Je li ovo ultimativni Porsche?
Ako ste kojim slučajem već pokušali odgovoriti na pitanje iz naslova, odmah vam mogu reći da ste u krivu, jer nije riječ o još jednoj varijaciji na temu 911-ice i nije neki od idiotskih SUV-a koje Porsche danas nudi na tržište.
Boxster, Cayman i 911 – to bi danas bila ponuda sportskih modela s kojom Porsche izlazi na tržište.
Da, tu je još i 911 na koji je pao klavir (odnosno Panamera) i 911 koji se najeo germe (odnosno Cayenne), te Macan kao model koji usprkos relativno čudnoj poziciji na tržištu iz dana u dan sve više očarava. No usprkos svoj sili konjskih snaga s kojima pojedine verzije tih modela raspolažu, to po definiciji nisu ni približno sportski automobili, pa ih automatski isključujem iz te priče i posvećujem se zlatnoj sredini, tj. modelu savršeno smještenom između Boxstera i 911-ice.
Da, Cayman je model zbog kojeg sam postavio pitanje iz naslova. No ne bilo kakav Cayman.
Naime, još od 2005. godine i vrapci na grani znaju da je Porsche s 911-icom određenom broju auto-entuzijasta bio dosadan. Boxster, koji je za svetu dužnost imao kupcima ponuditi izbor, ispao je jednako smiješan, koliko i zbunjujuć i odvratan automobil, pa je Porsche pod hitno trebao popuniti rupu između ružnoće i dosade, te je na tržište predstavio Cayman.
„Srednji“ sportski Porsche je već pri samom pojavljivanju izazvao pozitivne reakcije, no mnoge od nas je itekako kopkalo koliko bi zapravo daleko u smislu performansi dotični „srednji“ Porsche mogao ići, da u Porscheu nisu pod svaku cijenu odlučili sačuvati 911 kao glavnu zvijezdu ponude.
Dapače, mislim da je Cayman zbog 911-ice itekako razvodnjen i ublažen, jer sam koncept automobila zbog svojih dimenzija i relativno lagane karoserije, te centralno-smještenog motora već na papiru zvuči sposobnije od svog „starijeg brata“, no odluka je pala i Cayman je smješten u zlatnu sredinu sve do danas.
Kažem sve do danas, jer je upravo najavljena najjača verzija ovog modela, koja bi tijekom sljedećih mjeseci trebala biti ponuđena na tržište.
Radi se o Caymanu s oznakom GT4, što samo po sebi „na prvu“ nikome ne bi trebalo predstavljati ništa posebno, no kada se pogleda povijest, postaje jasno da je sufiks GT u kombinaciji s bilo kojim Porscheovim modelom značio poprilično kaotičan uradak. Uostalom samo treba spomenuti Porsche 911 GT3 i otprilike je sve samo po sebi jasno, zar ne?!
Uglavnom, u Porscheu model Cayman čak i u verziji GT4 pokušavaju ostaviti u sredini ponude, kako se puno skuplji i razvikaniji 911 ne bi pokvario u smislu prodaje, no kako već na papiru stvari stoje, to će im teško uspjeti, jer Cayman GT4 već u teoriji impresionira bez zadrške.
Karoserija je čvršća, lakša i s optičkim (tj. aerodinamičkim) dodacima još agresivnijeg izgleda. No nije sve vezano uz ovaj automobil prepušteno isključivo vizualnom dojmu. Dapače, baš suprotno, jer svi ti dijelovi izrađeni od karbona i laganih metala samo idu u prilog performansama, kojima onako usput rečeno itekako pomaže i 3,8-litarski „šestak“ koji u sklopu ove verzije modela razvija 385 konjskih snaga.
To naravno ni približno nije nov motor, jer se isti takav ugrađuje u aktualnu generaciju Porschea 911 Carrera S, no s obzirom na to da je Cayman ipak nešto „manji paket“, sukladno tome rastu i performanse u sklopu kojih je Cayman GT4 sposoban do stotke ubrzati za 4,2 sekunde, te nastaviti s ubrzavanjem sve dok kazaljka ne udari 295 kilometara na sat.
Dakle radi se o jednom itekako interesantnom automobilu.
Dakle, Porsche Cayman GT4 teoretski i prije službenog predstavljanja (koje je planirano za salon automobila u Ženevi kroz nekoliko dana) slovi kao jedan zanimljiv automobil – tim više što je sam pristup bio pomalo spartanski.
Naime, Cayman GT4 dolazi s ručnim mjenjačem i s hrpetinom polu-trkaćih dijelova ovjesa skinutih s 911-ice GT3, što će u praksi zasigurno ispasti pozitivno i dobro.
Doduše, vjerujem da će neke odbiti sva ta „mehanika“ i nedostatak PDK-mjenjačkog sklopa koji je razmazio današnje vlasnike Porschea, no ako se mene pita, tko ih…(da ne budem bezobrazan).
Cayman GT4 je s razlogom osmišljen da bude to što jest i uopće ne treba sumnjati da se radi o vrhunskom automobilu koji će itekako dobro kotirati u segmentu automobila napravljenih više za upotrebu na stazi, nego na cesti.
Iz Porschea već sad stižu pridjevi „fenomenalan“, „usmjeren“ i „agilan“, no u to zapravo nitko i ne sumnja. Ono u što se pak i dalje sumnja od strane novinara i entuzijasta diljem svijeta svodi se na činjenicu da bi Cayman u bilo kojoj verziji mogao biti još barem 40-50% potentniji automobil, da se u ponudi ne nalazi 911.
No s druge strane, Cayman je samo automobil, dok je Porsche 911 ipak puno više od toga i samim time se zapravo vrijedi zapitati bi li Porsche bez tog legendarnog modela zapravo u današnje vrijeme slovio time što jest.
Nekako mislim da baš i ne, usprkos činjenici da zbog 911-ice svi drugi sportski modeli ove marke zapravo pomalo pate od kompleksa inferiornosti.
No bilo kako bilo, Cayman GT4 se već kroz najave čini kao jedan jako dobar potez, a kako stvari stoje, nekako mislim da će u praksi fascinirati još više nego u teoriji.
U nastavku pogledajte genijalnu video najavu za Porsche Cayman GT4 – “Rebels, race on”