Audi Q8 Sport koncept prelazi na Android OS
Uz najave BMW-a o redizajnu gotovo svega što se redizajnirati može, bilo je pitanje vremena kad će se oglasiti Audi i najaviti svoje novosti za nadolazeće mu modele.
Predstavljen na ovogodišnjem sajmu u Ženevi svojim, pomalo svemirskim, interijerom, tehnologijom koja uključuje jedan od najinovativnijih pristupa u iskorištavanju mišičavog TSFI agregata, Audi Q8 Sport koncept ruši sve barijere. Međutim, kako bi se dodatno izdignuo iz mase i svijetu pokazao kako prati najnovije trendove, Audi je odlučio svoj infotainment sustav obogatiti svima poznatim operacijskim sustavom u režiji Google-a. Android ulazi na velika vrata u svijet autoindustrije!
Iako većina današnjih modela na ovaj ili onaj način nudi povezivanje s pametnim telefonima i u svrhu toga razvija različita programska rješenja, Audi je krenuo korak dalje. Rastuću popularnost Android OS-a iskoristio je i uklopio ga u svoj, već spomenuti, infotainment sustav koji će od sada pa na dalje omogućiti pristup nekim od najčešće korištenim uslugama Google-a. Primjerice, sustav će omogućiti korištenje usluge Spotify, Google Play glazbe i Google Asistenta. Vozač će sve obavijesti moći primati na zaslonu osjetljivom na dodir, odnosno virtualnom kokpitu kojeg je Audi predstavio pred dvije godine. Sustav će i dalje koristiti HERE maps navigaciju koja se pokazala i više nego zadovoljavajućom, a nudit će mogućnost korištenja i Google karata.
Kad smo već kod Q8 Sport koncepta, nekoliko riječi i o njemu samome. Kao što je bilo rečeno, predstavljen je na sajmu u Ženevi, a Audi planira baš njega iskoristiti kako bi napao tržište SUV modela, a o čemu smo pisali prije. Srce Q8 je 3.0 litreni TSFI agregat koji isporučuje 470 konjskih snaga, a do stotke ubrzava za solidnih 4.7 sekundi. Maksimalna brzina ograničena je na 270 km/h što je i više nego dovoljno za bezbrižna krstarenja. Ono što još valja spomenuti je to kako je Q8 zapravo hibrid koji u sebi, uz spomenuti agregat, skriva i elektromotor snage 20 kW koju isporučuje pri 150 Nm okretnog momenta.
Dobrim vijestima iz Audija tu nije kraj. Nakon što je započeo s proizvodnjom modela koji mogu, uz benzin, voziti i na komprimirani prirodni plin, Audi je odlučio A5 Sportback dodati na listu već prije plinoficiranih modela – A3 Sportback-a i A4 Avant-a. Iako su mnogi očekivali možda i više od onoga što je Audi ponudio, A5 Sportback će se od ostatka isticati svojim dizajnom koji uključuje specifičnu boju karoserije koja, uz „normalnu“ boju kombinira i nijansu plave kodnog imena blue shade.
Spomenuta nijansa posebno je vidljiva na stražnjem kraju, farovima, kočnicama i oznaci G-Tron koja se nalazi na vratima. Ne treba posebno naglašavati kako kombinacija ovih dviju boja izgleda zaista atraktivno i čini A5 Sportback jednim od poželjnijih modela ovog segmenta.
Srce A5 je 2.0 agregat u TFSI izvedbi koji razvija 170 konjskih snaga pri 270 Nm okretnog momenta. Motor je uparen sa S-Tron automatskim mjenjačem, ali će u ponudi biti dostupan i ručni mjenjač. Ono po čemu se A5 razlikuje od ostatka su spremnici za plin izrađeni od posebne kombinacije materijala. Količina plina koja se nalazi u njima dostatna je za 500 kilometara vožnje uz „rezervne“ spremnike za benzin koji autonomiju vožnje podižu na sasvim solidnih 950 kilometara.