Novi je Audi A5 napredniji, ali ne i ljepši nego prije
Kada se prije gotovo jednog desetljeća Audi A5 po prvi puta pojavio na svjetskoj automobilskoj pozornici, gotovo instantno osvojio je publiku prije svega svojim elegantnim i sportskim izgledom. Njegov je tvorac, talijanski dizajner Walter de Silva čak svojedobno izjavio da je to njegovo najuspješnije djelo.
Mislim da oko toga ne bi trebalo biti previše rasprave, jer teško ćemo pronaći nekoga tko se ne slaže s tim da prva generacija Audija A5 i nakon mnogo godina izgleda svježe i prilično atraktivno na cesti. Osim u originalnom dizajnu koji je kasnije pretočen u više mainstream modele kao što je to A4, važnost A5 ležao je u tome što je označio konačan Audijev obračun s BMW-om u području kompaktnih premium kupea, gdje su Bavarci dugi niz godina imali monopol zahvaljujući seriji 3. Sada kada je u igru ušao i Mercedes-Benz s C-klasom kojoj nedostaje jedan par vratiju, a o nekim igračima izvan „njemačke trojke“ da ne pričamo, sve je teži zadatak privući publiku u svoje prodajne salone. Audi je upravo predstavio svoju viziju modela kojim to planira učiniti.
Naravno, novi model sigurno ne može ponoviti boom iz 2007. godine budući da se ovoga puta radi o novom poglavlju, a ne o sasvim novoj priči, a svi koji prate auto-industriju generalno su mogli znati što mogu očekivati, osobito ako u obzir uzmemo Audijevu dosljednost u dizajnu, ako ste pozitivno nastrojeni, odnosno dosadu ako ste negativno nastrojeni. Radeći na ovom automobilu, dizajneri su odlučili povući brojne paralele s konceptom Prologue iz 2014. godine, te u što većoj mjeri A5 učiniti vizualno širim i nižim. Zbog toga je naglasak stavljen na razvučenu Singleframe masku s izraženim horizontalnim linijama, tanka stražnja svjetla i još odvažniju valovitu bočnu liniju između prednjih i stražnjih svjetala. Budite slobodni donijeti zaključak za sebe, no mišljenja sam da je cjelokupan dojam nešto slabiji nego kod prve generacije (i to prije redizajna), no s druge strane znam da će automobil uživo izgledati bolje, baš kao A4.
Na interijer ne treba trošiti previše riječi, Audi je izbrusio svoje vještine izrade fenomenalnog okruženja za putnike, a ako pratite trendove neće vas šokirati atraktivna 12,3-inčna virtualna instrumentna ploča, kao ni ekran infotainment sustava koji sada nije integriran u konzolu, već je montiran s gornje strane. Tematika vizualnog širenja nastavlja se u unutrašnjosti u kojoj se neprekinute horizontalne linije protežu s jednog kraja kabine na drugi. Naravno, dostupan je niz opcija koje život čine ljepšim kao što su MMI navigacija, Apple CarPlay i Android Auto, Bang & Olufsen audio sustav i tako dalje.
Očekivano, masa automobila smanjena je u odnosu na prethodnika za 60-ak kilograma, što će uz nizak koeficijent otpora zraka od 0,25 svakako pomoći u reduciranju potrošnje, prema Audijevim navodima čak do 22 posto. Ispod prednjeg poklopca moguće je smjestiti tri TDI motora i dva TFSI motora, raspona snage od 190 KS do 286 KS, a vrh ponude, bar do dolaska RS5, čini S5, čiji osnaženi 3,0-litreni V6 turbobenzinac sada razvija 354 KS. Ovisno o motoru, moguće je odabrati ručni mjenjač, 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom ili automatiku sa 8 stupnjeva (rezerviranu za najsnažniji TDI, te S5 izvedbu).