Evo nama još jedna „posljednja“ Zonda
Neki bi rekli „E, ono, fakat zadnja, majkemi“, ali ionako svi znamo da nije tako.
Pagani Zonda – taj predivan stroj čija je proizvodnja službeno prestala još 2011. godine. Automobil koji je zorno pokazao koliko daleko upornost, smisao za estetiku i dobre poslovne odluke mogu otići kada se skupi prava ekipa i kada genijalac stane na čelo tvrtke.
Uglavnom, ako je Horacio Pagani genijalac (a definitivno jest), onda je Zondu moguće opisati jedino kao genijalan automobil. No „problem“ nastaje u momentu kada se shvati da se usprkos decidiranim izjavama kraj za ovaj model zapravo nikada nije dogodio.
Naime, Huayra se kao model-nasljednik Zonde pojavio prije nekoliko godina i samim time je Zonda trebala otići na policu i postati jedan od najfascinantnijih dijelova povijesti svijeta automobila. No od 2011. godine do danas je iz tvrtke Pagani izašla još nekolicina „posljednjih“ Zondi, pa je cijela priča oko konačnog umirovljenja ovog modela ispala pomalo smiješnom.
Samim time ispada još smješnijim činjenica da se na aktualnoj „posljednjoj“ Zondi radi već nekih godinu dana, te kako je dotična već unaprijed prodana.
„Posljednja“ Zonda o kojoj se radi u sklopu ovog teksta zajedno sa sufiksom „MD“ u vlasništvo privatnog naručitelja dolazi kroz koji dan. Ukratko se radi o kombinaciji svega i svačega, odnosno u prijevodu Zonda MD osim čudnovatog sufiksa (koji bi bez problema mogao značiti „Ma Da“) donosi i hrpetinu dijelova poskidanih s drugih „posljednjih“ varijacija na temu ovog modela.
Tome u prilog ide stražnje krilo preuzeto s verzije Cinque, te optički detalji kakvi su premijerno bili prikazani na verziji 760R. Zatim je tu kompletno nov poklopac motora, a tu vizualno-aerodinamičku priču zaokružuje sva sila usisnika razbacanih uzduž i poprijeko karoserije, što je bila niša R-verzije modela.
Motor je i dalje onaj s potpisom tvrtke AMG, no za razliku od većine dosadašnjih „posljednjih“ Zondi, ova u ruke svog vlasnika stiže s ukupno 760 konja, što je u nekim prošlim vremenima bio jedan od glavnih atributa verzije 760R. Dakle cijela priča ispada pomalo sklepanom iako postoji itekako velika mogućnost da je upravo takva Zonda naručena od strane misteriozne osobe s inicijalima MD.
Bilo kako bilo, ova „posljednja“ Zonda već se godinu dana nalazi u fazi proizvodnje, a kako stvari stoje, uskoro će ipak biti spremna za preuzimanje i (najvjerojatnije) parkiranje u garažu, odnosno u kolekciju dotičnog čovjeka s inicijalima ugraviranim na karoseriju ove „posljednje“ Zonde.
Možda griješim dušu i možda će ova „posljednja“ Zonda doista biti posljednja, a možda će i čovjek s inicijalima s njom napraviti milijun kilometara (kao što je to „La Nonna“ učinila bez većih problema), no za pretpostaviti je kako se radi o još jednom prodajnom triku zbog kojeg će Pagani zaraditi nešto novaca viška, pozivajući se na nešto „posljednje“ i samim time naizgled posebno.
Uglavnom, Pagani Zonda MD izgleda savršeno – baš kao i svaka druga Zonda do sada. Za pretpostaviti je da sa svojih 760 konja i ide poput aveti, a s obzirom na poslovnu filozofiju tvrtke, isto je tako moguće pretpostaviti i da je riječ o apsolutno posebnom automobilu.
Samim time zapravo nije bitno je li ova Zonda doista posljednja ili ne, no ipak bi bilo lijepo da se netko sjetio reći „E ljudi…u ovom momentu odustajemo od proizvodnje Zondi. Možda ćemo tijekom sljedećih godina odlučiti uzeti neku lovu nekom bogatašu i proizvesti još pokoju, ali zasad je to to. Imate Huayru, pa nju obožavajte“.
Zašto?
Jednostavno zato što ovako cijela priča služi kao dobra zaj**ancija, dok bi na onakav način ipak ispala barem koliko-toliko ozbiljnom i kupci svih tih „posljednjih“ izdanja Zonde ne bi imali rogove na glavi.
Eto…samo toliko o tome.
Uživajte u pogledu na fotografije, jer je ipak riječ o posljednjoj Zondi, pa će izvor novih fotografija najvjerojatnije kad-tad presušiti.