Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Ivan IGloo Gluhak 13.02.2021

Je li ovo nepotrebno iživljavanje ili apsolutna fascinacija?

Ako se mene pita, još uvijek ne mogu baš do kraja probaviti ideju nekog legendarnog sportskog automobila bez pojavljivanja zvuka od kojeg se moguće naježiti. Stoga smatram da ovakve ideje predstavljaju nepotrebno iživljavanje.
Ali…

Totem Automobili GTelectric – retro-Alfa na struju
Foto: Totem Automobili

Kako god stajali razmišljanjima o dilemi pretvaranja nekog klasičnog automobila u retro-novitet na struju, teško je reći da u cijeloj priči i na jednu i na drugu stranu ne odlaze konkretni argumenti. Stoga nikoga ne čudi trud i rad pojedinih tvrtki na obnavljanju nečeg posebnog iz svijeta automobila i pokušaje praćenja nekih novih vremena.
Jer legendarni automobili u očima mnogih djeluju poput dinosaura i li pak arhaičnih vozila koja pripadaju barbarskim vremenima iz kojih je svijet već odavno izašao.

Ovakve scene za Alfu nekada nisu bile čudne.
foto: Pinterest

Ako se mene pita, elektrifikacija bi trebala ostati unutar današnjeg vremena i moderne tehnologije kojom se aktualni milenij odlikuje. Samim time i dalje smatram da elektrifikacija legendarnih automobila jednostavno ne bi trebala padati na um nikome. I to ako već ni zbog čega drugog, onda zbog zvuka s kakvim se pojedini automobili iz nekih prošlih vremena itekako odlikuju. Jer upravo taj zvuk predstavlja jedan od najvažnijih dijelova fascinacije vezane uz auto-klasiku. I bez toga dojam jednostavno nije potpun.
Ali to sam samo ja…

Uglavnom, ne… Ovo nije Alfa Romeo GT Junior, već njena moderna reinkarnacija koju za početak pogone strujni krugovi, a ne genijalno glasan i rastezljiv motor s kakvim je ovaj automobil na tržište stigao prije skoro 6 desetljeća.
I to će nekima sjesti bez problema, dok će neki drugi zbog te informacije dobiti čir na jedanaestercu.

Interijer kako ga i inače rade Talijani
Foto: Totem Automobili

Nakon ranih dizajnerskih skica i prikaza objavljenih još tamo negdje u ožujku prošle godine, relativno nova talijanska tvrtka Totem Automobili na beskrajne prostore interneta nam svagdašnjeg izbacila je ove fotografije svog prototipa. A onda je u javnost stigla i još nekolicina detalja koji su od ovog projekta učinili nešto zanimljivo. Iako je u samoj srži i dalje riječ o retro-automobilu na struju.

Umjesto lijepog motora, eto nam lijepog elektro-motora
Foto: Totem Automobili

Tom je prigodom u domenu poznatog preselio dio tehnologije s kojim se ovaj automobil može pohvaliti. Odnosno za početak je poznatim prvenstveno postao kapacitet baterije s kojim se ovaj automobil pogoni. Odnosno, postalo je poznato kako baterija kapaciteta 50,4 kWh, iz teorije u praksu donosi ubrzanje u vremenu od 3,4 sekunde od 0 do 100 km / h, te maksimalnu brzinu od 152 kilometara na sat.
Maksimalan doseg od punjenja do punjenja je nekih 360 kilometara, a elektromotor od 130 kg proizvodi maksimalni okretni moment (buraz) od preko 900 Nm.
Sama baterija je teška 330 kg, a kapacitet joj je 3400 mAh. Iz tvrtke stižu i navodi o težini automobila koja iznosi nekih 1.270 kg, pa se u krajnjoj liniji ne bi trebalo raditi o teškom automobilu.

Sam automobil u vizualnom smislu privlači pravom retro-recepturom. Za početak stoji na prekrasnim 17-inčnim i ručno rađenim felgama na kojima su svoje mjesto pronašle Continental SportContact gume. Ovjes je onaj s potpisom tvrtke Bilstein, a kočnice (u ovom momentu) neimenovane marke podrazumijevaju diskove od 345 mm. Stoga vrijedi pretpostaviti da ova Alfa na struju ide i drži cestu isto toliko impresivno koliko i koči.

Duh “Juniorke” itekako je prisutan
Foto: Totem Automobili

Što se dizajna tiče, Totem u obliku Alfe na struju itekako privlači poglede. Pa iako se možda radi o relativno nepoznatoj manufakturi automobila, kroz cijelu se priču oko ovog modela provlači apsolutna pažnja prema lijepim i zanimljivim detaljima.
Reklo bi se tipično za Talijane, zar ne?!
Kako brošura kaže, sami kupci mogu u potpunosti prilagoditi unutrašnjost svog automobila. A takvu pak fleksibilnost pri izradi svakog pojedinog primjerka donosi preko 6,000 sati kombiniranog ručnog rada i ukupno 18 zaposlenika koji su zaduženi za izradu svakog GTelectrica.

A sad dolazimo i do nekoliko pomalo kontroverznih navoda…

Prelijep automobil, zar ne?!
Foto: Totem Automobili

Naime, kako iz Totema kažu, „Ovo nije reverzibilan postupak“. Odnosno, u prijevodu, ekipa iz ove male manufakture električnog čuda želi reći kako je za svaki primjerak GTelectrica potreban donator, odnosno jedan od primjeraka ove legendarne Alfe.
Iz Totema kažu kako je svaki automobil donator “totalno rastavljen prije nego što se može izvršiti opsežna preinaka. Okvir standardnog automobila fino je podešen i ukrućen ručno kako bi preživio snagu i okretni moment“.
Dakle, potrebno je uništiti jednu Alfu da bi se iz nje stvorila nova na struju. I to mnogima neće baš sjesti kako treba.

Ne. Ovo nije ručica mjenjača, već igračka
Foto: Totem Automobili

Druga kontroverza oko GTelectrica svodi se na zvučnike koji unutar interijera imitiraju zvukove motora s unutarnjim izgaranjem. I to onog Alfinog koji za mnoge od nas predstavljaju nešto apsolutno neponovljivo.
Oko tog dijela se iz Totema očituju ovako:
„Zahvaljujući spajanju igara i kalibraciji sustava za zabavu“, tonovi izvornog automobila mogu se reproducirati u skladu s načinom korištenja papučice gasa i žestinom okretanja upravljačkog sustava. Mjenjač je također digitaliziran, odnosno digitalno spojen na naš regulator s istim mehaničkim osjećajem s kakvim se odlikuje i onaj klasični“. A to pak u prijevodu znači da tijekom vožnje zapravo mijenjate brzine iako one u pravilu ne postoje.

I to zvuči zbunjujuće.
Totalno.

“On” i “Off” pedale
Foto: Totem Automobili

Uglavnom, na kraju cijele priče vrijedi reći kako je GTelectric stvarno lijep automobil. No iako je sličan ovoj legendarnoj Alfi, s druge strane stoji informacija koja kaže kako je tek nekih 10-ak posto originalnog automobila u sklopu ove strujne reinkarnacije pronašlo svoje mjesto.
Iskreno govoreći, iz većine se kuteva čini kako je Totem za ovaj automobil ipak iskoristio onih pravih 10% dijelova. Jer GTelectric doista izgleda genijalno.
Stoga ako ne pripadate pod klasifikaciju dinosaura, kao što je npr. slučaj sa mnom, za pretpostaviti je kako vam se ovaj automobil dopada. A ako kojim slučajem ne znate o kakvoj se ideji radi i što je tu zapravo reinkarnirano i sporno, možda je najbolje da se umjesto čitanju publikacija o automobilima prebacite na one koji podrazumijevaju goblene i tabletiće.

Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.

Eh da nije na struju…
Foto: Totem Automobili

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ratovi performansi su prošlost. Ratovi ekrana predstavljaju budućnost.

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10 – najgluplje stvari izrečene od ljudi iz svijeta automobila

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Kontrolirajte ulje redovito kako bi produljili vijek motora

Piše: Dean Štrlek

Benzin ili Diesel – vječna dvojba, što je bolje!?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10 razloga za strah od autonomnih automobila

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Današnja tehnologija u automobilima – Kada i od koga je sve krenulo

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Upoznajte najpraktičniji brzi Nissan svih vremena

Piše: Vanja Mirosavljević

Kako ostati budan tijekom vožnje?

Piše: Vanja Mirosavljević

TOP 10 automobila s najgorim proporcijama

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ovo su najprodavaniji kabrioleti svih vremena – 2. dio


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2021. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana