Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 08.07.2016

Kada bi Škoda organizirala orgije, ovo bi bio rezultat – Škoda Atero Coupé Concept

Da…znam…opet čudan naslov. No kada imate (u najmanju ruku) čudan smisao za humor, drugačiji ne može ispasti.

Odlikaši kraj svog "festendfjurijus" projekta.
Odlikaši kraj svog “festendfjurijus” projekta.
foto: Škoda

Iako sam svjestan da živimo u jednoj poprilično zatvorenoj sredini gdje se svako toliko nešto osuđuje i definira, svejedno ću kontra svih pravila spomenuti grupni seks.
Zamislite na trenutak da su automobili poput ljudi funkcionalni u reproduktivnom smislu i da se npr. na nekom razuzdanom tulumu u nekoj privatnoj garaži nađu Škoda Rapid i Octavija, Ford Focus i hrpetina nadobudnih studenata-mehanofila, te odluče za predigru uz malo alkohola pogledati prvi dio „Festendfjurijusa“. Što bi kao posljedica tog tuluma nastalo? Kakav automobil?
Ako se mene pita, takva bi sasvim nepotrebna hipotetska situacija rezultirala upravo automobilom poput Škode koja se upravo nalazi pred vašim očima.

No sad prekidamo s plodovima prljave mašte, lošeg smisla za humor i ostalih poprilično krivih tendencija, te u ime obitelji nastavljamo u revijalnom tonu…

Škoda Rapid - pomalo neugledan, ali zanimljiv automobil.
Škoda Rapid – pomalo neugledan, ali i zanimljiv automobil.
foto: Škoda

Dakle Škoda Rapid – ta omanja limuzina ili karavan nalik nekadašnjoj Jetti koja kao automobil ne izgleda nimalo loše. Dapače, u usporedbi s konkurencijom unutar klase, upravo Rapid za veliki broj kupaca stoji na zavidno visokom mjestu, pa stoga ne izostaju ni dobri prodajni rezultati.
Doduše, moram priznati da bih uvijek nekako radije smanjio doživljaj s hranom i pokušao uštedjeti još koji euro viška, pa si priuštio Octaviju, no kada to ne bi bilo moguće, Rapid ispada sasvim pristojnim automobilom s poprilično dobrim omjerom unutar odnosa uloženog i dobivenog. Uglavnom, stoga nimalo ne čudi da se ekipa studenata na praksi unutar Škodinih odaja odlučila svoj najnoviji projekt bazirati upravo na ovom modelu.

Druga generacija Focusa RS.
Druga generacija Focusa RS.

Rezultatno stanje iz pojedinih kuteva doista izgleda poput izvanbračnog spoja Forda Focusa i Škode Octavije, no bilo kako bilo, ne mogu reći da Atero Coupé Concept izgleda loše. Dapače, u usporedbi s mnogim sličnim i danas aktualnim serijskim modelima, Atero izgleda zanimljivije i bolje. Zato vjerojatno nikada ni neće vidjeti svjetlo dana u obliku gotovog modela, jer vjerujem da bi svojom pojavom (a i cijenom) posramio mnoge druge modele iz V.A.G. grupacije, pa nekako ne vidim da će ovaj studentski projekt ikada vidjeti zeleno svjetlo.

Neonke buraaaaaz!
Neonke buraaaaaz!
foto: Škoda

Uglavnom, Škoda Atero Coupé Concept je automobil s trojim vratima. Gledano s boka je ovaj automobil lagano nalik Focusu prošle generacije, ali to nije bitno.
Ono što pak jest svedeno je na činjenično stanje koje pokazuje da su studenti-potpisnici ovog konceptualnog automobila cijelo vrijeme bili odriješenih ruku, te su zbog toga uspjeli stvoriti nešto poprilično zabavno i simpatično.
Karoserija s trojim vratima i pomalo čudnovato postavljenim otvorom onih stražnjih već izvana djeluje poput nekog „tjunerskog“ uratka kakav bi nastao u nekoj češkoj radionici. Tome u prilog ide sva sila crvenih dodataka i detalja koji se na crnoj karoseriji ovog automobila nimalo ne srame.
Isto vrijedi i za crveno osvjetljenje podvozja kakvo javnost nije imala prilike vidjeti još od prvih nastavaka serijala o „brzim i žestokima“ (ajme kako mi se gadi taj prijevod), a u toj je maniri izvedeno i ozvučenje koje popunjava dobar dio prtljažnog prostora i djeljivu stražnju klupu čini relativno neupotrebljivim komadićem „opreme“. No zamjerke nema, jer cijela priča izgleda skroz fora, a kad joj se još dodaju i klinci-autori projekta, cijela priča ionako ima svojevrstan naglasak na adolescenciji, pa tu nitko nema što za prigovoriti.

Ma ovaj je projekt ispao baš fora.
Ma ovaj je projekt ispao baš fora.
foto: Škoda

Motor pod poklopcem također je dobio sto i jedan crveni detalj, no u bazi se radi o 1,4-litarskom „turbaku“ snage 125 konja. S obzirom na relativno agresivan nastup eksterijera i hrpetinu dizajnerskih detalja, reklo bi se da je 125 konja malo i da takav automobil nikoga ne može fascinirati, ali Atero Coupé Concept niti nije zamišljen za češku izvedenicu Vina Diesela i ekipe, već za sasvim normalne ljude koji za svoje automobile ipak preferiraju nešto otkačeniji (da ne kažem sportskiji) izričaj. Uglavnom, usprkos relativno maloj snazi, Atero Coupé Concept čak i na papiru djeluje interesantno i zbog toga opet zamjerkama nema ama baš nikakvog mjesta.

Škoda Atero Coupé Concept - Simply crveno i crno.
Škoda Atero Coupé Concept – Simply crveno i crno.
foto: Škoda

Kako bi svojih ruku djelo predstavili u što je bolje mogućem izdanju, ekipa studenata je uz sam automobil osmislila i prezentaciju istog, pa je Atero Coupé Concept predstavljen kroz jednu simpatičnu reklamu. No kako ne bih kvario doživljaj, zasad bih spomenuo samo nekolicinu vlasnika „običnih“ Rapida, jednu auto-praonicu, par hostesa i simulaciju eksplozije. Sve ostalo ionako stoji u video-uratku s kojim je Škoda svijetu odlučila predstaviti ovaj studentski projekt.
Onako iskreno, ako se mene pita, i automobil i reklama zaslužuju peticu iz zalaganja.
A što vi mislite?

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana