Aston Martin i 14 huligana
Dragi naš Vantage, mašemo ti i žao nam je što odlaziš.
Gotovo je. Prekid. Kraj jedne ere za Aston Martin i početak jedne sasvim nove, sjajne i drugačije. Jer Vantage kao model odlazi u povijest i tu pomoći nema. No prije nego zauvijek ode u povijest, te bude zamijenjen novim modelom, Aston Martin se ipak odlučio taj kraj jedne prelijepe ere označiti s nečim posebnim.
Naime, tvrtka je stvorila posebnu verziju modela V12 Vantage i nazvala je V600. To je svojevrstan podsjetnik na Vantage iz nekih prošlih vremena, ali i posljednji gromoglasni urlik za aktualnu generaciju koja je za Aston Martin u smislu prodaje i imidža potukla sve dosadašnje rekorde. Ideja je proizvesti posljednjih četrnaest primjeraka ovog modela, tj. sedam u obliku Coupé, i sedam u obliku topless-verzije, te time na ispravan način poslati Vantage prema vratima Valhalle. A da stvar bude bolja, ideja nije stigla od strane ekipe iz Aston Martina, već od jednog (redakciji nepoznatog op. a.) kupca.
Bojke? Hm…ako je to uopće bitno, spomenimo tek V12 motor sa 600 konjskih snaga, što uz već manje-više poznate performanse i nije nešto novo i posebno. Ali u tome ionako nije poanta.
Uostalom, samo bacite oko na ovaj automobil i sve instantno postaje jasno kao dan, jer ovaj V12 Vantage pozornost plijeni ugašen i parkiran.
Dakle, poveznice s legendarnim Astonom V8 Vantage V600 iz 1998. godine apsolutno su namjerne, a isto je tako namjerna i okrugla brojka koja označava snagu ovog posljednjeg Mohikanca među modelima s tim nazivom. No za razliku od tih starih vremena, aktualni Vantage ima motor bez dišnih pomagala, dok je onaj s kraja devedesetih uz monstruma pod poklopcem motora imao i kompresor.
Aktualni V12 Vantage također ima i 7-brzinski mjenjački sklop – i to ručni, dok je njegov daleki rođak imao automatski mjenjač i tek opcionalni „manualac“. Stoga razlika ima koliko i sličnosti. Ali to je za Aston Martin nešto sasvim normalno. Pogotovo kada se dođe do posebnih verzija pojedinih modela.
Naravno da pogonski sklop nije jedini jedinstveni aspekt ovog automobila. Poklopac motora dobio je u najmanju ruku agresivnu i prijeteću izbočinu, a otvori koji su nekima na poprilično sirov način kvarili ukupan dojam za V12 Vantage zamijenjeni su suptilnijim kružnim rupama. Srećom, pa je prednji branik s ogromnim usisom sasvim drugačija priča koja ispada kao da je skinuta s GT3 trkaćeg automobila.
Sporadični otvori na karoseriji u potpunosti su funkcionalni i također izgledaju opako dobro, a s one stražnje strane V12 Vantage V600 jako je nalik trkaćem automobilu. Takav dojam ostavlja novi stražnji difuzor u kombinaciji s četiri ispušne cijevi koje iz njega vire. Tu je naravno i novi dezen kotača koji u svim aspektima djeluju taman kako treba i definitivno upotpunjuju vizualni dojam, a detaljnim pogledom se već na fotografijama može vidjeti sva sila detalja s kojima će V12 Vantage V600 zasigurno plijeniti poglede i mamiti uzdahe gdje god se pojavio.
Uglavnom, V12 Vantage V600 u bilo kojoj od dvije karoserijske izvedbe izgleda poput kvartovskog nasilnika – ali u odijelu ili pak u bikiniju.
Kako smo već odavno navikli, u Astonu se često pomalo brkaju pojmovi, pa je i interijer ovog Vantagea prepun kože skinute s mrtvih krava, Alcantare i sve sile karbona i metala. Sve je s jedne strane nalik nekoj čudnovatoj sportskoj filozofiji, ali s druge strane odaje dojam finoće i obiluje s detaljima oko kojih je ekipa u Aston Martinu očito jako dobro razmislila.
I zapravo se mora priznati da na momente V12 Vantage V600 malčice podsjeća na one bolesne Mercedese s AMG i „Black Edition“ oznakama – pogotovo CLK. Jer je slično brkanje pojmova i miješanje krušaka i jabuka od karbona, aluminija i kože prisutno i toj nekad aktualnoj zvjerki. No to naravno nije ništa loše, jer u krajnjoj liniji CLK „Black Edition“ itekako odolijeva zubu vremena, pa je za pretpostaviti kako će ista sudbina uslijediti i za ovaj bolesni i poprilično agresivan Aston Martin.
Naravno da Aston Martin nije objavio cijene za V600, tako da se oko cifri može samo nagađati. Ali kako se ionako radi o marki čiji modeli ne koštaju poput Golfa TDI, za pretpostaviti je da se radi o puno više novaca negoli će većina nas ikada moći ostaviti za kupnju automobila. Naravno da ima izuzetaka kojima potrošiti hrpetinu novaca na automobil ne predstavlja nikakav problem, ali je svejedno za pretpostaviti da se u našim krajevima neće pojaviti niti jedan primjerak ovog Astona.
A zašto? Pa jednostavno zato što naši bogataši ne mare za sportske automobile, ili pak mare, ali imaju dva razreda osnovne i ne snalaze se po Internetu. Naravno da ima i pozitivnih primjera, ali u domeni takvih automobila „naši“ kupci često nemaju pojma da Aston Martin uopće postoji, a baš da i imaju, opet bi Mercedes, Audi, BMW ili Porsche bili u fokusu takvih selj…ups…ispričavam se…kupaca. Stoga naše tržište s ovim automobilom ne treba miješati, jer to jednostavno nema smisla – o kakvim god ciframa pričali.
Stoga za kraj vrijedi vratiti se na početak ovog teksta i reći tek jednu-jedinu stvar; dragi naš Vantage, mašemo ti i žao nam je što odlaziš. Lijepo je vidjeti te u ovakvom ruhu, ali nam je svejedno žao što jedna lijepa epoha s time završava.
Treba li još nešto dodati?