Piše 08.02.2018

Honda i jedna (jako) loša vijest

Ukratko, ako ste poput nas opijeni svijetom brzine i g-sila, onda poput nas imate razloga zamrziti SUV-ove i CrossOvere…

Sviđa vam se S2000? E pa zaboravite je.
Sviđa vam se S2000? E pa zaboravite je.
foto: Honda

Honda – marka automobila čiji su pojedini modeli iz godine u godinu bili sinonim za brzinu, upravljivost i općenito vozački gušt. Marka koja je unutar nekih svojih modela izuzev sve sile tehnologije nudila i atraktivan dizajn, tvrdoglav pristup i svojevrsnu beskompromisnost.
Tvrtka koja je u svijetu auto-sporta poznata svima, te koja je ostvarila itekako zavidne rezultate unutar pojedinih formi natjecanja u sferama automobilizma.
No Honda je u posljednje vrijeme tek blijeda kopija same sebe. I to je činjenično stanje.

Veći dio današnje ponude Hondinih modela...
Veći dio današnje ponude Hondinih modela…
foto: Honda

Civic, Accord i Jazz čine aktualnu ponudu „klasičnih“ automobila ove marke. Zatim su tu oni ekološki svjesni modeli nazvani Clarity i Fit EV, a onda za kraj imamo FR-V, CR-V, Pilot, Odyssey i Ridgeline, koji svoje postojanje duguju maničnom izbacivanju SUV-modela na tržište.
Naravno, tu je i NSX najnovije generacije, ali realno gledano, taj automobil u očima prosječnog kupca u Hondinim salonima praktički da i ne postoji. Skup je, nepraktičan i izuzetno daleko od filozofije koja dobrim dijelom definira kupce današnjih modela ove marke.
Dakle, Honda s današnjim modelima nije ni blizu „nekih drugih“ vremena i „nekih drugih“ modela.
CR-X ne postoji. Integra ne postoji. Prelude još manje. Accord Coupé, Legend i ostatak „posebne ponude“ već se odavno ni ne spominju, a onda je tu i S2000 kao model o čijem se uskrsnuću donedavno tek bojazno šaptalo u nadi da će se možda jednog dana ipak dogoditi.

Stoga eto informacije onako „drito u glavu“ – Honda je apsolutno odustala od nove generacije modela S2000, a razlozi su stvarno super.

Predivan Roadster, zar ne?!
Predivan Roadster, zar ne?!
foto: Honda

Naime, g. Hayato Mori kao jedan od najviše pozicioniranih menadžera u Hondi prije nekoliko dana izjavio je kako Honda u potpunosti ukida projekt nove generacije modela S2000.
Dakle, nema više ni „A“ o Roadsteru koji je prije nekoliko godina klince i odrasle tjerao na vrištanje od sreće i veselja – u igricama i za volanom.
Mori-san kaže da je takva odluka stigla iz sasvim praktičnih i striktno financijskih razloga, jer današnji kupci Hondinih modela S2000 vide kao nepraktičan i pretjerano skup automobil limitirane učinkovitosti i svrsishodnosti.
Današnji kupci umjesto kupnje nepraktičnih i skupih sportskih automobila radije biraju SUV-ove i CrossOvere, te Honda u tim segmentima vidi budućnost. Stoga je već sama ideja jednog brzog sportskog Roadstera za Hondu postala nepoželjnom, jer se jako malen broj ljudi zbog visoke cijene i limitirane upotrebljivosti odlučuje na neki takav automobil.
Dakle, u prijevodu, današnji kupci „puše“ ideologiju SUV-ova i CrossOvera, pa za auto-entuzijaste ima sve manje i manje mjesta i modela.

Ovako je S2000 trebao izgledati iduće godine.
Ovako je S2000 trebao izgledati iduće godine.
foto: Honda

G. Mori dodaje i kako izrada i razrada ovakvih modela nisu problematične teme samo u Hondinim odajama, već i drugi proizvođači izvode bijesne gliste po tom pitanju. U tom dijelu priče izuzev ovog odustajanja od povratka jednog od najfascinantnijih Roadstera svih vremena vrijedi spomenuti i Nissan, čije izbacivanje novog Z-a na tržište traje dulje nego Hrvatsko-Slovenski dogovori oko morske granice. Stoga se čini da i Nissanovci gadno razmišljaju oko toga koliko im se zapravo isplati na tržište izbacivati nasljednika ovom modelu, kada SUV-ovi, CUV-ovi, LAV-ovi i ostale skraćenice očito predstavljaju zanimljiviji dio ponude.

Honda Accord - akord koji ne želimo odsvirati.
Honda Accord – akord koji ne želimo odsvirati.
foto: Honda

Naravno da je jednim dijelom itekako razumljivo da automobili poput Honde S2000 malo pomalo nestaju iz realnosti u povijesne knjige. Jasno je da kupovna moć slabi, te da su današnji kupci razmaženiji nego su bili krajem devedesetih godina kada je Honda S2000 ugledala svjetlo dana.
Jasno je i da „sve za sve“ filozofija trese ne samo tržištem automobila, već i općenito, te da su se brkanjem pojmova i podilaženjem prema automobilima apsolutno nezainteresiranim ljudima dobile neke nove klase i kategorije.
Stoga kao nesretan i pesimističan zaključak vrijedi reći tek da u cijeloj priči sve jače nestaje briga za auto-entuzijaste i one koji se takvima osjećaju. Sve je manje pravih sportskih modela kojima ekrani i senzori nisu glavna okosnica postojanja i to je tužno.

Predivne i čiste linije...
Predivne i čiste linije…
foto: Honda

Honda je ovim potezom možda osigurala novac za razradu nekog novog SUV-a ili neke tome slične pokretne kutije nalik dnevnoj sobi, pa će neki novi kupci uskoro imati novi razlog za opravdavanje kredita, lizinga i sličnih metoda preplaćivanja svojih novih automobila.
No najtužnije od svega vezano uz ovu vijest je to što su u Hondi očito već odavno zaboravili na one koji su svojim uživanjem u vožnji i bezgraničnim obožavanjem ovu marku doveli do statusa „najsportskije marke u Japanu“.
To se nipošto nije smjelo dogoditi i stvarno je žalosno da su upravo takva vremena zakucala na vrata realnosti u kojoj živimo.

I zapravo već vidim horde nekih budućih vlasnika Honde koji će na spomen nekih starijih, slavnijih i uzbudljivijih vremena pitati tek nešto poput „V-Tec? Kakav V-Tec? Je li to nešto za pojesti?“
No tako to valjda treba biti.
Jer kupci žele „slobodu“…

Fuj.

...i dupe kakvo ni J-Lo nema.
…i dupe kakvo ni J-Lo nema.
foto: Honda