Ferrari California T dobiva sufiks nazivu
O da. To se čekalo. Roadster s Turbo-punjačem za volanom kojeg je moguće uživati još više.
Reklo bi se, prava stvar za nadolazeće ljeto – samo ne u Hrvatskoj, gdje Ferrarijevi modeli baš i ne ulaze u potrošačku košaricu.
Ferrari ovih dana užurbano radi na dva slova koja će označavati nekolicinu posebnosti u smislu prerada i dorada aktualnog modela California T.
Samim time iz Ferrarija kažu kako će nova California T biti „još brži, još upotrebljiviji i još uvjerljiviji automobil“, a u to u pravilu nikada ne treba sumnjati – pogotovo ako dolazi kao vijest iz Maranella.
No hajdmo mi lijepo dva po dva za ručice i uroniti u detalje…
Naime, Ferrari California T se na početku svoje karijere itekako našao na udaru kritičara. Dotični su zamjerali prvenstveno Turbo-punjač i smanjenu zapreminu motora, a zatim i već poslovičan „jeftin“ izgled koji „ne oduševljava baš nikoga“ (ako ću citirati jednog slavnog novinara iz svijeta automobila).
Što se mene tiče, Ferrari i Turbo idu savršeno ruku pod ruku, jer je u sklopu takve kombinacije iz Maranella na tržište već izašlo nekoliko apsolutno posebnih modela.
Uostalom, ako se samo prisjetimo modela F40 i 288 GTO, sve istog momenta postaje jasno. Oba su imala Turbo-punjače, oba su kao modeli ušli u legendu i oba i dan-danas očaravaju gdje god se pojavili. Samim time ne vidim gdje je problem za sve te puriste koji i dan-danas negiraju pozitivne strane Ferrarijevih Turbo-motora koji se nalaze u sklopu aktualnih modela.
Dakle, Ferrari California T u najavljenom „HS“ izdanju, tj. prema riječima službe za odnose s javnosti pod poklopcem motora ima Turbo-motor. Dotični motor raspolaže s osam cilindara i 3,85 litara zapremine, što pak rezultira maksimalnom snagom od 560 konja i isto tako maksimalnim okretnim momentom od nekih 755 Nm.
Sva je ta snaga na raspolaganju praktički od samog paljenja automobila, pa sve do nekih 7,500 okretaja u minuti, što je pak sasvim dovoljno da vozaču i slučajnim prolaznicima probije uši.
Dimenzije su ostale iste, tj. 4,57×1,91×1,32, a i težina je tu negdje kao i do sada, te iznosi nekih 1,600 kilograma. To je naravno i više nego dobar omjer za jedan današnji automobil (pogotovo neki bez krova), što pak California T u ovom najnovijem izdanju dokazuje bez ikakvih problema, tj. kroz navode u obliku brojki 3,6 (što označava ubrzanje od 0-100 km/h), te 316, što označava maksimalnu brzinu.
Dakle, reklo bi se da Ferrari California T u ovom unaprijeđenom izdanju ne odudara od sada već tradicionalne ideologije Ferrarija koja izuzev luksuza prvenstveno podrazumijeva iznimne performanse.
E sad…kako je već u uvodu ovog teksta spomenut sufiks „HS“, te je isti ponovljen preko nekoliko puta u sklopu nastavka teksta, red bi bio da iz tame izađem na svjetlo i pokušam pojasniti što konkretan sufiks zapravo znači.
Skraćenica koju „HS“ označava jest „Handling Speciale“, tj. anglo-talijanski izraz koji označava poseban paket novo-razvijenih opcija za ovaj Ferrarijev model.
Dotična skraćenica izuzev nekolicine oznaka u sklopu interijera i eksterijera (kako bi prolaznici ipak znali da vlasnik doista ima dubok džep) znači prvenstveno tvrđi ovjes i sportskiju povratnu vezu (odnosno feedback, jer ova složenica na hrvatskom jednostavno zvuči blesavo) tijekom vožnje.
To je postignuto čak 16% (zamislite samo) čvršćim oprugama i revidiranim SCM3 (pazite sad) magnetorhologičnim amortizerima koji u sportskom modu vožnje vozaču znače užasno puno i u stanju su iz bilo koje zavojite ceste napraviti mjesto na kojem se odigrava utrka života.
U toj domeni ovjesa i interesantnih naziva vrijedi spomenuti i revidirani F1-Trac Logic sustav koji potpomaže i uvjerljivijem ubrzanju automobila.
Od ostatka tehnikalija i novotarija vrijedi spomenuti i kako je Ferrari California T s HS paketom dobio i novi-novcati ispušni sustav koji je razvijan paralelno s mjenjačkim sklopom.
Doduše, ne vidim kakve konkretne veze ima jedno s drugim, no ako Ferrari tako kaže, red je da se tako i napiše.
Taj je mjenjački sklop također prošao fazu revizije, te kao rezultatno stanje vozaču nudi još kraće intervale između prebacivanja iz brzine u brzinu (jer 0,0000000022 mikro-sekundi ipak predstavlja previše vremena), dok ispušni sustav s dvije glavne cijevi cijelu priču čini ultra-glasnom i vožnju pretvara u adrenalinski spektakl.
Uglavnom, reklo bi se da je Ferrari California T s HS paketom jedan po mnogočemu poseban automobil i ako se mene pita čak ni u teoriji s takvom konstatacijom ne bismo bili u krivu.
Zapravo u cijeloj ovoj priči (ako isključimo krajnje besmislene navode oko 250 g/km zločestog zraka koji izlazi iz ispušnog sustava) mogu pronaći samo jednu-jedinu zamjerku, a ta se svodi na predstavljenu potrošnju goriva od 10,5 litara na 100 kilometara.
Mislim, usprkos činjenici koja kaže da se radi o kombiniranoj potrošnji, 10,5 litara na 100 kilometara ne troše pet puta slabiji automobili od ovog Ferrarija, pa u takav navod ne samo da sumnjam, nego u njega apsolutno ne vjerujem.
Dapače, jedina kombinirana potrošnja bi za 570 konja jak automobil mogla značiti da je riječ o kombinaciji stajanja na mjestu i sporadičnog turiranja motora u leru, što pak niti jedan normalan vlasnik Ferrarija ne bi radio pri zdravoj pameti. Sve ostale kombinacije u sklopu kojih se Ferrari California T (s HS paketom ili bez njega) kreće ne mogu rezultirati takvom potrošnjom goriva i to garantiram vlastitim bubrezima i jetrom (da ne spominjem neke prostije dijelove tijela).
Uglavnom, prema najavama iz Maranella, ova bi se California svijetu i službeno trebala prikazati uskoro, odnosno tijekom mjeseca ožujka, kada salon automobila u Ženevi otvori svoja vrata.
O cijenama naravno još svi šute, no za pretpostaviti je da će Ferrari California T s HS paketom koštati barem 20% više od aktualnog modela bez ta dva slova i magnetorhologičnih amortizera s do 16% tvrđim oprugama.
To u našim krajevima naravno i ne znači baš pretjerano puno, jer će se u opticaju naći čak malobrojne replike ovog automobila u mjerilu 1:18, no lijepo je znati da Ferrari i dalje razvija priču po kojoj je oduvijek poseban.
Dakle usprkos gore navedenim bajkama o potrošnji goriva, što se Ferrarija tiče svijet je u balansu (još barem neko vrijeme).