Dobiva li Hyundai svoju M-diviziju?
Zvuči nevjerojatno, no vjerujte da je istina.
Znate li tko je Albert Biermann? Ne znate?
Nema veze, jer iako ne znate tko je dotični gospodin, vjerujem da vas je hrpetina barem jednom primijetila neki od radova koje je tijekom proteklih tri desetljeća potpisao.
Naime, dotični je gospodin proteklih trideset godina marljivo radio u BMW-u i kao glavni inženjer BMW-ove „M“ divizije na tržište plasirao sve ono čime se BMW već godinama hvali.
Za početak je tu legendarni E30 M3, koji je kao jedan od prvih komercijalnih M-modela započeo jednu sasvim novu eru u knjizi ovog bavarskog proizvođača automobila, koji je također potpisao striček Albert i njegova ekipa iz snova.
Tijekom godina je za sve BMW-entuzijaste upravo M-divizija sa svojim modelima apsolutno polje fascinacije i zapravo mislim da ne postoji ljubitelj BMW-a koji nikad nije sanjao o kupnji jednog modela s tim slavnim slovom. No fascinacija ide i puno šire, jer oni koji BMW-ove M-modele ne bi nikad kupili, svejedno ih respektiraju kao automobile koji su apsolutno skloni performansama i čistom vozačkom guštu.
No kako trendovi u auto-industriji podrazumijevaju i promjene kadrova unutar zidova pojedinih tvrtki, tako se i g. Biermann odlučio promijeniti ozračje i prijeći u Hyundai.
Iskreno, kada sam prvi puta pročitao tu informaciju, počeo sam se smijati, jer Hyundai u svijetu automobila ne kotira ni približno unutar kategorija u kojima je BMW kao kod kuće. Stoga mi je bilo blesavo da bi jedan toliko talentirani inženjer mogao napraviti takvu glupost.
No kada sam bolje razmislio, prestao sam se smijati i zapravo shvatio da bih učinio istu stvar.
Naime, iako je Hyundai jedna od korejskih marki koje u sklopu svog radnog vijeka nikad nisu proizvele ama baš ništa posebno i vrijedno spomena, ne može se reći da se ne trude. Za početak je tu sva sila trkaćih automobila, s kojima je Hyundai tijekom proteklih desetljeća nastupao u sklopu raznoraznih serija auto-sporta. Zatim je tu izražen i afinitet prema tržištu tuning-industrije, te je upravo Hyundai jedna od „onih“ tvrtki koje tu industriju već godinama i u stopu prate kroz pojedine modele i njihove prerade, te kroz suradnju s pojedinim tvrtkama koje za neke od modela proizvode svu silu dijelova.
Samim time prelazak g. Biermanna u Hyundai nije nimalo loš potez, jer potencijal definitivno postoji, te je očito potrebna jedna istaknuta osoba koja zna što radi i u kojem smjeru treba krenuti da bi se na tržištu moglo konkurirati u smislu prema brzini i performansama usmjerenim automobilima.
Prema riječima odjela za komunikaciju s medijima ovog korejskog giganta, g. Biermann biti će „glavna i odgovorna osoba za razvoj modela visokih performansi, što između ostalog podrazumijeva sigurnost, izdržljivost, regulaciju buke i poboljšanje iskoristivosti motora u smislu performansi i ekološke svijesti“. Dakle u prijevodu bi striček Albert doista dobio glavnu ulogu u jednom od pomalo uspavanih odjela ovog korejskog proizvođača automobila. No ni to nije sve…
Naime, još jedna od uloga koju bi g. Biermann trebao preuzeti svodi se na savjetovanje unutar tvrtki Hyundai i Kia, tj. usmjeravanju dotičnih sestrinskih tvrtki prema europskom tržištu, na kojem se očito tijekom sljedećih mjeseci planira ekspanzija modela koji izuzev cijene za adut na tržištu imaju ergonomiju i dizajn zajedno s performansama, gdje bi ovaj čovjek definitivno mogao biti jedna od najistaknutijih ljudi.
S druge strane svijeta, tj. unutar BMW-ovog generalštaba u ovim momentima još nema komentara vezanih uz ovaj transfer, niti se zna tko će naslijediti g. Biermanna. No bilo kako bilo, nekako čisto sumnjam da će ultra-precizni Bavarci na takvo mjesto staviti nekog tko će upropastiti ovu legendarnu BMW-ovu diviziju.
Uostalom, Chris Bangle se vjerojatno više nikada neće ponoviti, jer BMW kroz povijest itekako zorno pokazuje da se na greškama jako puno toga može naučiti.