te je sva pozornost usmjerena na model GT AMG, koji ne samo da na nišanu ima 911-icu, već se samom svojom pojavom pokušao nametnuti kao najbolji izbor u klasi današnjih sportskih automobila.
To naravno treba shvaćati s rezervom i ne treba robovati afinitetima usmjerenim prema Mercedesu, jer u krajnjoj liniji to ne bi bilo realno. No isto tako nema nikakvog smisla ni ignorirati GT na bilo koji način, jer se radi o doista potentnom (hehe) automobilu koji svoju sposobnost i performanse nikako ne skriva.
E sad…iako je Mercedes-Benz GT AMG doista divan i krasan automobil, njegov osnovni cilj „skidanja“ 911-ice s najviše pozicije trona sportskih automobila i dalje nije ispunjen. Samim time bi se moglo reći da je GT zapravo promašen slučaj, no to bi ipak bilo pretjerivanje.
Umjesto toga se može ustvrditi kako je Mercedes s ovim modelom tek započeo fazu razrade, te kako najbolja vremena za dotični sportski automobil tek slijede.
Tome u prilog vrijedi spomenuti činjenicu koja kaže da već kroz nekoliko mjeseci na scenu stupa prva revizija modela GT, tj. ona sa sufiksom „S“.
Dotični bi automobil sa svojim 4-litrenim V8 motorom i dva Turbo-punjača trebao raspolagati s ukupno 503 konjske snage, te oko 650 Nm maksimalnog okretnog momenta, što bi pak trebalo biti sasvim dovoljno za 3,7 sekundi, koliko je ovom Mercedesu potrebno da ubrza od 0-100 km/h i nastavi ubrzavati sve do 310 kilometara na sat.
Samim time Mercedes-Benz GT-S AMG na papiru ispada dostojnim protivnikom za Porsche 911 Turbo, koji doduše ubrzava za oko pola sekunde brže, te mu je maksimalna brzina oko 4 km/h veća, nego što je to slučaj s Mercedesom, no u stvarnom svijetu mislim da bitnih razlika ne bi trebalo biti.
Što se mene tiče, usprkos posebnom mjestu u sklopu svijeta automobila, koje Porsche 911 Turbo oduvijek ima, nimalo ne sumnjam u sve atribute s kojima su precizni Nijemci iza zidova Mercedesove AMG-divizije odlučili napasti Porsche, no u ovom slučaju najavljeni napad ne podrazumijeva toliko performanse i upotrebljivost, koliko nešto sasvim drugo – tradiciju staru preko trideset godina, koja itekako stoji na strani 911-ice Turbo.
Stoga se postavlja pitanje može li Mercedes kupce nagovoriti da poistovjete jedan potpuno nov automobil s jednim koji već više od tri desetljeća mnogima predstavlja najbolji izbor u svijetu sportskih automobila?
Odgovor na to pitanje dobit ćemo uskoro, a do tada nam ne preostaje ništa drugo, nego sliniti…