BMW službeno registrira dobre vijesti
Znam…glupav naslov. Ali ova vijest definitivno nije – pogotovo ako ste stvarni ljubitelj ove slavne bavarske marke.
Oni starijeg datuma proizvodnje jako se dobro sjećaju nekih boljih vremena u sklopu kojih je auto-industrija imala kudikamo više smisla, nego je to danas slučaj. Proizvodili su se automobili koji nisu bili tek modni detalji i ogromna količina poprilično bezlične mase svega i svačega orijentiranog prema trendovima i pomodarski-nastrojenim razmišljanjima, te nisu robovali trivijalnostima.
Koncepti iz kojih su automobili (tu i tamo) nastajali također nisu bili orijentirani prema ekranima, senzorima, ergonomskim rješenjima i tko zna čemu još sve ne, već su se hvalili svojim dizajnom, aerodinamičkim svojstvima i ostalim smislenim detaljima i globalima.
Uglavnom, tijekom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, i BMW je sa svojim modelima i konceptima izgradio ono što predstavlja danas.
Ovaj je bavarski monstrum iz godine u godinu i iz generacije u generaciju redefinirao samog sebe, no i tržište na kojem su se pojedini modeli nalazili i često ispadali pionirima unutar svojih segmenata.
Tome u prilog bez razmišljanja ide BMW M1, koji je svijetu tako lijepo pokazao da proizvođači sasvim običnih automobila itekako mogu razvaljivati konkurenciju na stazi i istovremeno biti ekskluzivni do bola. Zatim je tu „šestica“ (E24) kao jedan od najnaprednijih automobila svog vremena, a onda je stigla i sva sila M-modela od kojih je apsolutno najpoznatija „kockica“ (odnosno E30) s tom danas legendarnom oznakom.
Uglavnom, iz modela u model i iz generacije u generaciju, BMW je svojim kupcima i štovateljima nudio sve više materijala za obožavanje.
…i tako do 1989. godine, kada je svijetu predstavljen možda najposebniji BMW modernog doba – serija 8.
BMW serije 8 u mnogočemu je pratio nišu serije 6. Pod time podrazumijevam to da je kao automobil bio apsolutno podređen upotrebljivoj tehnologiji i istovremeno zračio na jedan izuzetno poseban način. Doduše, „osmica“ je za BMW u to vrijeme samim dizajnom bila tipična koliko i tange na opatici, pa su se neki s gnušanjem odnosili prema ovom GT-modelu. No srećom takvih nije bilo puno, pa je unutar deset godina „osmica“ za mnoge postala najpoželjnijim Bavarcem svih vremena (ako zanemarimo nekolicinu mesara iz Bavarske, čije su kobasice doslovce san snova).
Dakle, proizvodni vijek za BMW serije 8 trajao je punih deset godina, odnosno od 1989. godine, kada je dotični svijetu predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu. Doduše, cijela je priča oko ovog automobila počela još 1986. godine, kada je dizajner Klaus Kapitza (smijeh) nacrtao bazu iz koje je „osmica“ malo pomalo nastajala, ali to sad nije toliko bitno.
Ono što pak jest, svodi se na činjenicu da je ovaj poprilično atipični BMW trajao puno desetljeće i tijekom tog vremena uljepšao garaže nekih 30,000 vlasnika, što ga pak čini i poprilično raritetnim automobilom – pogotovo u današnje vrijeme, kada primjeraka ovog automobila na svijetu više i nema baš previše.
Varijacije na temu modela sezale su od 850i, preko 850Ci i 850Csi, pa sve do dvije verzije modela 840Ci koje su na tržište izašle 1992. i 1995. godine.
Motori u sklopu 850-ica bili su oni opće poznati 5-litarski 12-cilindraši, dok je 840 kao model imao osam cilindara i četiri litre zapremine, a snaga je sezala od 286 (za V8) do čak 380 konja (za V12 upakiran u 850Csi).
Dakle u kontekstu „osmice“ bila je riječ o pravom-pravcatom Gran Toureru kakav se danas u BMW-ovoj ponudi teško može pronaći.
…no ako ćemo vjerovati aktualnim vijestima vezanim uz BMW, to neće još dugo biti tako, jer se serija 8 (očito) uskoro vraća u velikom stilu.
Naime, kako saznaje renomirani auto-magazin „Auto Express“, iz BMW-a je prije nekoliko dana službeno pokrenut zahtjev za registraciju brojki i slova koja zajednički označavaju novu (i već dugo planiranu) generaciju serije 8.
Doduše, malo se čini smiješnim vidjeti brojke 825 i 830, jer će se u sklopu njih zasigurno kad-tad naći neki motor (barem dijelom) pogonjen strujom ili pak uljanom repicom, ali to u ovom momentu nije bitno, jer brojki ima još.
Naravno da posebno veseli ona koja kombinira tek jedan broj i jedno slovo, jer s obzirom na aktualne M-modele, vjerujem da bi „osmica“ s oznakom „M“ divizije mogla biti itekako poseban automobil, no o tome u ovom momentu ne bih špekulirao.
Dapače, ono što se već unaprijed zna jest činjenica da ručni mjenjač za ovaj automobil (kada se pojavi na tržištu) sigurno neće biti opcija, a i za pretpostaviti je da će umjesto pogona na stražnje kotače biti iskorišten onaj na sva četiri. Zbog toga će se puristi najvjerojatnije buniti i postavljati na trepavice, ali u usporedbi s činjenicom da „osmica“ korak po korak stiže iz podruma u stvarnost niti takvi sporadični mini-prosvjedi ni nadaleko nisu najvažniji detalj u cijeloj priči.
Bilo kako bilo, „osmici“ se vrijedi veseliti usprkos (trenutno) apsolutnom manjku informacija i moram priznati da se samo nadam da ovaj model neće doživjeti sudbinu „šestice“ (E63 i E64) koja je izuzev u najjačoj verziji (i to zbog genijalnog V10-motora) kao automobil bila privlačna samo plastičnim kirurzima.
No o tome nekom drugom prilikom…
…i onda neka netko kaže da cijenjenom čitateljstvu nismo u stanju uljepšati početak radnog tjedna…