E pa OVO je Cadillac!
Iako na spomen naziva Cadillac mnogi u našim krajevima okreću očima ili gase internetske preglednike, vjerujte da se na ovaj Cadillac stvarno isplati baciti oko…
Cadillac – proizvođač automobila čijim su se modelima do prije nekoliko godina najviše veselili penzioneri i mafijaši. Proizvođač koji je svojim čudnovatim pristupom dizajnu i još čudnovatijim pristupom tehnologiji donedavno ispadao smiješan – pogotovo u usporedbi s proizvođačima automobila s adresom na „starom“ kontinentu.
Uglavnom, radi se o proizvođaču automobila čije su modele izvan Amerike obožavali tek vremešni ljudi s čudnim brkovima i šeširima.
No vremena su se promijenila…
U Cadillac je nakon ritualnog ubojstva i žrtvovanja Pontiaca od strane GM-a dobio krila. Novu i bitnu financijsku injekciju s kojom je tvrtka trebala ući u neka nova vremena i svojim modelima uzurpirati umove i maštu čak i tvrdoglavih Europljana. Tako je došlo do nove nomenklature, a zatim i novih modela poput onog nazvanog CTS.
Cadillac CTS zbog anuliranja svake sličnosti s avionima i brodovima iz četrdesetih, pokazao se kao automobil koji je na pravom putu i kao jedan od onih koji tvrtku vode u pozitivnom smjeru.
Popularnost i upotrebljivost ovog modela polučila je Cadillacovu ideju oko igranja na nekim do tog momenta nepoznatim terenima, pa su ubrzo nakon premijere „običnog“ CTS-a nastale i „V“ verzije modela. Dotične su se s hrpetinom konja i „njutna“, ali i s iznenađujuće dobrim voznim svojstvima instantno nametnule kao respektabilne sile u domeni limuzina koje je netko hranio sirovim mesom.
I time su Europljani dobili konkurenciju na američkom tlu i tržištu, a nerijetko se pokoji primjerak Cadillaca CTS-V u nekom od oblika karoserije pojavljivao i „preko bare“.
Uglavnom, tijekom posljednjih godina Cadillac i dalje ostaje autohtonom američkom markom, ali Europa je i dalje konstantno u ciljniku, te se svako toliko radi na tome da ovaj legendarni proizvođač automobila pod svoje okrilje uhvati neku znatniju količinu kupaca iz ovog dijela svijeta.
Prisutnost na polju utrkivanja za Cadillac je također osjetna, jer neke od grana auto-sporta redovito unutar konkurencije ugošćuju trkaće verzije modela ovog proizvođača.
Stoga vrijedi zaključiti kako je Cadillac daleko od onih prošlih vremena, kada su kupci stizali sa Sicilije ili pak iz penzionerskih resorta na Floridi.
U maniri tih novih i boljih vremena se svako toliko pojavi neki stvarno fascinantan konceptni model s potpisom ove tvrtke: od Ciela i fenomenalnog Ciena (koji je svojevremeno čak i glumio u filmu), pa sve do koncepta Sixteen i Elmiraj (u kojem su svoje guzice prevozili čudnovati likovi iz serije „Entourage“), samo su neki od njih.
No problem je u tome što niti jedan od tih konceptnih modela nikako ne izlazi na cestu, a kada i izađe, s konceptnom fazom baš i nema pretjerano puno veze. Time Cadillac na poprilično direktan način pokazuje silu i snagu mašte, ali ne i sposobnost pretvaranja te mašte u realnu i opipljivu stvarnost.
I zato je bitna najava koja slijedi…
Naime, Cadillac je prije nepune godine u sklopu manifestacije pod nazivom Pebble Beach Concours d’Elegance svijetu bogatih i slavnih predstavio koncept pod nazivom Escala.
Ukratko, te bez nekih preciznih detalja oko performansi i sličnog, radi se o luksuznoj „Coupé-limuzini“ (što i dalje kao pojam nema smisla) koja kao osnovnu ideju ima napasti najluksuznije i najotmjenije europske rivale. Dakle, govorimo o Jaguaru XJ, BMW-u serije 7, Audiju A8 i Mercedesu S-klase.
I to se zove stvarno pucati visoko, jer svi jako dobro znamo koliko su Europljani sa svojim luksuznim limuzinama odmaknuli u posljednjih nekoliko godina.
No Cadillac se trudi, i to je apsolutno u redu iz kojeg kod kuta se gledalo.
Prema navodima od strane izvora bliskim proizvođaču, Cadillac za ovaj luksuzni automobil planira sve i svašta, ali ono najkonkretnije u ovom momentu navodi tvornicu Detroit-Hamtramck unutar koje bi proizvodnja trebala krenuti najkasnije do prosinca 2021. godine.
Kako spomenuta tvornica već proizvodi opake volumene i prema salonima između ostalih izbacuje hrpetine novih Cadillaca CT6, za sam pogon nisu potrebna velika ulaganja, pa će proizvodnja krenuti bez problema.
Ali Cadillac ne planira proizvoditi ogromne količine ovog modela i njima zatrpavati tržište, već bi se cijela priča trebala odvijati kroz direktne narudžbe od strane klijenata.
Time bi Cadillac Escala trebao dobiti i onu „ekskluzivnu“ stranu priče, što je za jedan ovakav automobil u svakom slučaju poželjno.
Iako su podaci oko potencijalne motorizacije u pravilu svedeni tek na puka nagađanja, za pretpostaviti je kako će Escala pod poklopcem motora imati nekoliko opcija. A jedna od njih će najvjerojatnije biti neka od izvedenica LS-motora s kakvima se modeli ovog proizvođača služe već godinama.
Doduše, s obzirom na to da Chevrolet Corvette (iz kojeg Cadillac svako toliko ugrabi pokoji motor za „V“-verzije modela) u sklopu osme generacije postaje realizacija mokrog sna čovjeka pod imenom Zora Arkus-Duntov, tj. automobil s centralno smještenim motorom, tu bi moglo biti i malo problema. Ali siguran sam u to da je Cadillac jako dobro posložio priču oko ovog automobila, pa u performanse ovog (još uvijek) koncepta ne treba sumnjati.
U krajnjoj liniji, to je i dalje neki novi Cadillac koji u sklopu ovih današnjih vremena svako toliko s nečime ugodno iznenadi, pa će Escala najvjerojatnije pratiti taj put.
Uostalom, ako kojim slučajem niste uvjereni u cijelu priču oko ovog konceptnog uratka, pokušajte na trenutak zaboraviti značku i zemlju porijekla, te samo pogledajte ovaj automobil.
Dobro ga pogledajte.
Jeste li?
Odlično.
Jer ako stvarno jeste, onda ste vjerojatno vidjeli neke sličnosti s već postojećim modelima nekih europskih proizvođača luksuznih limuzina.
No usprkos tome je Cadillac s ovim konceptom odradio još jedan savršeno čist dizajn i automobil koji se ne razmeće s hrpetinom detalja, već u bazi djeluje elegantno, dinamično i samim time stoji jako blizu najuže definicije savršenstva.
Doduše, prethodni koncepti (tj. pogotovo Sixteen i Elmiraj) također su očaravali već u samoj bazi, ali Escala je Cadillac koji vizualnu fascinaciju doista pomiče pokoju stepenicu iznad (aktualne) konkurencije.
Samo se vrijedi nadati da će i na tržište izaći u ovakvom izdanju, te da neće ispasti razvodnjenom inačicom samog sebe.
Jer to bi značilo da Cadillac neće uspjeti u realnom vremenu konkurirati slavnim (ili bolje rečeno pompoznim) Europljanima, a to pak u prijevodu znači još jedan propali slučaj.
I to definitivno ne bi bilo u redu, jer ovakav konceptualni model takvog što stvarno ne zaslužuje.
Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?