Croatian Drift Challenge Rd.1 2023 – Brdek i doline
Tko visoko leti, penje se na prvo mjesto pobjedničkog trona.
A neki su prošlog vikenda itekako letjeli…

Prošlo je tjedan dana otkako se na bojnom polju Mičevec u Zagrebu održala prva „runda“ već i galebima s Jakuševca poznatog drift spektakla pod nazivom „Croatian Drift Challenge“. I ako ćemo iskreno, dojmovi se još nisu slegli kako treba, jer izuzev četrnaest i pol raznoraznih meteoroloških situacija i slika bilo je tu i čak pedesetak prijavljenih natjecatelja koji su prepuni entuzijazma došli na Mičevec šutati dupe i plesati sa svojim automobilima.
Neki su doduše nažalost otpali prije vremena, pa su njihovi automobili poput nekretnina stajali u boksu i plijenili poglede, ali znate kako se kaže: više sreće drugi puta.
Uglavnom, automobila nije nedostajalo, pa su brojni posjetitelji doista imali što za vidjeti.

Sam tijek natjecanja ne treba pretjerano opisivati, jer je također poznat već i gore spomenutim galebovima s Jakuševca. Stoga ne treba secirati svu silu trening-vožnji i kvalifikacija koje su se u klasičnom formatu i na naopako posloženoj stazi odvijale tijekom dana. Ne treba spominjati niti suce koji su i opet prepuni entuzijazma na krovu male kućice nadgledali svaki pokret automobila na stazi i sukladno pravilniku dodjeljivali bodove.
Isto tako ne treba posebno apostrofirati niti ugostiteljski objekt, a niti gospodina DJ-a koji je tijekom dana udaranjem basa iz zvučnika podigao atmosferu i zabavljao publiku.
I sva sreća da nisam spomenuo ni tijek natjecanja, suce, ni DJ-a…

Sam event je po starom dobrom običaju na starom dobrom mjestu glasno i u svom stilu vodio striček Emilio kojeg također nisam posebno spomenuo. A u prekidima se za vizualnu fascinaciju pobrinuo Matija Podhraški kao dečko iz Kutine zabilježen u Guinnessovoj knjizi rekorda zajedno sa svojim motorom.
Zbog tih gostovanja ovog svjetski poznatog stuntmana tijekom dana zapravo i nije bilo „rupa“, već se sve odvijalo u nekoj konstanti, što je u svakom slučaju i dobro i pohvalno.
No kada su treninzi završili te kada je sastavljena lista prema kojoj su u pohod na stazu krenuli natjecatelji tijekom kvalifikacija, sve je nekako palo u drugi plan. Jer nekima od najboljih hrvatskih driftera priključili su se i neki više nego sposobni stranci. Ali i novi klinci od kojih će neki već kroz godinu-dvije definitivno konkurirati za visoke pozicije unutar top 16 vozača na CDC-u.

Kvalifikacije su trajale doista dugo vremena i tijekom tih je kvalifikacijskih vožnji bilo lako pretpostaviti tko će se od najboljih kvalificirati u top 16.
Usprkos tome bilo i je ugodnih i neugodnih iznenađenja. Uz to je bilo i nekoliko izlijetanja od kojih je vrijedno spomenuti jedan od najnasilnijih pokušaja parkiranja kraj staze u izvedbi Mile Gasera.
Sve je to podiglo atmosferu i pripomoglo generalnoj atraktivnosti natjecanja. Ali kada je top 16 vozača konačno upareno i kada su dotični u borbu na stazi krenuli centimetrima daleko jedan od drugoga, euforija se među publikom itekako pokrenula i nije prestala do samog kraja.
U tim su finalnim vožnjama neki od favorita vozili kao nikad do sad, a neki su pak na trenutke djelovali nekako rezervirano. No kako god bilo, na stazi su se sporadično izmjenjivala poznata imena poput Brkljačića, Dobiasa, Berdajsa, Ilića, Znaora, Brdeka, Jankovića i ostalih ultra sposobnih plesača za volanom koji su se zajedno sa svojim automobilima plasirali u finalne vožnje. A onda je uslijedio jedan od najdužih finalnih „laufova“ otkad ljudi u DCD-u znaju za Drift.

Naime, u maniri žestokih borbi, Nikola Ilić i Marko Brdek su se ozbiljno uživjeli u svoje uloge, pa su finalne vožnje potrajale toliko dugo da su se s vremenom oci utrke zajedno s Emiliom sjetili da bi bilo baš dobro po završetku prešutjeti tko je ispao najboljim vozačem na prvoj ovogodišnjoj utrci. No to je na kraju ispalo super i ako već ništa drugo, već se jako dugo vremena na sam vrh trona nije popela veselija i sretnija osoba od Marka Brdeka koji je slavio ispred drugoplasiranog Nikole Ilića i Erika Jankovića koji je odnio treće mjesto.

Marko je za volanom svoje „AMG-powered“ E46-ice guslao iz vožnje u vožnju i na kraju je sa sitnom razlikom uspio pobijediti Nikolu Ilića koji je po stazi plesao sa svojom Silviom S15. Vožnje su iz metra u metar bile borbene, agresivne, brze i prepune dima iz silovanih guma. Odnosno bilo je upravo onako kako treba biti, da bi na kraju Marko prvo (doslovce) pao na dupe na dodjeli nagrada i pehara, a onda se rasplakao od sreće osvojivši prvu pobjedu koju može zakvačiti za pojas.

Sve je to (kao i cijelog dana) praćeno budnim okom sudaca, snimatelja i fotografa, ali i vjerne publike koje je prvo izgorjela, a onda se smrzla kada su obližnji sljemenski brežuljci počeli nalikovati obroncima Mordora i kada se samo čekalo da iz oblaka nadvijenih nad Mičevec počnu padati sjekire.
Srećom, to se nije dogodilo do samog kraja utrke i tako smo svi zajedno dobili priliku vidjeti epilog u kojem je Marko Brdek ovaj puta slavio.
…a sada nas očekuje druga „runda“ Croatian Drift Challenge koja će se 24. i 25. lipnja ove nam godine Gospodnje održati na bojnom polju Grobnik, gdje će se Drifteri boriti jedni s drugima za dominaciju nad bodovnom listom. I to u isto vrijeme kada će se i natjecatelji Osijek Street Race Showa boriti za prevlast na geodetski-orijentiranih 402 metra ravne staze čiji se prolasci iz godine u godinu mjere sa sve manje i manje sekundi.
Mi ćemo naravno biti tamo. A mogli biste i vi svratiti, zar ne?!
