Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 28.03.2018

Corvette ZR-1 je bolest na američki način

Reklo bi se da u današnje vrijeme u SAD-u Trump stoji s jedne strane skale koja podrazumijeva bolest, a Corvette s one druge.
I drago nam je da je tako, jer je svijet automobila dobio još jednu sjajnu zvijezdu, a ZR-1 u kombinaciji s Corvette postao je sufiks za instituciju.

Njeno veličanstvo - Chevrolet Corvette ZR-1.
Njeno veličanstvo – Chevrolet Corvette ZR-1.
foto: Chevrolet

Još je nedavno bilo praktički nezamislivo ući u neki salon automobila i reći nešto u stilu „E, ja bi automobil sa 640 konja“. Još je nezamislivije bilo ući u isti taj salon i reći „E, ja bi automobil sa 640 konja i s garancijom od par godina“, a najnezamislivije je bilo doći u salon automobila i reći „E, ja bi automobil sa 640 konja, garancijom i da ne košta više od 80,000 eura“.
No prije nekoliko godina se upravo Chevrolet osokolio i u obliku šeste generacije Corvette ponudio opciju izricanja neke takve rečenice.
Time je Chevrolet Corvette ZR-1 (C6) postao najjačim serijskim automobilom na svijetu, a uskoro su se i drugi proizvođači ukrcali na taj vlak pretjerivanja s konjima i danas C6 u svojoj najjačoj verziji zvuči kao „ništa posebno“.

Ovako je počela megalomanija za Corvette...
Ovako je počela megalomanija za Corvette…
foto: Chevrolet

Sedma je generacija Corvette sa sobom donijela neka nova vremena. S automobila su se izgubila neka od najstarijih obilježja za Corvette, ali je nova era za ovaj automobil donijela i nove izvore fascinacije.
I da…karoserija je i dalje poprilično plastična, ali du karbonski dodaci učinili svoje po pitanju sigurnosti.
Motor je također svojevrsna relikvija iz pedesetih, ali je svejedno ispao najkompaktnijim i najlakšim V8-agregatom na svijetu. No u svemu tome ne treba zaboraviti reći kako ove dvije bitne stavke ne čine najjaču izvedenicu modela, već bazu iz koje se Corvette i dalje razvija.
…a kraj ove ere razvoja upravo je pred vama.

Slavni je sufiks u obliku ZR-1 ponovno tu. Prisutan, glasan i nenormalno jak.
Stoga bez puno odugovlačenja, ajmo se samo nakratko osvrnuti na brojke…

Crna neman...
Crna neman…
foto: Chevrolet

LT-5 motor raspolaže s osam cilindara posloženih u slovo „V“. Zapremina je i dalje nemalih 6, 2 litre, a uz kompresor veličine omanje planete, dotični motor u najjačoj izvedenici Corvette na stražnje kotače baca 755 konjskih snaga i skoro 1,000 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
Uglavnom, sve to skupa u kombinaciji s poprilično laganim automobilom donosi stvarno uvjerljiv set performansi.
Ubrzanje do „stotke“ traje 2,85 sekundi, dok do 200 km/h Corvette ZR-1 stiže za tek pokoju milisekundu više od 6. Prelazak četvrt milje iznosi nekih 10,6 sekundi, a izlazna brzina na 402. metru iznosi itekako zamjetnih 215 kilometara na sat.
Dakle, pričamo o američkom sportskom automobilu koji u sklopu ove iteracije račune kvari super-automobilima.
I to je stvarno kul – pogotovo kada se cijeloj priči doda podatak koji kaže da je Lamborghini Aventador S već „pao za domovinu“.

Jurnjava na američki način.
Jurnjava na američki način.
foto: Chevrolet

E sad…s obzirom na to da Corvette ZR-1 još uvijek ne predstavlja automobil koji je moguće kupiti u lokalnom salonu, naravno da Chevrolet još uvijek skriva neke stvari.
Tako je npr. nemoguće doći do navoda vezanih uz ukupnu masu ovog automobila, a i oprema s kojom Corvette ZR-1 raspolaže skriva se poput neke vojne tajne.
No kako Corvette oduvijek slovi kao automobil koji prvenstveno fascinira dizajnom i sirovom snagom, sve ovo drugo možda i nije toliko bitno.
Ionako će se uskoro na beskrajna prostranstva interneta izliti milijuni tona detalja oko ovog fascinantnog Amera, pa nitko neće ostati zakinut za informacije.
A mi ćemo ih naravno prenijeti – i to s opakim guštom.

Jedan od krugova na Virginia Racewayu...
Jedan od krugova na Virginia Racewayu…
foto: Chevrolet

Realno gledano, Ferrari 488 GTB je super. Lamborghini Huracan Performante je mrkli mrak, a Audijevo čudovište u obliku R8-ice s pogonom na stražnje kotače za mnoge je zakon.
Isto tako za polja fascinacije u današnje vrijeme imamo svu silu Porschea s GT-RS-svašta-nešto oznakama, a i Nissan još uvijek ne zaostaje sa svojim već pomalo vremešnim modelom GT-R.
Ameri također ne spavaju, već sklapaju čudovišta zbog kojih nekadašnji modeli iz „Muscle Car“ ere ispadaju poput nejačadi, a onda je tu i hrpetina drugih proizvođača kojima su sportski automobili osnovna niša postojanja i prepoznatljivosti.
No Corvette ZR-1 većinu konkurenata čini tek polu-sposobnim sportašima i stoga je pravo čudo da je ovaj automobil i dalje svojevrsna „bagatela“.
Doduše, tek će mali broj ovih automobila svratiti na područje Europe, ali oni koji siđu s broda i padnu u ruke entuzijasta zasigurno će i vlasnicima sportskih modela nekih puno razvikanijih marki pokazati pokoji trik.

Jer ovaj Chevrolet Corvette već od inicijalnih planova nije normalan automobil i samo će vrijeme pokazati do kuda sva ta nenormalnost seže.

755 konja čiste statike.
755 savršeno statičnih konja.
foto: Chevrolet

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana