Alpina predstavlja automobil kakav se BMW ne usudi napraviti
Očito je, zar ne?! BMW serije 7 ostaje bez izvedbe koja podrazumijeva sufiks „najjačeg slova na svijetu“, pa je netko i tome morao doskočiti.
BMW-entuzijasti diljem svijeta itekako dobro znaju koliko je Alpina posebna tvrtka. Isto tako se jako dobro zna da modeli te slavne manufakture iz njemačkog gradića pod nazivom Buchloe nisu samo kozmetički-orijentirani, već djeluju kao posebna tvrtka koja od BMW-a ima dozvolu za preinake prema svom vlastitom nahođenju.
Samim time već cijelih pola stoljeća Alpinini automobili fasciniraju ne samo svijet ljubitelja BMW-a, već i onaj puno širi spektar zaljubljenika u kombinaciju volana i četiri kotača.
Tijekom ukupno pedeset godina postojanja, Alpina je mali milijun puta svijetu pokazala koliko je zapravo posebna tvrtka. Pristup svakom modelu je ekstremno detaljan u svim pogledima, te kupci automobila iz te radionice čuda doista jesu vlasnici nečeg posebnog.
No ovaj puta je Alpina iz domene posebnog doista otišla u onu koja podrazumijeva unikate, jer BMW poput gladne godine razvlači ideju M7-ice, dok je Alpina tome doskočila na najbolji mogući način.
Čudovište od pet metara dužine pred vama naziva se Alpina B7 xDrive i u svom tvorničkom izdanju slovi kao BMW serije 7. Samim time je dobrim dijelom definirana priča o luksuzu i maksimalnoj upotrebljivosti koja već desetljećima „sedmicu“ definira kao model. No Alpina cijelu tu priču diže za pokoju stepenicu.
Naime, usprkos činjenici koja kaže da se pod poklopcem motora ovog plavog monstruma krije 4,4-litarski V8 motor, to ni približno ne govori dovoljno. No kada se malčice ode u detalje, iz motornog prostora ubrzo počnu izvirati najnovija tehnološka rješenja, Turbo-punjači i još sve i svašta, što pak kupcima na raspolaganje stavlja ukupno 600 konjskih snaga i čak 800 Nm maksimalnog okretnog momenta.
Naravno da su to i dalje samo brojke, no donedavno je takve brojke bilo apsolutno nemoguće povezati s jednom ovakvom limuzinom, a još je rjeđi slučaj bio u cijelu jednadžbu ugurati 3,6 sekundi od 0-100 km/h, te maksimalnu brzinu od sasvim pristojnih 310 kilometara na sat.
Da…dobro ste pročitali – ovaj luksuzni laboratorij za liječenje kompleksa i demonstraciju financijske moći ubrzava poput današnjih super-sportskih automobila, te bilježi maksimalnu brzinu kakve se ni Ferrari i Porsche ni približno ne bi posramili.
…i sve to unutar gabarita od preko pet metara, te uz težinu (praznog automobila) od nekih 1,800 kilograma.
Dakle s jedne strane jednadžbe imamo izražene performanse, dok s one druge Alpina nastavlja svoju tradicionalnu želju za osiguravanjem najugodnijeg mogućeg prostora za svoje kupce.
U toj je maniri već otprije poznatim stavkama serijske i dodatne opreme dodato još ponešto, pa se izuzev već poznatim doradama poput pretapecirane armature u najfiniju Nappa-kožu poradilo i na nekim drugim detaljima.
Dotični sežu od keramičkih umetaka u ploču s instrumentima, preko drvenih umetaka u armaturu i vrata, pa sve do volana koji je pak tapeciran u drugačiju (i otporniju) vrstu kože nazvane Lavalina, koja je spojena kombinacijom ultra-čvrstih isprekidanih vlakana u zelenoj i plavoj boji.
Dakle, interijer jednostavno treba vidjeti, jer ovako kroz opise nije moguće dočarati što se sve i kako izvelo, da bi se kupcima ponudila apsolutna perfekcija u svakom obliku.
Izvana je Alpina B7 xDrive poput mnogih Alpininih modela do sada zapravo samo malčice rafinirana.
Samim time na karoseriji nećete naći nikakve predimenzionirane spojlere i pragove ili pak neku drugu formu vulgarnih dodataka kakvima su mnogi proizvođači automobila danas skloni.
Dapače, Alpina B7 xDrive izgleda smireno i staloženo, tj. kao da skriva svu snagu koja je vozaču dostupna od momenta paljenja motora do kraja puta, tj. parkiranja u garažu.
No to je Alpinina tradicija u sklopu koje filozofija „manje je više“ funkcionira savršeno, pa se oko toga nitko normalan ne bi pobunio.
Uostalom, na tržištu postoji tvrtki koje su u stanju iz BMW-a serije 7 napraviti automobil nalik kvartovskom mafijašu, pa se ne može reći da izbora nema.
Uglavnom, kada se sve zbroji i oduzme, Alpina je s ovom „sedmicom“ svijetu još jednom pokazala zašto je Buchloe jedini gradić na mapi koji BMW rado posjećuje, i zašto upravo modeli ove renomirane tvrtke već 50 godina ne gube sjaj.
…a za one kojima nije jasno o čemu pričam, vrijedi uputiti savjet: pogledajte fotografije i sve će vam biti kristalno jasno.