Corvette ZR-1 je bolest na američki način
Reklo bi se da u današnje vrijeme u SAD-u Trump stoji s jedne strane skale koja podrazumijeva bolest, a Corvette s one druge.
I drago nam je da je tako, jer je svijet automobila dobio još jednu sjajnu zvijezdu, a ZR-1 u kombinaciji s Corvette postao je sufiks za instituciju.
Još je nedavno bilo praktički nezamislivo ući u neki salon automobila i reći nešto u stilu „E, ja bi automobil sa 640 konja“. Još je nezamislivije bilo ući u isti taj salon i reći „E, ja bi automobil sa 640 konja i s garancijom od par godina“, a najnezamislivije je bilo doći u salon automobila i reći „E, ja bi automobil sa 640 konja, garancijom i da ne košta više od 80,000 eura“.
No prije nekoliko godina se upravo Chevrolet osokolio i u obliku šeste generacije Corvette ponudio opciju izricanja neke takve rečenice.
Time je Chevrolet Corvette ZR-1 (C6) postao najjačim serijskim automobilom na svijetu, a uskoro su se i drugi proizvođači ukrcali na taj vlak pretjerivanja s konjima i danas C6 u svojoj najjačoj verziji zvuči kao „ništa posebno“.
Sedma je generacija Corvette sa sobom donijela neka nova vremena. S automobila su se izgubila neka od najstarijih obilježja za Corvette, ali je nova era za ovaj automobil donijela i nove izvore fascinacije.
I da…karoserija je i dalje poprilično plastična, ali du karbonski dodaci učinili svoje po pitanju sigurnosti.
Motor je također svojevrsna relikvija iz pedesetih, ali je svejedno ispao najkompaktnijim i najlakšim V8-agregatom na svijetu. No u svemu tome ne treba zaboraviti reći kako ove dvije bitne stavke ne čine najjaču izvedenicu modela, već bazu iz koje se Corvette i dalje razvija.
…a kraj ove ere razvoja upravo je pred vama.
Slavni je sufiks u obliku ZR-1 ponovno tu. Prisutan, glasan i nenormalno jak.
Stoga bez puno odugovlačenja, ajmo se samo nakratko osvrnuti na brojke…
LT-5 motor raspolaže s osam cilindara posloženih u slovo „V“. Zapremina je i dalje nemalih 6, 2 litre, a uz kompresor veličine omanje planete, dotični motor u najjačoj izvedenici Corvette na stražnje kotače baca 755 konjskih snaga i skoro 1,000 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
Uglavnom, sve to skupa u kombinaciji s poprilično laganim automobilom donosi stvarno uvjerljiv set performansi.
Ubrzanje do „stotke“ traje 2,85 sekundi, dok do 200 km/h Corvette ZR-1 stiže za tek pokoju milisekundu više od 6. Prelazak četvrt milje iznosi nekih 10,6 sekundi, a izlazna brzina na 402. metru iznosi itekako zamjetnih 215 kilometara na sat.
Dakle, pričamo o američkom sportskom automobilu koji u sklopu ove iteracije račune kvari super-automobilima.
I to je stvarno kul – pogotovo kada se cijeloj priči doda podatak koji kaže da je Lamborghini Aventador S već „pao za domovinu“.
E sad…s obzirom na to da Corvette ZR-1 još uvijek ne predstavlja automobil koji je moguće kupiti u lokalnom salonu, naravno da Chevrolet još uvijek skriva neke stvari.
Tako je npr. nemoguće doći do navoda vezanih uz ukupnu masu ovog automobila, a i oprema s kojom Corvette ZR-1 raspolaže skriva se poput neke vojne tajne.
No kako Corvette oduvijek slovi kao automobil koji prvenstveno fascinira dizajnom i sirovom snagom, sve ovo drugo možda i nije toliko bitno.
Ionako će se uskoro na beskrajna prostranstva interneta izliti milijuni tona detalja oko ovog fascinantnog Amera, pa nitko neće ostati zakinut za informacije.
A mi ćemo ih naravno prenijeti – i to s opakim guštom.
Realno gledano, Ferrari 488 GTB je super. Lamborghini Huracan Performante je mrkli mrak, a Audijevo čudovište u obliku R8-ice s pogonom na stražnje kotače za mnoge je zakon.
Isto tako za polja fascinacije u današnje vrijeme imamo svu silu Porschea s GT-RS-svašta-nešto oznakama, a i Nissan još uvijek ne zaostaje sa svojim već pomalo vremešnim modelom GT-R.
Ameri također ne spavaju, već sklapaju čudovišta zbog kojih nekadašnji modeli iz „Muscle Car“ ere ispadaju poput nejačadi, a onda je tu i hrpetina drugih proizvođača kojima su sportski automobili osnovna niša postojanja i prepoznatljivosti.
No Corvette ZR-1 većinu konkurenata čini tek polu-sposobnim sportašima i stoga je pravo čudo da je ovaj automobil i dalje svojevrsna „bagatela“.
Doduše, tek će mali broj ovih automobila svratiti na područje Europe, ali oni koji siđu s broda i padnu u ruke entuzijasta zasigurno će i vlasnicima sportskih modela nekih puno razvikanijih marki pokazati pokoji trik.
Jer ovaj Chevrolet Corvette već od inicijalnih planova nije normalan automobil i samo će vrijeme pokazati do kuda sva ta nenormalnost seže.