Chevrolet Corvette Grand Sport opet je među nama
Prošlo je dvadeset godina otkad je Corvette s ovom oznakom podsjetila na slavnu povijest ove američke institucije na četiri kotača i puristima donijela Corvette bez Turbo-punjača, kompresora i ostalih dišnih pomagala.
Samim time je u kulinarskom žargonu Chevrolet Corvette Grand Sport iz 1996. godine moguće opisati ovako:
1,490 kg karoserije
4 ručno polirana kotača
5 m2 bijele folije
1 m2 crvene folije
10 kg konca u raznim bojama
20 kg kože
15 kg velura
1,000 kg nostalgije za 1963. godinom
– Smjesi dodati 30 konjskih snaga i otprilike 50 Nm okretnog momenta, te provesti kroz proizvodni proces koji će rezultirati s ukupno 1,000 primjeraka od kojih je 810 Coupé, dok je ostatak uobličen u topless-verziju.
Dobar tek.
Današnja receptura u pravilu je manje-više ista, samo što za razliku od C4-generacije ove sveameričke ikone ona današnja podrazumijeva svojevrstan reciprocitet već u sklopu osnovne ideje.
Naime, za razliku od GS-verzije iz 1996. godine, koja je bila bazirana na „običnoj“ Corvette, te kojoj je ubrizgan sufiks snage i ekskluzivnosti, aktualna je generacija za GS donijela bazu u jačoj verziji )odnosno Z06) iz koje je iščupan kompresor.
Dakle kao rezultatno stanje može se reći da je Corvette Grand Sport tamo negdje sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća bio puno posebniji automobil od ovog tek nedavno predstavljenog svijetu.
S druge strane i usprkos svemu tome Corvette i dalje opravdava svoj status ikone među sportskim automobilima, a Grand Sport verzija to samo još jednom potvrđuje.
Dizajnom je naizgled i dalje riječ o tipičnom primjerku sedme generacije Corvette, no znalcima će već na prvu biti jasno da to baš i nije tako, jer detalji otkrivaju sve posebnosti koje za ideju imaju još jedan povratak u 1963. godinu, kada je prva Corvette Grand Sport izašla na cestu.
Izvana je prvenstveno vidljiva Watkins Glen Gray Metallic boja automobila koja se dosad nije nalazila u sklopu ponude, a zatim su tu i plave trakice koje na prednjim blatobranima služe kao vizualni podsjetnik na neka dobra stara vremena.
Zatim je tu novi dezen 19, odnosno 20-inčnih kotača koji na sebi imaju megalomanski široke i niskoprofilne Michelin Pilot SuperSport gume dimenzija 285/30/19 i čak 335/25/20, a cijela je priča zaokružena s proširenim rubnjacima, oznakama „Grand Sport“ i još nekolicinom detalja koji ovaj pokretni slavljenički vremeplov itekako čine poželjnim.
Interijer izuzev oveće količine pokrova nekad živućih krava donosi i mali milijun detalja koji također služe kao svojevrstan podsjetnik na zlatna vremena Corvette, no za razliku od 1996., godine, kada je tek pokoji detalj doista izveden kako treba, u sklopu ove najnovije inkarnacije Corvette Grand Sport izgleda fantastično.
Od glavne kombinacije boja interijera koja podrazumijeva sivu i crnu kožu, preko plavih detalja s kojima je ideja (očito) bila naglasiti sportski karakter i slavnu povijest (iako moram priznati da me u toj crno-sivo-plavoj kombinaciji interijer Corvette GS malčice podsjeća na nekog zlog Štrumpfa), pa sve do detalja poput nove ploče s instrumentima koju će primijetiti tek nekolicina apsolutnih poznavatelja ovog automobila, Corvette Grand Sport odiše posebnostima.
No upravo u tom dijelu postoji jedan veliki problem…
Naime, za razliku od dosadašnjih Grand Sport verzija Corvette, u Chevroletu su se ovu najnoviju inkarnaciju odlučili na tržište ponuditi kao dodatak Z51-paketu opreme, a ne kao gotov model i limitiranu seriju kao dosad.
Samim time faktor ekskluzivnosti kao jedan od osnovnih atributa Corvette s ovim slavnim sufiksom nestaje s radara, a to pak ni u bunilu nije nešto pozitivno i dobro.
Dapače, ako se mene pita, Corvette Grand Sport nije automobil koji bi trebao biti „dorađenija verzija“ već postojećeg, već model koji sam za sebe na tržištu privlači nekolicinu apsolutnih entuzijasta prema bogatoj povijesti Corvette. Takav je potez Chevrolet trebao napraviti, umjesto da se prikloni pukom popisu opreme i paketima koji se već ionako vežu uz Corvette Stingray.
Naravno da u cijeloj toj priči Corvette Grand Sport i dalje ima itekako pozitivnih strana, jer su brojke vezane uz snagu i performanse ovog automobila već i teoretski u stanju fascinirati.
To pak ni u bunilu nije čudno, jer V8-motor sa 6,2 litre zapremine i 460 konja nije baš nešto što se vozi svaki dan, a i poželjni paket koji Corvette sedme generacije predstavlja u svim svojim varijacijama na temu također govori sam za sebe.
No kroz godine i godine slavne povijesti ovog automobila ipak je postojala nekolicina izvedenica koje su po mnogočemu bile posebnije od osnove, te su za mnoge auto-entuzijaste prikazivale ono najbolje što je Chevrolet (da ne kažem Amerika) u stanju ponuditi u obliku četiri kotača.
Stoga ovu posljednju inkarnaciju Corvette Grand Sport jednostavno ne mogu vidjeti kroz ružičasti objektiv i doživjeti je kao jedan od onih posebnih pokušaja fascinacije kakvima je Chevrolet nekada davno bio sklon.
Još da se u sklopu ponude ne nalazi Corvette Z06 koja izuzev povijesti ovog modela na tržište donosi i opaku snagu i izraženo usmjerenje prema divljanju, možda bi Grand Sport i doživio u drugačijem svjetlu.
No ovako Grand Sport kao oznaka prelazi u domenu sivila i marketinških pokušaja aktualizacije nečega što je (očito) odavno umrlo.
Šteta – mogao je to biti itekako poseban i poželjan automobil.