Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • OGlasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 10.04.2016

BMW ubija ručni mjenjač

Da…i do toga je došlo…

Dio ponude kojem BMW ukida ručni mjenjač kao opciju.
Dio ponude kojem BMW ukida ručni mjenjač kao opciju.
foto: BMW

Znate li da je za BMW M5 i M6 ručni mjenjački sklop moguće naručiti? Naravno da znate. Uostalom, M-divizija kao odjel poslovično podređen vozačkom guštu i apsolutnoj kontroli nad automobilom oduvijek nudi „manualce“.
No to još neće dugo biti tako, jer prema najavama iz BMW-a, ručni mjenjački sklopovi za ova dva gore navedena modela uskoro postaju dio povijesti.

Predivna aktualna "petica" uskoro odlazi u povijest.
Predivna aktualna “petica” uskoro odlazi u povijest.
foto: BMW

Naime, kada aktualne generacije „petice“ i „šestice“ s M-oznakama odlepršaju iz ponude, te ih zamijene nove generacije modela, zajedno s njima odlaze i (opcionalni) ručni mjenjački sklopovi.
Tako je najavio direktor svemira M-divizije, g. Frank van Meel.
Problem vezan uz „manualce“ je navodno u nedostatku potražnje od strane kupaca, tj priklanjanje automatskim i polu-automatskim sklopovima uz koje su aktualni BMW-ovi modeli s „M“ oznakama brži i upotrebljiviji. Samim time više nema one kritične mase ljudi koji se u svojim vozačkim eskapadama radije priklanjaju mehanici nego digitaliji (ili digitalizaciji, kako bi to rekao g. Karamarko), pa je ova odluka zapravo realna i logična.

Vlasnici serije 5 i 6 neka što prije zaborave ovaj prizor.
Vlasnici serije 5 i 6 neka što prije zaborave ovaj prizor.
foto: E39 Source

Puristi i zaljubljenici u BMW s „M“ oznakom već se mjesecima bune zbog toga, no realnost govori o tome da M5 i M6 više jednostavno nisu automobili za entuzijaste, već za stare prdonje koji izuzev na Viagru troše na luksuzne brze limuzine i GT-automobile i time liječe krizu nekih godina.
Toga su u BMW-u itekako svjesni i stoga je ovakav potez od strane glavnih i odgovornih ljudi na čelu marke i „M“ divizije sasvim opravdan.
Uostalom, kada ste zadnji puta za volanom nekog od ovih modela vidjeli osobu mlađu od 50 godina? Mislim, ako i jeste, te ako se radi o našim krajevima, vrijedi pretpostaviti da je dotična osoba izuzev ćelave glave imala i dva razreda osnovne škole, zlatni lanac i steroidima oblikovano tijelo zbog karijere u domeni kamatarenja ili nekog tome sličnog kriminala.
To naravno zvuči kao generaliziranje i samim time vjerujem da se neki oko toga neće složiti, no ako ćemo realno, BMW M5 i M6 ne kupuju entuzijasti, nego foleri i ljudi sumnjivih imovinskih kartica. To je jednostavno činjenično stanje koje je unutar granica „lijepe naše“ itekako očito, ma koliko se netko s time slagao ili ne.

"Ultimate driving machine" uskoro gubi dio svog karaktera.
“Ultimate driving machine” uskoro gubi dio svog karaktera.
foto: BMW

Uglavnom, neovisno o imovinskim karticama, godinama i „poslu“ kojim se netko bavi, BMW M5 i M6 jednostavno su češće svojevrsne demonstracije imovinske moći i statusa u društvu, nego strojevi za uživanje u performansama. Dobna granica prosječnog kupca nekog od ova dva modela malčice se popela od zrele dobi prema onoj starijoj, pa samim time ne čude afiniteti prema digitalnim sklopovima koji kontroliraju sustav prijenosa. Uostalom s godinama refleksi postaju upitni, pa je lijepo kad automobil radi umjesto vozača, zar ne?!

Bilo kako bilo, od završetka životnog vijeka za aktualne generacije modela M5 i M6 prestaje era ručnih mjenjača, te se dotični gube iz popisa opreme za generacije modela koji slijede.
Doduše oko modela M2, M3 i M4 još se nitko ne izjašnjava konkretno, pa je moguće da će „manualci“ u sklopu „ultimativnog vozačkog stroja“ ipak preživjeti, no čak ni za taj dio priče ne postoji službena garancija, već je riječ skoro isključivo u nagađanjima pojedinaca (kojima i sam pripadam).

Ovo će se lice mnogi uskoro drugačije doživljavati.
Ovo će se lice mnogi uskoro drugačije doživljavati.

Iako već neko vrijeme i sam ne biram brzine ručno, već to prepuštam automobilu na izbor, svejedno razumijem zašto su manualni mjenjači uvijek bili draži entuzijastima od onih automatskih. Razumijem da je riječ o boljoj i očitijoj fuziji čovjeka i stroja, te isto tako razumijem i da se vožnja automobila s ručnim mjenjačem čini više „kontroliranom“. No tržište u današnje vrijeme progovara samo za sebe i prodajni rezultati jasno ukazuju na to da milenijalci više vole pimplati po postavkama mjenjačkog sklopa, nego po ručici mjenjača i svakim se danom u lijes „manualca“ zakuca još nekoliko čavala.
Stoga pokušajte na neki način doći do novaca. Ukradite baki. Dignite kredit (samo ne u švicarcima). Opljačkajte susjedovu čarapu. Učinite bilo što po tom pitanju, jer uskoro na tržištu možda više neće postojati kombinacija M-modela s ručnim mjenjačkim sklopom.

I da…naravno da je cijela ta priča zapravo tužna i tragična, no tako to valjda mora biti.

Mahnite pa-pa...
Mahnite pa-pa…
foto: BMW

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Vanja Mirosavljević

Zašto postoje automobilske trube?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Automobili s vraćenom kilometražom u Hrvatskoj mogu koštati i 21% više od svoje prave vrijednosti

Piše: Niko Poznat

HUAS: Građanima treba ograničiti kupovinu motornog ulja na litru ili dvije

Piše: Mato Pavličević

Kako zimi postići što veći domet električnim automobilom?

Piše: Niko Poznat

Dani tehničke ispravnosti vozila: Besplatna provjera za sigurniju vožnju

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10 – najgluplje stvari izrečene od ljudi iz svijeta automobila

Piše: Vanja Mirosavljević

Koje su prednosti boxer motora?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana