BMW i eutanazija za posljednji V12
S obzirom na današnje trendove i aktualnosti, bilo je samo pitanje vremena kada će se i to dogoditi…
Prošlo je više od tri desetljeća otkad je BMW na tržište izbacio „sedmicu“ s V12-motorom. Tih je dana M70B50 motor pogonio legendarni 750i (odnosno 750iL za one s mikropenijom ili pak one s nižim brojevima na članskoj iskaznici stranke). Tim je modelom BMW označio jednu novu eru brzine u kombinaciji s luksuzom, pa stoga nikoga ne treba čuditi da je serija 7 preživjela sve ove godine. No prema nekim naznakama, ta bi era uskoro mogla završiti…
S obzirom na sve striktnije zakone vezane uz emisijske plinove i sve one ostale „bitne“ stvari s kojima se pljesnivci u EU-parlamentu zamaraju, V12 je postao zlo. Automobili s takvim megalomanskim motorima prešli su iz domene poželjnog u onu koja podrazumijeva Sotonu i barem sedamnaest krugova pakla. Samim time se svako toliko političari i aktivisti bore s vjetrenjačama i na sve moguće načine pokušavaju takve motore staviti izvan zakona. I da stvar bude bolja, ide im u tome. I to jako dobro. Ako je za vjerovati ekipi s BMWBloga (a ne vidim razloga zašto ne), usprkos i dalje aktualnom N74 motoru, u BMW-u užurbano rade na pokapanju i karminama za dotični. Jer iako navedeni motor funkcionira briljantno i od vožnje u aktualnoj „sedmici“ čini senzaciju za sva čula, taj je 6,6 litreni Turbo-monstrum definitivno na otpisu.
Trenutna primjena ovog motora svodi se na BMW M760Li xDrive i koliko je poznato, u BMW-u su se stvarno potrudili da „sedmica“ s tim motorom ostane konkurentna po pitanju performansi, ali i dovoljno ekološki čista, da bi eko-mentalisti diljem svijeta bili zadovoljni. No kako se pravila i regulative vezane uz zagađenje svako toliko lome upravo na svijetu automobila, očito je došlo vrijeme da se i N74 jednostavno preseli na policu i u povijesne knjige. Iz BMW-a kažu kako se daljnja razrada ovog motora pokazuje neisplativom, jer ako ćemo realno, „sedmica“ baš i ne potpada pod klasifikaciju automobila iz domene masovne produkcije. Naravno da ih je tijekom desetljeća i desetljeća proizvodnje prodana oveća hrpa, ali u usporedbi s ostatkom BMW-ove (sve veće) palete modela, „sedmica“ čini tek neznatan postotak u smislu prodaje. Zato će valjda biti lakše odrezati V12-motor iz ponude, nego raditi na novom koji svijet očito baš i ne želi pretjerano puno.
Doduše, nije baš sve ovijeno u crninu, jer ovaj BMW-ov motor svoju eru nastavlja i nakon službenog ukidanja. Primjena će se nastaviti unutar motornih prostora onih skupljih BMW-a koji nisu BMW-i, te će Rolls Royce u sklopu svojih modela Phantom VIII (koji se tek očekuje na tržištu), Ghost i Wraith i dalje njegovati ovaj BMW-ov dragulj s 12 cilindara posloženih u slovo V. No usprkos svemu tome ostaje gorak okus u ustima zbog ukidanja jednog od najzanimljivijih BMW-ovih motora iz ponude – i to ne samo zbog motora, već zbog činjenice da je legislatura zajedno sa svojim nebulozama i opet zabilježila pobjedu. Stoga na kraju ovog kratkog osvrta vrijedi zaključiti kako su stvarni auto-entuzijasti pred eko-mentalistima i glavonjama iz fotelja (i opet) ostali kratkih rukava. A još nije ni proljeće.