Istraživanje pokazuje kako VW nije jedini krivac u cijeloj priči
Istraživanja su pokazala kako VW nije jedini krivac u cijeloj priči, već je u skandal uključeno još nekoliko velikih imena auto industrije. Podaci ukazuju kako u realnim uvjetima vožnje emisija štetnih plinova uvelike odskače od onih prikazanih u službenim mjerenjima.
Dizelski motori koji se nalaze u poznatim imenima auto industrije također imaju štošta za objasniti. Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat i Volvo također ispuštaju mnogo više štetnih plinova u realnim uvjetima vožnje, pokazala su detaljnija ispitivanja, navodi Guardian.
Istraživanje koje je proveo ADAC, europska automobilistička organizacija, pokazalo je kako poneki dizelski motori ispuštaju do 10 puta više dušikovih oksida od dozvoljenog u odnosu na dosadašnja testiranja i standarde EU.
ADAC je spomenute automobile testirao laboratorijskim regulatornim testom, čije su rezultate usporedili s testom kojeg je razvio UN. Vjeruje se kako UN laboratorijsko testiranje ipak ide u prilog stvarnim uvjetima u vožnji, a takav test će u EU biti predstavljen tek 2017. godine.
ADAC svojim istraživanjem obuhvaća nekoliko najvećih zagađivača;
Nissan X-Trail 1.6 cDi, koji proizvodi 14 puta više dušikovih oksida, kako navode rezultati WLTC testiranja.
Renault Espace Energy dCi 160 ispušta čak 11 puta više dušikovog oksida.
Jeep Renegade 2.0 proizvodi 10 puta više tih plinova, prema WLCT-ovom testu.
Hyundai i20 1.1 motor, Fiat 500v 1.6 i Citroen DS5 Hybrid 4 motor – proizvode 8 puta više štetnih plinova, kako pokazuju testiranja.
Iako smo svjesni kako svaki automobil troši više goriva u realnim uvjetima vožnje, a time proizvodi i više štetnih plinova od naznačenog prilikom kupnje, no da svaki automobil troši točno onoliko koliko je to dozvoljeno propisanim standardima usklađenim na međunarodnoj razini, uvjereni smo kako bi učinak na zdravlje i okoliš bio minoran ili gotovo nikakav. Nije li možda je ipak nekorektno reći da smo iznenađeni i da nas ovakve vijesti nakon dodatnih testiranja čine prevarenima.
Neslaganje oko visokih koncentracija dušikovih oksida iz dizelskih automobila, u odnosu na ono što je dozvoljeno, izložilo je u prvi plan Volkswagen, a nakon toga Audi i Škodu zbog toga što je u ovom slučaju to napravljeno namjerno.
Softver ugrađen kako bi simulirao manju količinu prilikom mjerenja, ukazuje u namjeru kojom su gradili nekorektan status na tržištu vozila. Stoga, ADAC ne želi implicirati na prevaru tijekom vlastitih testiranja, ali navode kako je samo četvrtina vozila bila u skladu s tvorničkim rezultatima, a prema novom WLTC mjerenju u odnosu na EU standarde.
Mjerenja pokazala koliko puta više iznosi emisija štetnih plinova u realnim uvjetima vožnje u odnosu na tvornička mjerenja: | ||
---|---|---|
Nissan X-Trail 1.6 dCi | 14 | |
Volvo S60 D4 | 14 | |
Renault Espace ENERGY dCi 160 | 12 | |
Jeep Renegade 2.0 Multijet | 10 | |
Renault Grand Scenic ENERGY dCi 130 Start & Stop | 9 | |
Hyundai i20 1.1 CRDi | 8 | |
Citroen DS5 Hybrid4 4×4 | 7 | |
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi | 7 | |
Fiat 500X Multijet Start&Stop | 7 | |
Renault Kadjar ENERGY dCi 130 | 5 | |
Audi Q5 3.0 TDI | 5 | |
Porsche Macan S Diesel | 5 | |
Opel Mokka 1.6 CDTI ecoFlex Start&Stop | 4 | |
Opel Meriva 1.6 CDTI ecoFlex Start&Stop | 4 | |
Mazda CX-5 SKYACTIV-D 150 | 4 | |
Audi A8 3.0 TDI | 4 | |
Volvo V60 Cross Country D3 | 4 | |
Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFlex Start&Stop | 3 | |
Jaguar XE E-Performance | 3 | |
Audi A3 Sportback 1.6 TDI ultra | 3 | |
Mercedes GLA 200 d | 3 | |
Ford Focus 1.5 TDCi Start/Stop | 3 | |
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex Start&Stop (Aut.) | 3 | |
Audi A7 Sportback 3.0 TDI ultra | 3 | |
Audi TT Coupé 2.0 TDI ultra | 2 | |
Mercedes C 220 BlueTEC T-Modell | 2 | |
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex Start&Stop (5B) | 2 | |
Mazda CX-3 SKYACTIV-D 105 | 2 | |
Mercedes C 220 BlueTEC | 2 | |
Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D 150 i-ELOOP | 2 | |
BMW 520d | 2 |