Audi predstavlja dva noviteta Q7 i RS5 Coupé Sport
Reklo bi se da dotični nisu ništa posebno, no u nedostatku boljeg…
Kada se prije nekoliko mjeseci pojavila informacija koja podrazumijeva prestanak proizvodnje Audija Q7 nitko kog poznajem nije baš bio pretjerano tužan. Doduše, novinari su se itekako raspisali oko špekulacija oko toga hoće li Audi predstaviti nasljednika tom modelu ili ne, no to su bile gluposti, pa iz tog razloga s time nismo gnjavili cijenjeno čitateljstvo.
Mislim, ako se realno pogleda, Audijeva „copy-paste“ filozofija najbolje je vidljiva upravo kroz Q-modele, a „sedmica“ je u toj domeni jednostavno original iz kojeg su derivirani svi manji brojevi, tj. manji modeli. Samim time nasljednik automobila s najvećim retrovizorima na svijetu nije ni u jednom momentu bio upitan, što se prije nekoliko mjeseci i potvrdilo.
Naime, Audi je prije nekoliko mjeseci najavio kako novi Q7 uskoro stiže na tržište, no kako su u Ingolstadtu očito „na iglama“ oko premijernog prikazivanja ovog modela na salonu automobila u Detroitu, svako toliko se uz fotografije pojavljuju i tehnički detalji koji Q7 prate.
Tako se do danas saznalo da će novi Audi Q7 imati hrpetinu dijelova izrađenih od karbonskih vlakana, te da će zbog toga masa ovog automobila pasti ispod dvije tone. Samim time bi trebala pasti i potrošnja goriva, a i performanse bi trebale narasti, te time i faktor vozačkog gušta za sve one ljubitelje ovih bespotrebno velikih monstruoza na četiri kotača.
Dakle informacije svako malo „kapnu“ u javnost, tako da se o novom Q7 već manje-više sve zna. Stoga vrijedi zaključak kako su se u Audiju ipak malo zaletjeli sa svim tim informacijama, jer je do otvaranja salona automobila u Detroitu ostalo još skoro mjesec dana, a o Q7 se više nema što pametnog za reći, pa nas Audi počinje bombardirati s glupostima.
Nakon detaljnog prikaza revizije motora i prvih detalja oko Hybrid-Diesel kombinacije s kojom bi se Audi Q7 uskoro trebao pojaviti na tržištu, neki dan je izašao i detaljan prikaz audio-sustava koji će biti prisutan u sklopu interijera ove gromade na četiri kotača.
Dotični potpisuje tvrtka Bose, a ukratko se radi o ukupno dvadeset i tri zvučnika koji bi svaku skladbu na radiju ili nekom od omiljenih medija trebali reproducirati u tri dimenzije.
E sad…kako u audio-branši doista postoji milijardu komponenata s kojima se audiofili dijele od amatera i profesionalaca, naravno da ne bih ulazio u detalje, no koliko sam kao relativni laik uspio shvatiti, radi se o panorami zvuka kojom će se zvuk glazbe ili spikera na radiju moći podešavati i osjetiti i prema visini, umjesto samo prema udaljenosti lijevo-desno ili naprijed-odostraga.
Što će se s time dobiti, iskreno ne znam, te mi baš i nije pretjerano jasno tko će od kupaca ovog automobila na takvog što uopće obratiti pažnju, no svejedno je bolje imati, nego nemati – pogotovo u našim krajevima, gdje vlasnici takvih automobila više ne znaju na koji bi nama ostalima u prometu približili najnovije Turbo-folk hitove.
Druga vijest iz Audija nastavlja tradiciju koju je prije godinu i sitno postavio model A5, koji je u sklopu slavljeničke DTM Champion edicije svojim kupcima ponudio skoro ništa za poprilično veću sumu novaca. Razlika je jedino u tome što je ovaj puta u igri Audi RS5, koji za razliku od „običnih“ izvedenica ovog modela ima pokoju konjsku snagu više.
Naime, automobil o kojem pričam naziva se Audi RS5 Coupé Sport i svojom pojavom ne slavi nikakve uspjehe u serijama utrkivanja, niti bilo kakvu drugu teoretsku ili praktičnu pojavu s kojom se Audi tijekom svoje bogate povijesti može pohvaliti.
Ovaj automobil jednostavno predstavlja najskuplju i najekskluzivniju izvedenicu modela koju je novcem moguće kupiti.
Ideja je očito bila vlasnicima ponuditi određen broj luksuznih dodataka koji su se donedavno nalazili na listi dodatne opreme, pa su se tako u sklopu ove ultra-limitirane verzije modela našli dijelovi interijera presvučeni u crno-crvenu kombinaciju plemenitih mrtvih krava, te sva sila dijelova koji su izrađeni od karbonskih vlakana. Nadalje je tu i pokoja igračkica s kojom je Audi RS5 inače dolazio uz masne doplate, no mislim da nema smisla nabrajati svu silu detalja i naziva za stvari koje ionako možete vidjeti na Audijevim službenim stranicama, pa stoga ni neću.
Izvana je ovu posebnu verziju RS5-ice moguće naručiti u dvije nijanse sive, tj. Daytona gray i Nardo gray, što je također „posebno“, s obzirom na činjenicu da su obje boje inače dolazile uz doplatu, dok u sklopu ove verzije stižu besplatno. Eksterijeru su još dodani i 20-inčni kotači novog dezena, koji će se samo u sklopu ove verzije modela naći u sklopu ponude za RS5, no to je u pravilu to što se optičkih dodataka tiče.
U pravilu mislim da Audi RS5 već sam po sebi izgleda dovoljno dobro, te ne vidim nekih pretjeranih potreba oko novih branika i sličnih detalja koji se prije ili kasnije pronađu na nekom od takvih modela, pa stoga mogu reći da mi je drago da su u Audiju odlučili uz tek pokoji detalj oplemeniti ovih 75 posebnih primjeraka RS5-ice. No s druge strane mi je itekako jasno da to nije učinjeno zbog očuvanja ljepote ili karaktera ovog automobila, već zbog obične škrtosti u kojoj Audi već godinama prednjači ispred svojih njemačkih konkurenata.
Mislim, kada se na tržištu pojavljuje neka „posebna“ edicija nekog modela automobila, onda se proizvođači najčešće polome kako bi kupcima dovoljno umazali oči. U takvim se automobilima odjednom nalazi više konjskih snaga, bolji ovjes, veće i jače kočnice, te sva sila detalja koji utječu na upravljivost i performanse dotičnog automobila.
Optičkih detalja često također ima pregršt, a u sklopu interijera se u popisu opreme odjednom nalaze sve one stavke koje je prije bilo nemoguće ili preskupo naručiti. No Audi kao da je imun na takav trend razmišljanja, jer je u stanju svako toliko ponuditi neku limitiranu i specijalnu verziju pojedinih modela koji izuzev par stavki opreme viška zapravo nemaju što za ponuditi – tim više što i tih par stavaka opreme nije besplatno, s obzirom na to da cijena dotičnih modela raste i za više desetaka posto.
Samim time ispada kako Audi ne samo da proizvodi najdosadnije „specijalne verzije“ svojih modela, već uvjerljivo i najmanje isplative, jer ako ćemo realno, kolekcionarska vrijednost za jedan Audi Sport Quattro definitivno postoji, no za RS5 je jednostavno nema, ma kako se dodatno nazivao i u koliko maloj seriji se pojavio na tržištu. To je moderan automobil koji ima itekako veliku konkurenciju na tržištu, te bi samim time ovakve limitirane eskapade trebale biti posebnije ne samo od ostalih verzija modela, već i od ostatka modela koji se u sklopu te konkurencije nalaze na tržištu. No to s Audijem jednostavno nije slučaj, jer ama baš svaki pokušaj „oplemenjivanja“ nekog od modela kroz neku limitiranu ili specijalnu ediciju ispada jadno, neinventivno i pomalo lažno.
Zato ovaj automobil usprkos najavama i povećanom popisu opreme i smatram jednostavno bezvrijednim.