Bentley Continental GT kao kraljevo novo ruho
Ne, kralj u ovoj priči nije glupav i gol, već je ovoga puta apsolutno impozantan, elegantan i prednjim dijelom još više podsjeća na Toyotu Corollu E110.
S obzirom na to da se salon automobila u Frankfurtu itekako bliži, neki su od proizvođača automobila požurili s ranim otkrivanjem svojih novih (ili redizajniranih) modela, ne bi li i prije službenog prikazivanja javnosti ugrabili još koji tračak svjetla ispod reflektora koji se tek pale. Uglavnom, među inima se ovaj puta nalazi i Bentley, koji u obliku nove inkarnacije modela Continental GT opako pokušava zasjesti na sam vrh trona najpoželjnijih GT-automobila na svijetu i time osvojiti još jedan komadić mikro-svijeta koji podrazumijeva luksuz i performanse u istom paketu.
…a još je i za promociju na fotografijama ekipa iz Bentleyja iskoristila Hrvatsku i naše predivne magistralne puteve uz more, pa će zbog te patriotski-orijentirane geste sigurno barem neki od bogatije ekipe s našom domovnicom priuštiti ovu najnoviju generaciju luksuznog i ultra-elegantnog Bentleyjevog prometala. Uostalom, ako već nitko drugi, a onda barem nakon samo jednog jutra provedenog u sudu mirakulozno izliječeni Zdravko Mamić .
Proporcije automobila ovaj su puta promišljene do najsitnijih detalja, te revidirane u one još sitnije. Novi se Continental GT samom svojom pojavom itekako oslanja na koncept pod nazivom EXP 10 Speed 6, koji je svijetu predstavljen na salonu automobila u Ženevi prije otprilike dvije godine, no za razliku od tog konceptnog automobila, ovaj gotovi proizvod djeluje puno civiliziranije i…hm…usudio bih se reći realnije od svog konceptualnog brata.
Uglavnom, što se dizajna tiče, izuzev prednjeg kraja nalik Toyoti Corolli E110, mora se reći da su u Bentleyu napravili stvarno fantastičan posao.
Novi je Continental GT niži, širi i duži od svog prethodnika. Prednja je osovina postavljena čak 13,5 centimetara unaprijed u odnosu na istu montiranu na prethodni model, pa se iz tog razloga ekipa iz Bentleyja kune u još superiornija vozna svojstva. No tim su pomakom profitirali i dizajneri, pa je poklopac motora (odnosno hauba) duži, a prednji kraj automobila stoji niže nego što je to na prethodnom modelu bio slučaj, čime su prije svega poboljšana aerodinamička svojstva, ali i ukupan dojam ove glomazne i iznimno elegantne karoserije.
Međuosovinski razmak u toj jednadžbi nikako ne bi trebalo previdjeti, jer je duži za nekih 11 centimetara, a automobil je u konačnici širi nekih 25 milimetara, što također utječe na poboljšana vozna svojstva, ali i na superiornu udobnost za sve one kojima je taj dio priče bitan faktor.
Naravno da je u maniri tipičnog V.A.G. načina razmišljanja novi Continental GT sve samo automobil s originalnom platformom, čemu pak svjedoči činjenica koja kaže da je napravljen na onoj nazvanoj MSB, koju kao osnovu konstrukcije koristi i Porsche Panamera nove generacije. No to nije nimalo loše, jer u krajnjoj liniji svi znamo što je Porsche i kakva to baza zapravo jest, pa na tom polju doista nema mjesta bilo kakvim zamjerkama.
Iz Bentleyja tvrde kako je 82% automobila njihovih ruku djelo i kako taj postotak s Volkswagenovim ostalim dijelovima nema nikakve veze, pa eto…ajmo im vjerovati na riječ. S obzirom na to da su se stvarno potrudili oko ovog automobila, neka im bude.
Continental GT je skrojen uspomoć„Super Formed“ tehnologije, te je lakši, čvršći i samim time izdržljiviji od svog prethodnika, a to je u svakom slučaju itekako dobra vijest – barem za one koji će uživanje u vlasništvu nad ovim automobilom moći platiti.
Motor je ponešto dorađena inačica već poznatog 6-litarskog W12 agregata, pa kao takav raspolaže s dodatnom injekcijom snage, odnosno s ukupno 635 konja i oko 900 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
S obzirom na ukupnu masu od 2,250 kilograma, reklo bi se kako ta količina snage ne predstavlja brojku koja bi u teoriji nekoga mogla opako impresionirati, ali onda su tu i još neke brojke koje dokazuju upravo suprotno.
Naime, uz dvije i četvrt tone luksuza, novi Bentley Continental GT do stotke ubrzava za 3,7 sekundi, što je poprilično impozantna brojka za ovako glomazan i težak automobil. No uz tih nekoliko sekundi izlaganja brutalnim silama akceleracije, Continental GT ne bi trebao posustajati s brutalnim ubrzanjima sve do 333 kilometra na sat, koliko iznosi njegova maksimalna brzina.
Dakle, novi je Bentley Continental GT usporediv s luksuznom jahtom koja bez imalo problema prestiže puno agilnije i manje brodove oko sebe, a nudi neusporedivo više luksuza, udobnosti i svih onih lijepih stvari na koje je klijentela dubokih džepova itekako navikla.
Što se tehnologije tiče, Bentley Continental GT izuzev napredne platforme koristi i poprilično revolucionaran 48-voltni električni sustav koji je po prvi puta svijetu prezentiran u najnovijoj inkarnaciji Audijevog modela A8. Dotični je sustav na najbolji mogući način otvorio svojevrsnu Pandorinu kutiju mogućnosti i dosega, pa je i Continental GT jedan od automobila koji će se time uvelike okoristiti.
Prema riječima glavnih i odgovornih ljudi na čelu marke, „novi Conti GT između ostalog nudi i sustav kontrole elektroničkih aktuatora smještenih na anti-roll bar svake od osovina“, što ne samo da pridonosi višem stupnju udobnosti i veću stabilnost na cesti neovisno o podlozi, već i zvuči poput najave za neki znanstveno-fantastični film. Vezano uz taj sustav, navodi se kako isti djeluje tako da se elektronika brine oko tjeranja mehaničkih komponenata ovjesa, te se time automobil zadržava u apsolutnoj ravnini s podlogom neovisno o opterećenjima. U prijevodu bi se reklo da novi Continental GT „drži kao po šinama“, ali ne treba zaboraviti kako je sve to i dalje još uvijek teorija. U praksi će tek neovisna testiranja pokazati je li tome doista tako, a onda se otvaraju vrata kroz koja će u bližoj budućnosti proći i neki drugi i puno „običniji“ modeli iz koncerna, što je u svakom slučaju pozitivno i dobro za širu publiku.
Uglavnom, sva sila elektroničkih sklopova u apsolutnom ekvilibriju s onim mehaničkim komponentama od ovog bi automobila u stvarnom svijetu doista trebala napraviti čudo i to je u ovom momentu sasvim dovoljno reći, zar ne?!
Što se interijera, odnosno one najčišće strane svakog Bentleyevog modela tiče, novi bi se Continental GT već pri samom izlasku na tržište trebao etablirati kao apsolutna velesila i ponuditi novi nivo luksuza, opremljenosti i udobnosti. To za početak podrazumijeva prirodnu kožu, polirani aluminij, krom i komponente izražene od posebno uzgojenih sorti drva, te ostalu hrpetinu najfinijih materijala koje je Majka priroda u stanju ponuditi na korištenje. No tu je i sva sila igračaka ovog ili onog tipa, koje će kupcima ovog automobila biti na raspolaganju, te vrijeme provedeno za volanom ovog Bentleya učiniti doista posebnim iskustvom.
Inicijalne najave spominju 12,2-inčni ekran infotainment-sustava koji će se ponašati poput najboljih zaslona pametnih telefona i ostalih skupocjenih gadgeta. Sam ekran će se moći rotirati i vodoravno i okomito, a umjesto samo dvije strane (tj. one na kojoj se nalazi zaslon i one na kojoj se ne nalazi ništa izuzev drveta), novi će zaslon ponuditi i onu treću stranu, na kojoj će biti montirani mjerni instrumenti. Na njima bi se trebale ispisivati vrijednosti poput temperature zraka, štoperice ili pak kompasa, što možda nije prijeko potrebno, ali je u svakom slučaju „drugačije“, te samim time i posebno.
Uglavnom, ne treba sumnjati kako će interijer novog Contija GT biti jedno doista posebno mjesto u kojem će vjerna klijentela itekako imati razloga i prilike uživati tijekom vožnje.
Proizvodnja novog Continentala GT kreće u proljeće iduće godine, a što se cijena tiče (ako su one vezano uz ovakav automobil uopće bitne), za sada nema nikakvih konkretnih informacija. Iz Bentleyja oko tog dijela priče stižu tek šture informacije koje najavljuju nešto veće cifre od onih s kojima je prethodni model otišao u mirovinu, pa oko toga nema smisla trošiti pretjerano puno riječi.
Ono što je bitno svodi se na činjenicu da Bentley s ovim automobilom doista misli ostaviti itekako ozbiljan i zamjetan trag u svijetu u kojem ponekad čak ni najbolje nije dovoljno dobro.
Pa iako prednjim dijelom novi Conti GT i dalje jako sliči na Corollu s kraja devedesetih godina prošlog stoljeća, te je u očima mnogih tek demonstracija sile i „samo još jedan precijenjeni FauVe“, iskreno vjerujem da bi ovaj Bentley mogao bez ikakvih problema postati jedan od onih bezvremenskih automobila čije je vrijeme u pravilu zapravo prošlo. I to ga čini jednim od najpoželjnijih i najzanimljivijih automobila ne samo ove godine, već i ovog desetljeća.
Slažete li se?