Jaguar F-Type SVR prelazi među elitu
Naravno, pod pojmom „elite“ podrazumijeva se novopečena klasa sportskih automobila koji bez većih problema prelaze brzinu od 300 kilometara na sat, gdje Jaguar do sada baš i nije bio čest gost.
Kada su se prije nekoliko godina na Internetu poput Severininog edukativnog video-uratka snimljenog na brodu pojavile „procurene“ fotografije najbržeg Jaguara F-Type do sada, moram priznati da sam slinio. No kada se ovih dana pojavio novi set tih „procurenih“ fotografija, izuzev nekontroliranog ispuštanja tekućine na usta pojavili su se i neki srčani problemi.
Zašto? Jednostavno zato što Jaguar F-Type nakon dugog niza godina predstavlja automobil vrijedan obožavanja.
Znam…to sad zvuči poprilično pristrano od mene, pa pretpostavljam da zbog toga neki od cijenjenih čitatelja u ovom momentu odmahuju rukom i misle si „ajme budaletine“, no iskreno vjerujem da se s takvom (pomalo subjektivnom) tvrdnjom slažu svi oni čitatelji koji su ovaj automobil imali prilike doživjeti u stvarnom svijetu.
Jaguar F-Type na svijet je došao relativno iznenada, te istovremeno ponudio prikaz nekih novih vremena za ovu tvrtku, uz istovremeno izazivanje nostalgije. Razlog tome seže još u povoje ovog modela, tj. u njegovu konceptnu fazu, u sklopu koje je svijetu prikazan kao nasljednik legendarnog modela E-Type (kasnije proglašenog najljepšim automobilom koji je Velika Britanija ikada proizvela).
Doduše, iz te konceptne faze se prvo izgubio krov, te je iz predivnog Coupéa Jaguar F-Type prešao u klasu Roadstera, no kako je u planu bilo kad-tad vratiti krov na svoje mjesto, oko toga se baš i nisu lomila koplja.
Kasnija karoserijska verzija Jaguara F-Type konačno je dobila krov, no tada se pak izgubio genijalan način otvaranja trećih vrata u maniri sistema kakav je Jaguar E-Type godinama imao.
Uglavnom, usprkos toj „gubim-dobivam“ priči nalik lupetanju po tipkama poker-aparata, Jaguar F-Type je izašao na tržište i svijetu pokazao sve čari kvartovskog huligana ili pak neke nemani zbog čijeg se glasanja ledi krv u žilama.
Baza ovog modela u obje se karoserijske izvedbe svodila na trolitreni V6-motor koji potpomognut kompresorom razvija nekih 340 konja. Zatim je tu F-Type S koji uz (opcionalan) pogon na sva četiri kotača pod poklopcem motora ima manje-više identičan motor s četrdesetak konja viška u odnosu na bazu, a cijelu ponudu zaokružio je F-Type R, koji sa svojim 5-litarskim V8 motorom i kompresorom razvija nekih 550 konja i svojim zvukom diže mrtve iz vječnih lovišta.
Nedavno je predstavljen i Jaguar F-Type „British Design Edition“, no kako je u sklopu te edicije ovog modela zapravo riječ o manje-više isključivo kozmetičkim promjenama i dodacima, oko tog automobila baš i ne bih trošio pretjerano puno riječi.
Recimo samo da u usporedbi s „običnim“ F-Typeom ovaj mobilni prikaz britanskog dizajna izgleda još mrvicu bolje.
E sad….kako salon automobila u Ženevi već poslovično kroz godinu predstavlja jedan od najvećih i najutjecajnijih salona automobila na svijetu, tako ne čudi da se masa proizvođača upravo na prostoru tog salona automobila želi prikazati u najboljem svjetlu.
Takvo je razmišljanje aktualno i u sjedištu Jaguara, gdje se za ovu godinu izuzev već poznatih modela i nekih novih ideja svijetu planira premijerno prikazati i najjači F-Type do sada.
Riječ je o automobilu koji istovremeno potpisuje Jaguar i tvornička kuća užasa pod nazivom Special Vehicle Operations, odnosno SVR.
Baza ovog najnovijeg F-Typea svodi se na R-verziju modela, te i dalje raspolaže s istim 5-litrenim V8-motorom. No za razliku od tog već poznatog paklenog stroja, ovaj revidirani umjesto 550 konjskih snaga vozaču na raspolaganje nudi još 25 konja više. Time ukupna brojka tih rado-galopirajućih mehaničkih životinja raste na 575, te uz monstruoznih 948 Nm maksimalnog okretnog momenta u praksi znači 3,7 sekundi do „stotke“ i nastavak ultra-glasnog ubrzavanja do točno 300 kilometara na sat.
Reklo bi se sasvim dovoljno, zar ne?!
Iako u današnje vrijeme 25 konjskih snaga ne predstavlja veliku brojku, te na tržištu postoje automobili koji takve injekcije snage dobivaju bez medijske pompe, za Jaguar je to vrijedno spomena, jer je već dugo vremena prošlo otkad se neki od modela mogao pohvaliti s maksimalnom brzinom od 300 kilometara na sat. To pogotovo vrijedi za topless-verziju ovog automobila, jer unutar klase Roadstera takve brzine općenito nisu čest slučaj, pa je cijela priča već zbog toga vrijedna spomena.
No Jaguar F-Type SVR nije poseban samo zbog brojki, već se u današnjem svijetu podređenom ekologiji i normativima ovaj automobil ističe s „briga me za sve“ stavom kakav je među današnjim modelima iznimno rijedak.
Samim time Jaguar F-Type SVR zauzima doista posebno mjesto među sportskim automobilima današnjice i to je ono što zapravo vrijedi naglasiti vezano uz ovaj automobil.
Naravno, kako cijela priča još uvijek ne živi u stvarnom svijetu, već se sve svodi na najave i „iscurene“ fotografije, možda bi bilo dobro zauzdati oduševljenje i okrenuti se realnosti koja često razočarava. No s druge strane ipak stoji činjenica da Jaguar u svijetu sportskih automobila posljednjih godina nikoga nije razočarao, a još manje ostavio ravnodušnim, pa stoga nema razloga sumnjati u najave oko ove psihopatske verzije modela F-Type.
Dapače, siguran sam da je ekipa unutar (pretpostavljam tapeciranih) zidova SVR-a kroz igrarije s centralnom jedinicom (odnosno ECU-om), novim ispušnim sustavom izrađenim od titana, te dijetom tijekom koje je s F-Typea SVR skinuta nekolicina kilograma, uspjela napraviti nešto stvarno posebno.
Šture najave vezane uz F-Type SVR nude kombinaciju „Lakši, brži i još jači“, no za pretpostaviti je kako će u praksi ta kombinacija atributa glasiti „Luđi, bolesniji i s još izraženijim poremećajem psihe“.
Samo nisam siguran hoće li ta kombinacija atributa biti usmjerena prema automobilu ili kupcu, a to je pak nešto što ćemo ubrzo saznati.