Japanci, struja i nešto stvarno impresivno
Ne, nije riječ o štovanju „click-bait“ ideologije, jer već u uvodu stvari odlaze drito u glavu: zaboravite milijune konja, jer je Japan s njih tek nešto više od 400 upravo probio granicu od dvije sekunde „do stotke“.
Za sve one cijenjene čitatelje koji su naletjeli na nedavno objavljen tekst o japanskom električnom čud(ovišt)u pod nazivom Aspark Owl, vjerojatno nije potrebno ponavljati litanije o ovoj električnoj ideji na četiri kotača. No za one kojima je ova tema pobjegla, eto samo kratkog podsjetnika…
Aspark Owl je automobil. Porijeklom je iz Japana i dizajnom jako podsjeća na bolide iz Grupe C koji su tamo negdje sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća zorno pokazali da brojka 400 u smislu maksimalne brzine ni približno nije nedostižna.
Stoga je inspiracija za ovaj električni hiper-automobil itekako na mjestu, zar ne?!
Cijela priča oko ovog automobila otpočela je prije neke četiri godine, kada su se na beskrajnim prostranstvima Interneta počele pojavljivati sporadične fotografije i najave. Naravno da u tom momentu nije bilo puno toga za navesti, jer je „sova“ (kako bi glasio prijevod modela na materinji nam jezik“ bila tek u pelenama. No kako Japanci ovakve stvari u pravilu uvijek shvaćaju jako ozbiljno, bilo je samo pitanje vremena kada će se Owl izlegnuti i postati prisutan među današnjom elitom električnih hiper-automobila.
Detalji vezani uz daljnju razradu ovog projekta trebali su biti dostupni krajem prošle godine, no to se na kraju ipak nije dogodilo.
…a sada je postalo jasno i zašto je tome tako…
Naime, tijekom proteklih nekoliko mjeseci ekipa iza ovog projekta definitivno nije spavala, već se radilo na optimizaciji svih zamislivih i nezamislivih komponenata ovog električnog ubojice.
Pa iako od strane glavnih i odgovornih potpisnika ovog projekta nije precizirano čime će sve Aspark Owl raspolagati na kraju svog razradnog ciklusa, ono što je u ovom momentu prikazano doista mami slinu na usta.
Jer ako se najbrži automobili današnjice uz atraktivan dizajn i hrpetinu novih tehnologija mogu pohvaliti i s nenormalno visokim nivoom performansi, onda „Sova“ dodatno podiže letvicu koju će mnogi u budućnosti pokušati preskočiti. No umjesto maksimalne brzine i G-sila u zavojima, ova se vesela japanska družina odlučila silu svog kolektivnog uma pokazati na najbolji mogući način – ubrzanjem.
Inicijalni testovi potvrdili su tek nešto više od dvije sekunde od 0-100 km/h, ali po završetku testiranja je Owl do stotke ubrzavao za 1,9 sekundi i time već sada postao najbržim automobilom na svijetu – barem što se tiče ubrzanja.
Doduše, u ovom momentu je tom sumanutom i brutalnom grabljenju kilometara na sat doprinijelo i malo „varanja“, ali na taj dio priče ne bi trebalo imati zamjerke, jer je najavljeno da će Hoosierove trkaće slick-gume uskoro zamijeniti one cestovne, te da će ubrzanje ostati isto kakvo je postavljeno tijekom ovog testiranja.
No vjerovali ili ne, ovo nenormalno ubrzavanje nije onaj najfascinantniji dio ovog japanskog električnog hiper-automobila, već se tom titulom može pohvaliti omjer ukupne mase i snage.
Naime, dok moderni električni automobili slične svrhe, namjene i performansi raspolažu s 1,000 konja (preračunatih iz kWh), Aspark Owl broji tek 434 konja i nekih 770 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). No ta relativno malena količina snage stiže u kombinaciji s ukupnom masom automobila koja iznosi nekih 850 kilograma, što je za jedan ovakav automobil čak i u današnje vrijeme praktički nemoguće izvesti.
Srećom, pa su to Japanci kojima „nemoguće“ predstavlja dodatan razlog za „ma nije valjda“ ideologiju kojoj su (pre)često skloni, pa rezultatno stanje zapravo nikoga ne treba pretjerano čuditi.
Pa eto…usprkos nazivno malenoj snazi i današnjim tehnološkim limitima u domeni električnih automobila, Aspark Owl će definitivno krenuti u proizvodnju i postati respektabilna sila s kojom će se mnogi drugi proizvođači automobila itekako morati boriti za prevlast.
Doduše, cijena nije mala, jer 4,4 milijuna dolara po primjerku čak i najbogatije ljude na svijetu može natjerati da na tren zaškripe zubima. No to je cijena ekskluzivnosti, a u tom će dijelu (također) ova električna sovica ispasti itekako interesantnom.
U planu je proizvesti tek 50 primjeraka ovog automobila i time svijetu podariti nešto stvarno posebno.
Aspark Owl nazivom možda podsjeća na kolaboraciju Hasbroa, Michaela Baya i enciklopedije faune u Japanu, ali je svejedno dizajnom prelijep, inspiracijom poseban, a performansama sumanut automobil. I zato je već u ovoj razradnoj fazi vrijedan obožavanja.
Pa vi recite da smo „hejteri“ prema električnim automobilima…