Je li ovo spas za ručni mjenjač?

Toyotin koncept (realno to je GT86 sa targa krovom, ali u redu) koristi tehnologiju sličnu TS050 hibridnom bolidu koji je bio jako blizu pobjedi na Le Mansu, ali po Toyotinoj tradiciji svi bolidi su imali nekakvih poteškoća. Koliko god taj hibridni sustav bio zanimljiv, ono što nas je stvarno zaintrigiralo je mjenjač.

Toyota GR HV

Koncept se je nazvan GR (Gazoo Racing) HV (Hybrid Vehicle (te na prvi pogled nema previše poveznica sa TS050, ali unatoč tome u Toyoti tvrde da je dizajn inspiriran baš tim bolidom. Jedine sličnosti koje ja vidim između ova dva vozila je to što oba imaju četiri kotača, kotači su im okrugli i gume su crne, ali dobro… Također nije za očekivati da će imati išta slično 2.4-litrenom V6 motoru s dva turbopunjača i električnom sustavu od 8 megadžula koji zajedno razvijaju 986 konjskih snaga.  No, to nije ni toliko bitno, snaga i performanse nikad ni nisu bile pretjerano usko vezane uz GT86 već nešto bitnije – zabava. No, što ako možete imati smireni automobil s automatskim mjenjačem za dulja putovanja, te ga pritiskom na gumb pretvoriti u vikend automobil sa ručnim mjenjačem? Zvuči nevjerojatno, ali sudeći po fotografijama ipak nije.

Ručni mjenjač?

Da je Toyota izbacila nešto ovakvo malo bliže prvom travnju sve bi bilo puno jasnije, ali trenutno je listopad pa ipak nekako mislim da su ozbiljni. Na mjenjaču se nalazi klasična H šablona te se onda na kratko možete pretvarati da pilotirate borbenim zrakoplovom, podići poklopac i pritiskom na gumb pretvoriti automatski mjenjač u ručni. Sve to djeluje divno, ali ako razmislite kako bi to trebalo funkcionirati sa mehaničkog stajališta velika je vjerojatnost da će vas uskoro zaboljeti glava. Po slici interijera dalo bi se naslutiti da postoji pedala spojke, ali ni to ne objašnjava previše toga. Ručni mjenjač sa pretvaračem momenta koji nalazimo kod klasičnog automatika bi vrlo vjerojatno bio grozan, a s druge strane bi po vašoj želji automatizirani ručni mjenjač vjerojatno bio jako neuglađen.

Što god ovo bilo biti će zanimljivo vidjeti u kojem će smjeru otići no lijepo je vidjeti da Toyota još uvijek nije odbacila „manualce“ te da se možemo nadati nečem novom u budućnosti.

Postoji li i treća pedala?