Alfa Romeo kao Audi? Nažalost da…
Što drugo reći, nego „počelo je počelo“…
Znate li što je 4C? Znate li kako izgleda Stelvio i o čemu se radi kada netko u razgovoru spomene naziv Giulia Quadrifoglio? Ne znate? Pa sram vas bilo.
Ukratko, sve su to modeli jednog proizvođača kojeg su usprkos bogatoj i slavnoj povijesti mnogi otpisali. Uglavnom, proizvođač je Alfa Romeo, modeli „sportskog srca“ su nakon dugo vremena prekinuli letargiju i zimski san, te su za Alfu krenula neka bolja, drugačija i dinamičnija vremena.
…i tako se činilo sve do danas, kada Alfa više podsjeća na Audi, nego na samu sebe. A razlozi su očiti.
Naime, kako se bliži jedan od najvažnijih i najvećih salona automobila na svijetu, tj. onaj u Ženevi, tako proizvođači automobila tijekom posljednjih tjedana poput ljutih mrava pokušavaju presložiti ponudu. Trude se dograditi je i ponuditi hrpetinu toga novog, kako bi fascinirali (ili nastavili fascinirati) posjetitelje i (buduću) klijentelu. I to je sasvim u redu. Uglavnom, među njima se nalazi i Alfa Romeo, koji kao proizvođač automobila usprkos trnovitom putu tijekom posljednjih nekoliko godina (pa čak i desetljeća) još uvijek ima poprilično puno toga za pokazati i dokazati.
…i naravno da to radi krivo. Da elaboriram…
Kada se u posljednje vrijeme spomene neka limitirana serija nekog razvikanog i naizgled ekskluzivnog modela, nekako istog momenta na um pada Audijev A5 DTM-jad i bijeda Edition. Znate onaj koji je prije nekoliko godina s novom nijansom crvene boje i s par letvica u aluminijskom izdanju pokušao označiti dominaciju u DTM-u. E taj…
Naravno da Audi A5 u takvom izdanju nije niti ružan, niti slabašan, niti mu fali atraktivnosti ni na koji način. Ali mu itekako fali mašte, dodatne injekcije snage i faktora ekskluzivnosti koji seže daleko više od tek nekoliko stavki dodatne opreme koja je odjednom postala serijska. Dakle, nije problem u modelu A5, već u Audijevoj politici koja je pobrkala pojmove „posebnosti“ i „generičkog pristupa“.
A sad tako nešto radi i Alfa Romeo…
S obzirom na sumanute pripreme za 88. po redu salon automobila u Ženevi, Alfa je odlučila svoj manjak ideja sakriti s par stavki opreme viška i time obilježiti sve rekorde koji su u posljednje vrijeme padali na Nordschleifeu. U toj je maniri odlučeno za 4C, Stelvio i Giuliju kao neke od postojećih (i razvikanih, kad smo već kod toga) modela predstaviti u novom ruhu, te time odati počast novim vremenima koja su za ovu pomalo posrnulu legendu u današnje vrijeme aktualna. I to je sasvim u redu sve do momenta kada se malo pobliže pogleda u detalje s kojima su u Alfi poželjeli podsjetiti na povratak prema sportskim korijenima marke. Stoga ajmo po redu navesti stavke s kojima su oplemenjene Giulia i Stelvio…
– „Circuito Grigio“ (tj. siva) boja eksterijera
– Karbonski detalji na retrovizorima i prednjem dijelu
– Kotači polakirani u crnu boju
– Kontrastni šavovi na sjedalima
– Karbonski umeci na volanu
– Karbonski umeci na armaturi
– Pločica s oznakom „limitirane“ serije na volanu
– Pločica s oznakom „limitirane“ serije na armaturi
– Harman Kardon audio sustav
– Android Auto kompatibilnost
– Apple CarPlay kompatibilnost
…a onda idemo i na model 4C i „posebne stavke“ koje se nalaze na „posebnim verzijama“ pod nazivom „Competizione“ i „Italia“…
– Akrapovič završetak ispušnog sustava (obje verzije)
– „Misano Blu“ (plava) boja – „Italia“
– „Vesuvio Grigio“ (mat-siva) boja – „Competizione“
– Zatamnjene felge – obje verzije
– Karbonom presvučen krov i stražnji spojler – obje verzije
– Kontrastni šavovi unutar interijera – obje verzije
– Umeci od mikro-vlakana – obje verzije
– „Competizione“ pločice u sklopu interijera – „Competizione“
– „Italia“ pločice u sklopu interijera – „Italia“
– „Spider Italia“ pločice na vratima – „Italia“
– Audio-uređaj marke Alpine – „Italia“
– Subwoofer marke Alpine – „Italia“
Vidite li već što ne valja s ovim popisima?
Naravno da je „limitirana serija“ uvijek nešto posebno (ili bi barem trebala biti) i naravno da od viška opreme mukte ne boli glava. No ovo je „Cuore Sportivo“, pobogu. „Cuore sportivo“ na čijim se motorima nije poradilo ni u sklopu jednog od navedenih „limitiranih serija“ modela. Stoga je usprkos zanimljivim najavama i atraktivnim linijama ovih (već poznatih) modela usred tog „sportskog srca“ nastala rupetina koja od ovih Alfi čini automobile „Cuore“ s Defectus septiatriorum cordis sindromom. I to je j**ena katastrofa, jer odjednom iz donedavno prkosne i ponosne marke Alfa skreće prema generičkom i trendovskom načinu razmišljanja i funkcioniranja. I time zapravo postaje Audi, koji je čak i proslavu prvaka u DTM-u proslavio s gore navedenim A5 i TDI-motorom, te s malo razrjeđivača viška u sklopu crvene boje. A to je jednostavno jadno – iz kojeg god kuta se gledalo.
Kada sam otvorio materijale s kojima se najavljuju specijalne verzije modela 4C i Giulia Quadrifoglio, skoro sam doživio orgazam od sreće, jer su pred očima bili neki od najljepših automobila današnjice, pa su se u glavi istog momenta stvorili optički detalji i dodatna dizajnerska rješenja. U mislima su se pojavile injekcije s crnim konjima koji bjesomučno jure crvenim poljanama Toskane, dok su se uši pripremale na neki video-uradak u sklopu kojeg je izuzev vizuala prisutan i pokoji još jači urlik iz ispušnog sustava ova dva itekako posebna automobila. Stelvio ne računam, jer SUV teško može ući pod opis „posebnog“ – čak i kada ne izgleda loše. No umjesto toga je stigao još jedan prikaz lijenosti i manjka ideja, koji zajednički od Alfe rade nešto tek polovično odrađeno – i to u onom najgorem i najjadnijem smislu. I zato su ove slavljeničke i posebne „Nürburgring“ varijacije na temu ovih Alfi dojmovno vrijedne poput jedne kune u Italiji. U prijevodu, ništa…niente…
Iako će nekima ove sitne preinake biti sasvim dovoljne da se razvesele, moram priznati da je za mene s ovim potezom Alfa ispala Audi – generički, bez emocija, i bez ikakvog obzira prema nekim drugačijim vremenima, kada rekordi na stazama nisu bili tek trikovi u službi marketinga, nego način života. Možda će se štovatelji četiri kruga uvrijediti zbog ovakve usporedbe, ali Audi svojim „hladnim“ pristupom i „napretkom kroz tehniku“ oko sebe i skuplja zaljubljenike u svoje modele, dok su Alfisti satkani od nešto drugačijeg materijala. I upravo zato nedostatak igrarija pod poklopcem motora, ovjesa toliko smeta – pogotovo dok se s druge strane zaljubljenike u Alfa Romeo pokušava fascinirati s nekim novim vremenima. No možda pod tim novim vremenima Alfa podrazumijeva mazanje očiju svima onima koji su „Cuore sportivo“ prihvatili poput vlastitog prezimena, jer je jedino tako moguće naći opravdanje za ovakav potez. Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?