Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 10.05.2022

Croatian Drift Challenge Rd. 1 2022. kao event za pamćenje

Znate onu staru narodnu mudrost koja kaže „ne znaš što imaš dok to ne izgubiš“?
E pa upravo se ta stara narodna mudrost u praksi pokazala prije dva dana, odnosno u nedjelju 08. svibnja 2022.
Jer Mičevec nakon dvije i pol godine „pauze“ zbog pandemije nikada nije bio toliko krcat.

Službeni letak i najava za CDC 2022.

Kada ste posljednji puta bili na nekom automobilističkom eventu na kojem je ispred ulaza u sam prostor eventa stajala rijeka ljudi i čekala u redu? Ja moram priznati da se stvarno ne sjećam kada sam tako nešto posljednji puta vidio. Ali eto… Prošle je nedjelje bilo upravo tako i već je taj dio priče djelovao nerealno i nemoguće. A onda je uslijedio i prvi pogled na prepuno gladalište, krcati štand dežurnog ugostitelja i na kraju krajeva, za Drift u Hrvata ogromnu količinu natjecatelja i njihovih automobila.

Natjecatelji su stizali iz raznih susjednih zemalja poput Srbije, Austrije i Italije, a što se posjetitelja tiče, na bojno polje Mičevec stigle su ekipe iz susjednih zemalja, ali i hrpetina ljudi iz raznoraznih dijelova lijepe nam naše. I svi su se oni lijepo poredali uz stazu, ne bi li bodrili svoje favorite.
Uglavnom, idila…

Retro-polakirani E36. Stuck bi bio ponosan.
Foto: Ivan "IGloo" Gluhak

Sam tijek natjecanja poznat je svakome tko je ikada svratio pogledati kako jedno Drift-natjecanje izgleda izvan YouTubea. Dakle, nakon treninga i slobodnog spaljivanja guma po stazi, u ranim su poslijepodnevnim satima krenule kvalifikacije za „Top 16“ natjecatelja koji se tijekom tih finalnih vožnji na stazi za prevlast i pobjedu bore u parovima.

Tijekom tih je kvalifikacija bilo nekoliko ugodnih, ali i nekolicina neugodnih iznenađenja u obliku ispadanja nekih od favorita. Suci smješteni na svom Olimpu, odnosno malenoj kontenjer-kućici nasred staze bili su rigorozni i bilo je jako malo „lufta“ s njihove strane. Opako se pratila brzina ulaska u zavoje, kutevi i gađanje „apexa“, pa je tako ostalo jako malo mjesta za bilo kakvo pokazivanje amaterizma. I zato je bodovna lista većinom bila popunjena s vozačima koji su tijekom kvalifikacija ukupno ostvarivali 10+ bodova, dok je tek mali broj vozača ostvarivao 20+ bodova. No nemojte misliti da je takvo rezultatno stanje u smislu bodova ispalo zbog neatraktivnih vožnji, jer to definitivno nije bio slučaj.

Neki favoriti u kvalifikacijama ipak nisu briljirali.
Foto: Petar "Pero" Širinić

Dapače, vječno agresivan Pogačar zajedno s Brkljačićem, Juhartom i Šorkom uspjeli su se posebno istaktnuti i tijekom svojih su vožnji tijekom kvalifikacija osiguravali precizno kontrolirane vratolomije na stazi. Ali već je u tim trenucima bilo vidljivo da su Bohm, Ilić i Brdek nekako uspjeli otići još korak dalje i istaknuti se zajedno sa svojim automobilima kao respektabilne sile.
Stoga ne čudi kako je upravo taj trojac na kraju završio na pobjedničkom postolju.

Bohm-Bohm-Chuck
Foto: Ivan "IGloo" Gluhak

Iako je Nikola Ilić kao pobjednik slavio ispred drugoplasiranog Brdeka i Bohma koji se sa svojim bijelim E46 našao na trećem mjestu, ne može se reći da su jedino oni od početka bili favoriti za pobjedu na prvom ovogodišnjem izdanju Croatian Drift Challengea. Dapače, gospoda Dobias i Cukrov su također opako prijetili još od kvalifikacija, ali na kraju je uz puno napora Ilić ipak odnio prvo mjesto i time izuzev ostalog postao i jedan od rijetkih koji su na Mičevcu slavili za volanom automobila koji s Bavarskom nema nikakve veze.

Legenradna Sierra u borbi s pobjednikom prvog eventa.
Foto: Petar "Pero" Širinić

Naravno da niti ovo izdanje CDC-a nije moglo proći bez izlijetanja, kvarova i blagih sudara. Za Brkljačića je u finalu za „Top 4“ došlo do tragedije već u prvom zavoju, jer je BMW E90 ostao bez servo-pumpe i na trenutak djelovao kao da će se zapaliti. Ali izuzev te scene, još pomalo guranja na stazi i jednog većeg dodira između Ilićevog „2JZ-Power“ Nissana 200SX i Podboršekove naizgled vječne narančaste Sierre nije bilo nekih većih drama.

U finalu su se za prvo mjesto opako borili Brdek i Ilić, pa s obzirom na „one more time“ (odnosno ponavljanje finalnih vožnji) pobjeda za Ilića definitivno nije bila lagana. No na kraju je pobjednički pehar ipak otišao u Srbiju, onaj za treće mjesto u Austriju, dok su drugo i četvrto mjesto s peharom u obliku naguženog lika odnijeli dvojica domaćih – Brdek i Brkljačić.

Vječno agresivni Pogačar također nije daleko stigao.
Foto: Petar "Pero" Širinić

Istini za volju, natjecatelji nisu jedini kojima je borba ispala tematikom dana. Jer borba je bila i među publikom u redovima ulaz na prostor eventa, a potom i za hranu i piće. Ali s obzirom na količinu ljudi koji su tijekom posljednjih godina dolazili na CDC, organizatori jednostavno nisu mogli ni zamisliti da bi se ta količina ljudi mogla ustostručiti i zato je nastala borba. No usprkos nekim vječno nezadovoljnim glasovima unutar stvarno fascinantnog broja posjetitelja nekako čisto sumnjam da je itko ostao gladan i žedan.
Uglavnom, eto nam svima razloga da se i na iduću „rundu“ CDC-a odazove ovakva količina ljudi, jer tada nitko neće biti iznenađen i udvostručit će se broj ljudi od strane organizacije i ugostitelja, pa će sam event biti na još višem nivou nego ove nedjelje.

Kad suci kažu “VAUUUU”!
Foto: Ivan "IGloo" Gluhak

Sva ta ekipa uz ogradu (i još ponegdje) osigurala je atmosferu kakva se na ovakvim natjecanjima doista rijetko viđa. I moram priznati da sam uživao u svakoj sekundi te upijao atmosferu koja se uvelike razlikuje od one s kakvom se na dnevnoj bazi (nažalost) moramo boriti. Jer iako ovdje nije riječ o profesionalnim trkačima neke razvikane serije natjecanja, svejedno su ljudi našli načina, volje i povoda bodriti natjecatelje koji su svojim plesovima po stazi osvajali bodove i borili se za pobjedu. A samo proglašenje pobjednika ispalo je svojevrsnom kulminacijom, jer za razliku od inače, publika po završetku vožnji nije pobjegla kućama, već se okupila oko pobjednika eventa i time napravila jedno od najposebnijih proglašenja koje su organizatori na CDC-u ikada imali prilike vidjeti.

Ovako je to izgledalo u finalu…
Foto: Ivan "IGloo" Gluhak

Uglavnom, ako bismo na trenutak čak i zanemarili činjenicu koja kaže da ovakvih natjecanja zbog pandemije nije bilo još od 2019. godine, može se slobodno reći da je ovo izdanje Croatian Drift Challengea ponudilo nešto unikatno i ultra-posjećeno.
Sve to zorno pokazuje da sve ove “alternativne” vrste auto-sporta u Hrvata itekako imaju svoju publiku. Ali i organizatore koji usprkos svim problemima i nedostatku potpore još uvijek ne posustaju i iz eventa u event cijeloj automobilskoj sceni daju vjetar u leđa na najbolji mogući način.
Samim time još uvijek postoji nekolicina ljudi koji svoje afinitete pretaču u evente koji uveseljavaju širok dijapazon ljudi i koji ne pričaju bajke, iskorištavajući pri tome entuzijazam onih koji za ovakva natjecanja dobrim dijelom žive.
Pa ako već ni zbog čega drugog, onda se upravo zbog toga vrijedi veseliti novim izdanjima CDC-a i podržati ih u potpunosti na najbolji mogući način – dolaskom i glasnim bodrenjem.

Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.

E, izvol´te doć na idući Drift. Tu. Da, tu!
Foto: Ivan "IGloo" Gluhak

 

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana