Ferrari ima novu topless-zvijezdu
Zamislite ovu kombinaciju: Jenna Jameson, Beyoncé Knowles i Usain Bolt na četiri kotača i s volanom.
Eto…to je najkraći opis Ferrarijevog ovogodišnjeg iznenađenja na Pebble Beachu.
Ferrari je ove godine itekako bio prisutan na Pebble Beachu i paradi elegancije, stila i bogatstva koje se na toj manifestaciji prezentira već godinama. I kako to obično biva, na tamošnjoj je aukciji isti taj Ferrari ponovno gradio reputaciju najelitnijeg, najfascinantnijeg i najpoželjnijeg proizvođača automobila na svijetu. No to više nikoga ne čudi, jer pojedini Ferrarijevi modeli na aukcijama diljem svijeta svojim vlasnicima priskrbljuju oveće količine novaca, Odnosno, ako ćemo preciznije, radi se o nekoliko desetaka milijuna dolara za neke od najcjenjenijih i najraritetnijih automobila na svijetu koje na sebi nose logotip s propetim konjićem.
Ono što pak čudi jest to da je Ferrari bez ikakve prethodne najave ove godine iznenadio sve prisutne s jednom posebnom verzijom već ionako posebnog modela: 488 Pista. Ovaj puta s pomičnim krovom, što u prijevodu znači da se Ferrari u tajnosti poigravao s idejom stvaranja jednog od najbrutalnijih i najluđih topless-automobila svih vremena.
Nepoznato o poznatome (ili možda obrnuto), ovaj je Ferrari 488 Pista nazvan Spider. I to je sasvim logično, zar ne?! Isto tako je logično i da se ova Pista u smislu brojki i tehnologije ne razlikuje baš puno od svog brata s tvrdim krovom, pa zbog toga nema smisla pretjerano trošiti slova. Dapače, dovoljno je reći da se radi o V8-motoru s 3,9 litara zapremine koji raspolaže s nekih 710 konja i na stražnje je kotače u mogućnosti razbacati čak 770 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Zbog svega toga ubrzanje do stotke traje tek nekih 2,8 sekundi, ali iznimno sposoban motor u kombinaciji s hrpetinom pametnih komadića tehnologije tu ne staje. Dapače, svojom nenormalnom snagom nastavlja tjerati 1,377 kilograma težak automobil do nekih 340 kilometara na sat, što Pistu čini jednim stvarno posebnim automobilom bez krova.
Ferrari 488 Pista Spider u sklopu duge i slavne povijesti marke iz Maranella predstavlja jubilarni pedeseti model bez krova, i to će ovom modelu u nekoj bližoj budućnosti također dizati cijenu. Jer faktor ekskluzivnosti kod Ferrarijevih modela nikada ne iznosi dovoljno velik broj, a i bogatih prekupaca ima sve više, pa…
U svakom slučaju je riječ o posebnom automobilu s potpisom jednog i dan-danas posebnog proizvođača, te se sve te posebnosti u praksi samim time i podrazumijevaju. A i u krajnjoj liniji nije riječ o nekom novom i na Nordschleifeu testiranom SUV-u (što i dalje ne razumijem), pa recimo da je time ovaj dio priče zaokružen.
Poput modela 488 Pista s krovom, i ova topless-verzija ima brojne aerodinamičke dodatke i opcije. Time se naravno za još koju svjetlosnu godinu odmiče od „običnog“ 488 GTB iz kojeg je ova verzija i nastala. Glavna izmjena na polju vizuale i aerodinamike svodi se na kompletno novi prednji branik. Zatim je tu poklopac kofera (jer je motor i dalje tamo negdje oko stražnje osobine) koji na sebi ima ogromnu rupu kroz koju struji zrak. Jer koferi ipak moraju biti na hladnom, zar ne?!
No Pista Spider i s boka izgleda dorađenije od dosadašnjih varijacija na temu 488-ice. Gledano s boka, tu su novi pragovi, novi dezeni kotača u dvije opcije – tzv. „Diamond-cut i oni jednodijelni izraženi od karbonskih vlakana. Tu je i novi poklopac motora sa svojim detaljima i posebnostima, a onda na red dolazi i stražnji dio koji na sebi ima ogroman stražnji difuzor i dvije ispušne cijevi u koje bez puno truda stane oveći par mačaka iz roda Felis silvestris forma catus.
Uglavnom, čak i uvoj „Mustang-replika“ bijeloj boji u kombinaciji s „ajmo–ajmo“ plavim trakama, Ferrari 488 Pista Spider izgleda odlično. A kako u sposobnosti na cesti i na stazi već odavno nitko ne sumnja, jasno je da se radi o jednom stvarno zanimljivom automobilu.
I na kraju idemo malo o cijenama. Tj. bolje rečeno o nedostatku bilo kakvih objava vezanih uz onu financijsku stranu cijele priče. Jer Ferrari u tipičnoj maniri „boli nas patka“ nikome nije najavio nikakve cijene za ovu varijaciju na temu modela 488. No „problem“ je u tome što nitko nema pojma ni o tome hoće li serija biti ograničena kao što je to npr. bio slučaj s modelima F430 16M Scuderia Spider i Ferrarijevom praktičnom boleštinom uobličenom u 458 Speciale Aperta?
Odgovore na ta pitanja u ovom momentu znaju samo dečki i cure iz Maranella, pa ako vas zanima eventualni ulazak na listu elite koja će se za volanom ovog automobila naslikavati po ulicama Monte Carla i Dubaija, pitajte njih.
Nama je ovdje sasvim dovoljno znati da Ferrari i dalje uporno proizvodi pornografiju na četiri kotača, jer upravo iz tog razloga ova slavna marka i desetljećima nakon osnutka još uvijek stoji u samom vrhu auto-industrije.
I to je stvarno super.