Dodge je ovime ispunio obećanje
Kada smo se na portalu prvi puta dotakli (trenutno) najbolesnijeg tvorničkog automobila na svijetu, cijena za Dodge Challenger Demon nije bila konkretno navedena. No Dodge je obećao da će svih 840 konja kupcima biti ponuđeno za cifru manju od 100,000 dolara.
Pa eto…službeni je cjenik upravo objavljen i Dodge je ispunio svoje obećanje.
Iako će Dodge Challenger Demon na prostoru Europe značiti isto koliko i npr. pojam dobre frizure znači gazdi od Sjeverne Koreje, svejedno je nemoguće ignorirati postojanje ovog automobila.
Da…Challenger je nezgrapan i apsolutno američki proizvod koji samim postojanjem odaje počast nevozljivim automobilima iz slavne „Muscle Car“ ere. S obzirom na vozna svojstva prosječnog takvog automobila za pretpostaviti je kako i Challenger Demon mrzi zavoje i ceste koje ih na sebi imaju. No usprkos svemu tome Challenger Demon pod haubom ima preko 800 konja i jedini je automobil na svijetu koji u svom tvorničkom izdanju parira dorađenim i presloženim automobilima namijenjenim utrkama na 402 metra, pa ako već ni po čemu drugom, onda je u toj domeni riječ o nečem stvarno posebnom.
Realno gledano, FCA grupacija već godinama malo pomalo propada i ekonomski gledano nikome nije pretjerano jasno otkud im lova za razradu jednog ovakvog projekta. No Dodge Challenger Demon je usprkos svemu tome prisutan, glasan, nenormalno brz, a pojavom službenog cjenika ispada i apsolutno najjeftinijim omjerom snage i novaca unutar svijeta automobila.
Pa iako i dalje zdrava logika ne može objasniti ovaj automobil i njegovu cijenu, to i nije pretjerano bitno.
Ono što pak jest svodi se na činjenicu da je Dodge ispunio obećanje, jer prema službenom cjeniku Challenger Demon u bazi košta 84,995 dolara.
No što to zapravo znači?
Pod pojmom „baze“ pričamo o jednom prema „Drag“ utrkama iznimno orijentiranom automobilu koji sam po sebi ne donosi skoro nikakav luksuz. To u prijevodu znači da izuzev 840 konja i maksimalnim okretnim momentom (buraz) s kojim je moguće na trenutak zaustaviti planetu, ovaj Challenger neće biti primamljiv pozerima. Samim time nema sumnje ni u to da je Challenger Demon jedan apsolutno usmjeren automobil, te da mu prirodni habitat zasigurno neće biti ukrašavanje parkinga ispred nekih pomodnih kafića i restorana, već će vlasnici ove monstruoze na četiri kotača najčešće divljati po stazama diljem Amerike (a i šire, kako određeni planovi nagovještavaju).
To je naravno veliki plus, jer pokazuje apsolutan karakter koji ne ovisi o današnjim trendovima, ali istovremeno znači i da će prosječni Challenger Demon biti opremljen poput viktorijanskog zahoda.
No srećom u Dodgeu nisu baš bili apsolutno tvrdoglavi, pa se u sklopu cjenika pojavilo i nekoliko opcija za ovaj automobil, zbog kojih bi suživot s njime trebao biti kudikamo lakši i za one kojima „Drag strip“ nije prirodni habitat.
Uglavnom, ovo su cijene tih dodataka:
– „Demon Crate“ + suvozačko sjedalo + stražnja sjedala + tepisi unutar prtljažnog prostora = 1 dolar
– Sjedala presvučena kožom ili Alcantarom + grijači sjedala + ventilacija sjedala + grijač volana + osvjetljenje pedala + podešavanje volana po visini i dubini = 1,595 dolara
– „Premium“ tepisi + osvjetljenje pedala + Harman Kardon infotainment sustav s 900W pojačalom i 18 zvučnika = 995 dolara
– „Black satin“ set naljepnica (u jednoj od ukupno 15 boja) + mat-crni poklopac motora, krov i vrata prtljažnog prostora + graviranje imena kupca na „Demon crate“ (odnosno set alata i pribora) = 3,995 dolara
Dakle, cijena od 84,995 dolara za Dodge Challenger Demon dijelom je samo privid, no ne treba zaboraviti kako je i dalje riječ o automobilu s ergelom konja s kakvom se niti jedan drugi proizvođač velikoserijskih automobila ne može pohvaliti. Uostalom, čak i sa svim mogućim i nemogućim doplatama, Challenger Demon košta nekih devedesetak tisuća dolara, dok konkurencija za taj novac baš i ne može ponuditi nešto ovoliko blesavo i fascinantno unutar istog paketa.
Uostalom, jedan sasvim normalan Porsche 911 Carrera u Americi košta nekih 89,000 dolara, Caterham 620R (u sklopljenom stanju) košta oko 90,000 dolara, a Tesla Model S uz cijenu od 89,500 dolara ni približno ne predstavlja alternativu ovom nenormalno glasnom i divljem čudu na četiri kotača. Doduše, Chevrolet Camaro i Ford Mustang u svojim su najjačim izvedenicama jeftiniji od Demona, ali za početak u usporedbi s ovim Dodgeovim manijakom od automobila ispadaju nejakim autićima.
Dakle ako je suditi prema omjeru snage i cijene, trenutno Dodge drži sve adute u rukama i to je sasvim dovoljno reći na tu temu.
Naravno da ovaj automobil nije za svakoga. Dapače, čak bih rekao da ovaj automobil nije za nikoga. No baš da i jest tako, svejedno mi je drago da Dodge Challenger Demon u današnje trendovima nastrojeno i pomalo kastrirano vrijeme jednostavno postoji.
…a znam i da nisam jedini koji tako razmišlja.