„Bullitt“ je mrtav. Živio Bullitt!
O da…nakon nekoliko stotina tisuća slova s kojima se svako toliko špekuliralo oko ovog Mustanga, Ford se konačno odlučio stati na kraj svemu tome i nastavak zelene legende pokazati svijetu.
„Bullitt“ – čak i nakon punih pedeset godina jedan od najboljih krimića svih vremena. Film koji je sinonim za „biti kul“ i jedan od onih celuloidnih uradaka koji su praktički skrojeni za svog glavnog glumca.
Cijela priča oko stvaranja filma u kojem detektiv Frank Bullitt ganja naručene ubojice zamišljena je kao izmišljotina stavljena u stvaran svijet. Režiser Peter Yates inzistirao je ne samo na autentičnim lokacijama, već i na glumcima koji to nisu. Stoga je sam film doista poprimio jednu posebnu dimenziju realnosti.
…a onda dolazimo i do jedne od ponajboljih filmskih potjera svih vremena u kojoj „bed gajsi“ u crnom Chargeru R/T bježe zelenom Mustangu GT 390 za čijim se volanom nalazi „The King of Cool“, odnosno Steve McQueen.
Sama potjera uzduž i poprijeko San Francisca traje nešto više od deset minuta i time ispada jednom od najdužih filmskih jurnjava svih vremena. Pa iako skeptici uvijek primijete onu „Bubu“ i bune se kako je cijela priča namještena i „fejk“, to svejedno ne umanjuje itekako impresivnu jurnjavu dva najslavnija američka „Muscle Car“ automobila s kraja šezdesetih.
Ford je od 1968. godine tvrdoglavo proizvodio Mustang, ali su se briljantni umovi iz svijeta marketinga tek 2001. godine dosjetili povezati za ovaj automobil najslavniju filmsku ulogu s realnim svijetom i njegovom četvrtom generacijom. Pa iako Mustang Bullitt iz 2001. godine baš i nije sličan originalu, receptura je postavljena, revidirana i od tog momenta nadalje itekako aktualna.
Novi je Mustang u mnogočemu duhovni nasljednik onih starih i legendarnih Fastbacka iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Stoga se u krugovima ljudi odanih ovoj sveameričkoj ikoni s nestrpljenjem iščekivala ova poveznica s filmom na četiri kotača. Mjesecima se u medijima posvećenim svijetu automobila sporadično pojavljuju najave i ideje, ali stvarnih i barem nazivno „opipljivih“ detalja nije bilo…sve do sada.
Ford je upravo predstavio aktualni Mustang sa sufiksom Bullitt.
I da…zelene je boje.
Darrell Behmer kao šef dizajna za Mustang povodom premijere izjavio je kako „Ovaj novi Mustang Bullitt nema razloga vrištati s „Go Fast“ crtama i sličnim detaljima na karoseriji. Umjesto toga Bullitt Mustang kombinira sve ono najbolje od aktualne generacije našeg Pony Cara i jednostavno je cool na najtiši mogući način“.
Tim se izjavama pridružuje i Carl Widmann, inače glavni inženjer za Mustang, te dodaje „Kada sastavljamo Mustang Bullitt, uvijek imamo na umu da postoje neki detalji koje ova verzija modela jednostavno mora imati. Za početak je bitno da se razlikuje od bilo kojeg GT-modela iz ponude, a zatim mora imati i ispravan stav. Ukratko, mora biti „bad ass“. (kao što se vidi iz slike, bilo bi stvarno smiješno prevoditi ovaj navod).
Uglavnom, Ford Mustang Bullitt je još jednom uskrsnuo, a kako neke od brojki potvrđuju, nije se poradilo samo na imidžu, već i na performansama.
Iako je motor u pravilu identičan onome s kojim raspolaže bilo koji tvornički Mustang GT, za Bullitt je „osmak“ s pet litara zapremine prošao neke revizije i dorade. Time je snaga s dosadašnjih 460 konja narasla na njih 475, a i količina „njutna“ se povećala na njih 570. Sve to uvelike potpomaže ubrzanju od tek četiri sekunde (do 100 km/h), te maksimalnu brzinu koja za Bullitt iznosi 263 kilometra na sat.
Dakle, radi se o automobilu koji je za razliku od svojih prethodnika sve samo ne spor.
Ford Mustang Bullitt u sklopu svoje najnovije generacije donosi sve živo i neživo što se s popisa opreme GT-verzije modela u njega moglo ugurati. Stoga ne nedostaje ekrana, senzora, sigurnosnih i inih drugih sustava, te hrpetine detalja s kakvima se već i GT-verzija može pohvaliti. No u sklopu Bullitta je sve skupa pomaknuto na još koju potenciju i dodatno je stilizirano i oplemenjeno do savršenstva (prema Fordovim mjerilima). Bullitt je moguće odabrati u dvije boje – crnoj i klasičnoj zelenoj s kakvom se filmski junak na četiri kotača sa Steveom McQueenom za volanom natjeravao po San Franciscu.
Paketi opreme ne postoje, već je uz doplatu za Bullitt moguće nabaviti tek tri stavke: MagnaRide opciju ovjesa, posebno profilirana Recaro sjedala i prošireni paket elektroničkih dodataka.
Potonji sadrži još nekolicinu dodatnih senzora poput detekciju predmeta u mrtvom kutu, pojačani audio-sustav, navigacijski sustav, te onaj koji je u stanju memorirati pozicije prednjih sjedala.
Sve ostalo dolazi tvornički, podsjeća na legendaran filmski automobil i predstavlja još jedan od automobila koje kolekcionari jedva čekaju imati u svojim garažama.
Pa iako je riječ „samo“ o Mustangu i iako će većina zaljubljenika u europsku i japansku auto-industriju (i) ovaj automobil popratiti s odmahivanjem lijeve ruke i obaveznim „meh“, ipak postoje oni kojima je drago vidjeti da se Ford oko nekih stvari i dalje trudi.
Mustang Bullitt možda jest marketinški trik. Možda se radi o automobilu koji usprkos trudu nikada neće evocirati uspomene na originalni 390 Fastback. A možda su u šumi… Nikad se ne zna.
No kako god vi cijenjeni čitatelji našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila gledali na ovaj automobil, nama je zbog Bullitta najnovije generacije itekako drago.
Dapače, još danas ćemo ponovno pogledati film, a onda ne preostaje ništa drugo, nego nadati se da će jedan primjerak kad-tad zalutati u naše ruke.
Prošla je generacija Mustanga s ovim sufiksom ispala vrlo interesantnim automobilom, tako da ne treba sumnjati u to da bi se i ovaj najnoviji Bullitt mogao predstaviti kao nešto stvarno posebno.
…no o tome nadam(o) se nekom drugom prilikom…