Je li novi Audi A6 zapravo dosadan?
Ne, stvarno… Je li A-šestica već mali milijun puta prožvakan automobil?
Ako kod pregleda fotografija imate naviku tek preletjeti pogledom preko njih i reagirati sa „vau“, „meh“ ili „u j**ote“, onda vjerojatno nećete ni primijetiti da se na fotografijama u privitku ovom tekstu nalazi novi Audi A6. Tek kad preuzmete onaj 3D-način gledanja fotografija, možda ćete primijetiti neku razliku između ove nove A-šestice i one kojoj je istekao rok trajanja na tržištu. I to je totalno bez veze. Nije li?
Iako novi Audi A6 svoju službeno premijeru očekuje kroz nekoliko dana, tj. kada salon automobila u Ženevi po 88. puta otvori svoja vrata, iz Ingolstadta su poput Severininog akcijskog uratka s elementima drame „procurile“ službene fotografije. Dakle, najava je tu, pa ajmo malo u detalje – tek toliko da se ne morate mučiti s buljenjem u fotografije i traženjem razlika između ove nove generacije modela i one „stare“.
Iskreno govoreći, teško je tvrditi da se novi A6 namjerno naslanja na neke druge modele poput A7 i A8, ali već na prvi pogled izgleda tako. Prednji je kraj svojevrsna kopija A7-ice, dok se detalji nalik dupetu najveće Audijeve limuzine nalaze s one stražnje strane. Uglavnom, novi je Audi A6 zapravo svojevrsna miješana salata – samo je pitanje s koliko začina. Pa kako bismo i to saznali (barem u teoriji), recimo da bi se u ovom momentu mogli posvetiti motorizaciji…
Audi najavljuje raznorazne opcije motorizacije za novi A6. Neki će klasično biti benzinci, a neki s Diesel-motorima pod poklopcima. No najavljuje se i „blago Hibridna“ varijanta koja u svojoj srži podrazumijeva kombiniranje nekoliko litij-ionskih baterija s klasičnim motorom.
Iz Audija tvrde kako će u kombinaciji s litij-ionskim baterijama i „belt alternator starter“ sustava potrošnja goriva pasti za nekih 0,7 litara na stotinu kilometara. I to će nekima predstavljati itekako zanimljivu stavku. No nadajmo se ne i presudnu. Što se samih motora tiče, u planu je inicijalno na tržište ponuditi dva – jedan trolitreni TFSI i jedan ništa manje trolitreni TDI. Brojke vezane uz onaj benzinski stoje u obliku 340 konja i 500 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), dok su one prljave TDI-brojke izražene u obliku 286 konja i 620 „njutna“. Dakle, sasvim dovoljno, ali ni po čemu ekstra-specijalno. Motori u ponudi bit će upareni s već opće poznatim Quattrom, tj. pogonom na sva četiri kotača, a su i S-Tronic mjenjački sklop, te (opcionalni) automatski mjenjač s osam brzina, što je u svakom slučaju poželjno na ovakvom automobilu.
Interijer izgleda poput savršenog balansa između onog klasičnog, modernog i upotrebljivog. Ergonomija je na visokom nivou, ali na to smo kod Audija već odavno navikli, pa recimo da u tome za početak ne leži nikakva revolucija u odnosu na prijašnje A-šestice, ali ni na danas aktualan ostatak ponude modela.
Što se opreme tiče, prema starom dobrom običaju ne planiram navoditi svu silu ekrana, materijala, senzora i skraćenica. Za takve navode služi konfigurator, pa koga zanima, saznat će na vrijeme i s voljom. No ono što vrijedi napomenuti svodi se na sve one autonomne cake i detalje s kojima se Audi već godinama poigrava, a koje su unutar nove A-šestice zaživjele koliko je god to moguće. Dakle, Audi A6 na tržište dolazi u polu-autonomnom izdanju i sva se ta autonomija nalazi unutar paketa koji će biti ponuđeni kupcima. Paketi su nazvani „City Assist Package“, „Park Assist Package“ i „Tour Assist Package“, a svi ti paketi imaju jednu-jedinu zajedničku nišu – olakšati život za volanom svima onima koji o vožnji i parkiranju nemaju pojma. No tome autonomni sustavi i služe, a Audi je u svemu tome ipak jedan od pionira, pa stoga nimalo ne čudi da je novi A6 krcat svim tim autonomnim stvarčicama i senzorima koji svu tu autonomiju pogone i potpomažu.
Što se dizajna tiče, kako je već i u naslovu između redova rečeno, novi je Audi A6 zanimljiv i napredan isto koliko i dosadan. Od posebnosti se doista nema što posebno istaknuti, jer su svi detalji već viđeni na nekim drugim modelima, pa je zapravo riječ o automobilu koji se u maniri njemačkog pogleda na svijet jednostavno stapa u postrojbu početnih slova i rednih brojeva. Iako ne izgleda loše, te novom platformom i nešto većim gabaritima u odnosu na model „na zalazu“ osigurava još veću udobnost u kombinaciji s još boljim performansama i voznim svojstvima, zapravo se ne radi o bilo kakvoj revoluciji iz Ingolstadta. Dapače, radi se o još jednom u nizu relativno bezličnih automobila koji svojim generičkim pristupom tržištu uspijevaju fascinirati tek tehnologijom i rednim brojem.
Stoga je za kraj ovog kratkog osvrta možda najbolje spomenuti cijenu, jer mi se već samo zbog procesa razmišljanja o ovom automobilu iskreno već počelo spavati…
U Njemačkoj bi početna cijena za novi (i bazni) Audi A6 50 TDI Quattro trebala iznositi nekih 58,000 eura, ali je za pretpostaviti da će u kombinaciji s hrpom „kvačica“ na konfiguratoru cijena bez problema skakati i za dvostruko više od „baze“. No to je sasvim normalno za Nijemce, pa oko toga ne treba pisati litanije i buniti se na bilo koji način. Kupcima ovog modela ionako nije toliko važan automobil u onom pravom smislu tog pojma, već je puno važnija poruka koja se s njegovom pojavom šalje ostatku svijeta. Stoga bi možda bilo najbolje da Audi ovaj novi A6 umjesto s „Vorsprung Durch Technik“ poprati sloganom „Arbeit, Ordnung, Disziplin“. Pametnome dovoljno, zar ne?!