AMG, Mercedes-Benz i neka nova vremena
AMG je tvrtka oduvijek poznata po stvaranju poremećenih i homicidalnih verzija modela koje inače potpisuje Mercedes-Benz.
Ali već neko vrijeme unutar zidova tog danas službenog Mercedesovog „tjunera“ pušu neki drugačiji vjetrovi.
Ili bolje rečeno, stvaraju se električne oluje.

Iako osobno ne vidim ama baš nikakve konkretne prednosti električnih automobila u odnosu na one uz kakve sam odrastao, proizvođači očito misle drugačije. Jer eko-normativi zajedno s nekim zakonima i idejama već odavno pogoduju elektronima u svijetu automobila, umjesto da se pozabave stvarnim zagađivačima naše malene i krhke plave planete.
Ali oko toga ionako nema pomoći. Jer smjer auto-industrije vidljiv je iz satelita s 80,000 metara iznad Zemlje, pa nema smisla oko toga trošiti riječi.
Uglavnom, kako masa proizvođača automobila u današnje vrijeme svu tu struju pokušava progurati kao nešto sportski i poželjno, te time zakamuflirati vlastite nedostatke u smislu tehnologije vezane uz „klasične“ motore, tako se i AMG pridružio svemu tome.
I ako se mene pita, bilo je samo pitanje vremena kada će se to dogoditi…

AMG je posebna tvrtka među štovateljima kulta zvanog Mercedes-Benz. Oduvijek je poznata po ogromnim motorima, relativno mekanim ovjesima i voznim svojstvima u kakvima bi i Charles Manson mogao pronaći inspiracije za masturbaciju.
I to nije nikakva tajna, jer se nerijetko događalo da AMG-ovi Mercedesi po ravnicama urlaju i škripe, dok u zavojima doslovno nemaju nekog pretjeranog smisla ni koristi.
Ali to su pak danas neka minula vremena, jer AMG kao službeni Mercedesov ogranak tijekom posljednjih godina stoji rame uz rame s najluđim, najbržim i najupotrebljivijim proizvođača sportskih automobila na svijetu.
Uglavnom, kako to u današnje vrijeme biva, ova bi slova umjesto sinonima za performanse i pretvaranje goriva u buku uskoro mogla označavati trend elektrifikacije.
A eto i potvrde za tu „tezu“…

Novi AMG-ov model bit će C63. I dotični pod poklopcem motora imati neki urlajući V8 Bi-Turbo motor hranjen krvlju jednoroga i terpentinom.
Umjesto te za AMG donedavno klasične priče, novi će C63 AMG imati (pazite sad) 4 cilindra, dvije litre zapremine i Hibridni motor koji svojom pozicijom gravitira tamo negdje iznad stražnje osovine.
Da… 4 cilindra.
I to onih s kojima se do sada hvalio Mercedes-Benz A45 AMG. Odnosno u prijevodu 416 konja upakiranih u apsolutno zelenilo i začinjeno eko-normativima.
Dotični bi motor prema aktualnim informacijama trebao razvijati nekih 440 konja. A još 200 električnih konja bi trebao donijeti i onaj drugi motor pogonjen strujom. Stoga ukupna snaga već u startu raste na više od 600 konja, a to je u svakom slučaju super.

Ono što pak nije baš super svodi se na ukupnu masu koja bi prema svemu sudeći debelo trebala prelaziti ionako poslovično teške Mercedesove modele.
No to očito nikoga pretjerano ne brine, jer su svi fokusirani na ekologiju i tehnologiju s kojom Mercedes-Benz u zadnje vrijeme pretjeruje.
Dakle C63 AMG u kombinaciji s 4 cilindra i električnim motorom ovih dana postaje aktualnim. Daljnji planovi podrazumijevaju i C73 AMG koji bi također trebao biti Hibrid. Samo bi se pod poklopcem motora trebao nalaziti Bi-Turbo motor s 4 litre zapremine. A to pak u prijevodu znači da bi oba motora u kolaboraciji jednog s drugim na sva četiri kotača mogla rasporediti više od 800 konja i okruglih 1,000 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).

Iz AMG-a kažu kako već u ovom momentu postoje brojne prednosti cijele ove električne pogonske jedinice (EDU) na stražnjoj osovini. Navodno za početak dotična poboljšava raspodjelu težine (ukupna težina baterije i EDU je oko 200 kg). A budući da snaga te jedinice ne mora prolaziti kroz devet-stupanjski automatski mjenjač, svoj moment može isporučiti odmah.
Pogonski sklop bi također svojom inteligencijom trebao prebacivati snagu s prednje na stražnju stranu i obrnuto – ovisno o tome koji kotači i koliko točno proklizavaju. A onda je tu i neka vrsta KERS-sustava koji će dio snage regenerirati iz kočenja.
Ali 200 kilograma viška i dalje bode u oči. I to 200 kilograma rezerviranih samo za motor.
Odnosno, bez rashladne tekućine u količini od nekih 14 litara, koja kao osnovno zaduženje ima hladiti baterije.

Što se tehnologije tiče, Mercedes kaže kako su za ove AMG-modele korištena sva znanja i tehnologija dostupna unutar tvrtke.
I to većinom iz domene utrkivanja, odnosno Formule 1.
Navodno bi za početak odaziv na pritiskanje papučice gasa trebao biti puno uvjerljiviji nego što je to bio slučaj s „klasičnim“ motorima. Jer izuzev hrpetine tehnikalija koje svaka za sebe imaju neki svoj naziv, u Mercedesu je kompletiran i električni Turbo-punjač.
Odnosno dio tehnologije s kojom se vozači u Mercedesovim bolidima bore na stazama u sklopu najvećeg oktanskog cirkusa na svijetu.
Taj se Turbo-punjač unutar bolida Formule 1 naziva „MGU-H“, a u C63 AMG trenutno nema službenu oznaku.
No to i nije toliko bitno, zar ne?!
Poanta cijele priče oko Turbo-punjača svodi se na direktniji odaziv i na još veću količinu okretnog momenta (buraz) pri nižim okretajima. A baterije sa svojim rashladnim sustavom i hrpetinom tekućine trebale bi uvijek ostajati na 45 stupnjeva (Celzijusa) – neovisno o tome gazite li papučicu gasa kao smrtnog neprijatelja, ili po njoj nogom tek klizite poput kakve balerine.

I eto… Stižu nam neka nova vremena i neki novi momenti.
Nekima će se to dopasti i prigrlit će hibridizirani AMG kao usvojeno dijete iz neke zemlje trećeg svijeta. A neki drugi će pak od prve misli i slova mrziti egzistenciju ovih automobila i tehnologije koja iza njih stoji.

U ovom momentu sam sklon naginjati prema onoj drugoj strani, jer generator zvuka, kao ni uređaj koji bi trebao tresti karoseriju i zvučnike iz kojih bi trebao dolaziti zvuk motora jednostavno ne vidim primjerenim za neki AMG-ov model.
I ne samo to, već mislim da se u ovakvoj konstelaciji stvari C63 AMG može pohvaliti težinom neke bespravno izgrađene apartmanske kuće na Viru.
A uz to mi se čini i da će se moći pohvaliti zvukom nekog komada opreme za hortikulturu.
To je zapravo jako tužno, jer time grgljanje i vrištanje V8-motora na kakve smo od AMG-a navikli definitivno odlazi u ropotarnicu povijesti.
Ali to sam samo ja sa svojim razmišljanjima prosječnog Brontosaurusa…
A što vi cijenjeni čitatelji mislite?
Je li ovo napredak ili tek puko dodvoravanje nekakvom izmišljenom trendu koji će umrijeti u mukama za koju godinu?
Odgovorite nam u sklopu komentara na „fejsiću“.
Bit ćemo vam zahvalni.
A do tada pozdrav.
I do čitanja.
