Ferrari ima novi unikat
Da…nakon Claptonovog mokrog sna na četiri kotača, hrpetine „posebnih“ varijacija na temu pojedinih modela koji stoje u hangarima i halama raznoraznih prinčeva i kraljeva u Dubaiju, stigao je red na još jedan unikatan Ferrari…
S obzirom na to da je Internet već odradio „redaljku“ na ovom Ferrariju, čini se da kasnimo s ovim osvrtom i ponašamo se u skladu s nazadnom ideologijom koja na ovim prostorima vlada. No vjerovali ili ne, uopće nije tako. Dapače, namjerno smo držali ovaj Ferrari izvan vijesti i aktualnosti na portalu i to samo iz jednog-jedinog razloga – nismo bili sigurni što bismo uopće rekli.
Najnoviji unikat iz Ferrarija naziva se SP-38. I to samo po sebi ne znači ama baš ništa posebno, zar ne?! Ima jedan par vrata, što je za očekivati od Ferrarija, a izuzev četiri kotača, jednog volana i još gomile komponenata od kojih se svaki Ferrari sastoji, manjak posebnosti se nastavlja unedogled. Motor je već stoput viđeni 3,9-litarski Turbo-V8, a čak je i šasija ostala bez ikakvog „wow-faktora“, jer se radi tek o malčice modificiranoj varijaciji na temu šasije s kojom raspolaže Ferrari 488 GTB. Stoga se s pravom svi skupa možemo zapitati po čemu je dotični Ferrari toliko poseban čak i usprkos jednom-jedinom primjerku koji Ferrari misli proizvesti (za klijenta, tj. po narudžbi).
Hm…
Ako krenemo od dizajna, eksterijera, posebnosti su itekako vidljive, jer SP-38 skoro da i ne sliči na svog brata-donatora dijelova. Prema riječima ekipe iz Ferrarija, „ovo je prikaz novog smjera dizajna u Maranellu“, odnosno praktična demonstracija sile Ferrarijevog novog dizajn-centra. I to je vidljivo već iz globala. Ali kako ljepota najčešće leži u detaljima, možda će za mnoge upravo kroz sve te detalje ovaj Ferrari imati apsolutnog smisla.
Iako je riječ o automobilu najnovije generacije i može se pohvaliti s najmodernijom tehnologijom, SP-38 naslanja se na neka starija vremena i dizajnerske trikove s kojima su se unutar „Pininfarina-ere“ dizajna služili tvorci (sada već) vječnih i legendarnih modela. Na prednjem se dijelu ovog automobila našao dizajnerski podsjetnik na 308 GTB, na boku su se našle vizualne poveznice s modelima 512BB i F40, dok stražnji kraj poprilično podsjeća na F50. Doduše, nakon dužeg gledanja (odnosno iz za***ancije) izgleda kao da neki nizak automobil rađa Dodge Challenger s topovima u prednjem braniku, ali to je već jedna sasvim druga priča. Stoga recimo tek da ovo nije najljepši Ferrari ikad, ali dizajnom definitivno nije za baciti.
Motor je dakle identičan onome s kakvim se Ferrari 488 GTB pohvalio prije dosta vremena, a za pretpostaviti je kako i mjenjački sklop nisu zadesile nikakve (bitne) promjene. Dakle, i dalje je riječ o V8 „Turbaku“ s 3,9 litara zapremine, odnosno o snazi od nekih 670 konja i maksimalnom okretnom momentu (buraz) od 760 Nm. Pogonski kotači su (naravno) oni stražnji, a što se performansi tiče, za pretpostaviti je kako i SP-38 ubrzava, koči i ide isto toliko uvjerljivo kao što je to slučaj s njegovim tvorničkim i sve samo ne unikatnim bratom.
Dakle, ako ćemo glumiti pompozne milijunaše lišene osobnosti bilo koje vrste, reklo bi se „ništa posebno“…
Ovaj je automobil svoju premijeru doživio na ovogodišnjem izdanju legendarne manifestacije pod nazivom Concorso d’Eleganza Villa d’Este, što u prijevodu znači da je predstavljen prije samo nekoliko dana. I već su pri samom predstavljanju reakcije bile i više nego pozitivne. No s obzirom na to da je ipak riječ o Ferrariju i još k tome unikatnom, drugačije nije bilo ni za očekivati. Stoga usprkos bazi iz već postojećeg i svima opće poznatog modela 488 GTB, koju SP-38 nimalo ne skriva, vrijedi reći kako je Ferrarijev „novi“ smjer dizajna ostao dosljedan samome sebi. Jer iako tehnologija i zakonske regulative na tržištu svako toliko uzrokuju uragane i temeljite promjene u raznim smjerovima, Ferrari nekako svemu tome odolijeva. Ili se barem tako čini. A ako već ništa drugo, onda je već to jedna vrlo pozitivna strana cijele priče – one o modelu SP-38, ali i one o Ferrariju u općenitom smislu.
















