Jaguar XE – opasna konkurencija za BMW i Audi
Čuli ste za koncept modela XE? Odlično, jer dotični je upravo stigao u svijet automobila i čini se kako Jaguar s tim modelom misli itekako ozbiljno Nijemcima pomrsiti račune.
Kratak prevjes prednjeg dijela automobila… Podignuto „dupe“… Niska silueta i agresivno dizajnirani prednji kraj automobila… Sve je to samo jedan maleni dio koji Jaguar s modelom XE nudi u sklopu segmenta automobila više srednje klase.
Iako je u svojoj konceptnoj i ideološkoj fazi ovaj model predstavljen prije više od godinu dana, te je tijekom razvoja često bilo upitno hoće li model XE zapravo vidjeti svjetlo dana, ipak se dogodilo čudo i Jaguar očito kreće u ofenzivu otvaranja nekih novih segmenata tržišta automobila.
Uz već nadaleko poznate limuzine, Roadstere i Coupé-modele, kakvima je Jaguar sklon kroz čitavu povijest marke, rijedak je slučaj da se jedna tako profilirana tvrtka odluči posvetiti nekom od „nižih“ segmenata auto-industrije… ili možda ipak to i nije toliko čudno…
Naime, Jaguar je (pre)dugo živio sam u svom svijetu, te je iz godine u godinu sve manji broj kupaca kucao na vrata tvrtke u Coventryju. Razlozi tome su jednim dobrim dijelom zbog često vrlo upitne kvalitete pojedinih modela, te dosadnom ponudom u sklopu koje je Jaguar na tržište zapravo često ispadao kao jedan poprilično neinventivan proizvođač automobila.
Također, tu je i mali broj modela s kojima je gama tog proizvođača izlazila na tržište, te se upravo po tom pitanju nešto moralo napraviti.
Tijekom „renesanse“ tvrtke razmišljalo se o svemu i svačemu, no za neke velike pothvate jednostavno nije bilo financijskih mogućnosti, pa je krajnja razrada strategije ipak podrazumijevala manji model s kojim bi se Jaguar svojim imenom i prepoznatljivošću mogao približiti jednom većem broju ljudi.
Naravno, na taj način bi se kroz u tom momentu ideološki postavljen model XE postavila baza nekih novih kupaca, čime bi tvrtka iz Coventryja opstala i nastavila djelovati u sklopu nekih novih vremena, te svojim modelima parirati velikanima u nekim drugim segmentima auto-industrije.
Dakle Jaguar XE već prema prvim fotografijama ispada kao jedan iznimno lijep primjer kako izbjeći dosadu ponude današnje više srednje klase automobila kojom dominiraju BMW, Audi i Mercedes-Benz, a prema nekim detaljima ispada i kao puno više od toga.
No kako ne volim zamarati ljude s hrpetinom brojki, i opet ću spomenuti samo neke relevantnije poput 3-litarskog V6-motora s 340 konjskih snaga i 450 Nm maksimalnog okretnog momenta, što je sasvim dovoljno za ubrzanje od nule do stotice za 4,9 sekundi i nastavak poprilično brutalnog ubrzavanja do elektronički ograničenih 250 kilometara na sat. Eto… sasvim dovoljno za prvu ruku.
Sva ta sila i brzine putem najnovije generacije ZF-ovog automatskog mjenjača s osam brzina dolaze od naprijed smještenog motora do stražnjih kotača na kojima se (najvjerojatnije u sklopu opcije) nalaze 20-inčni kovani kotači, te uz mali milijun posebno izrađenih komponenata ovjesa osiguravaju trakciju i namjerni gubitak iste uz savršenu kontrolu za vozača.
Tome u prilog ide i stotinu i jedan sigurnosni sustav kojim Jaguar XE raspolaže, a premijerno će se u sklopu ovog modela za Jaguar po prvi puta na popisu opreme naći i električni servo-upravljač.
Dakle već u ovom času ispada kako se zapravo na sve mislilo.
Iz Jaguara između redaka stižu informacije o karakteru automobila koji bi trebao parirati prvenstveno najnovijoj inkarnaciji BMW-ove „trojke“, no vjerujem kako će se u skorije vrijeme pojaviti i verzija s pogonom na sva četiri kotača, čime ni već dosadni Audijevi modeli neće izbjeći nišan.
Nadalje, prema riječima glavnih i odgovornih ljudi iz Jaguara, „Model XE napravljen je da bez problema akomodira 5-litarski V8-motor s kompresorom, te vozaču pruži pravi osjećaj brzine u kombinaciji s luksuzom“, što u prijevodu otprilike znači da bi se u kratkom vremenu na tržištu mogla naći i XE-R verzija modela, koja bi Nijemcima još malčice mogla zagorčati živote.
Uglavnom, iako će skeptici reći da je sve to od strane Jaguarovih djelatnika u odjelu marketinga već odavno ispričano i da bi XE mogao ispasti još gori od Fordovog Mondea s Jaguarovom značkom koja je krasila model X-Type, no vjerujem kako će stvari ovoga puta ispasti puno drugačije i uvjerljivije.
Nadam se samo da će i tržište prepoznati ovaj Jaguarov model kao dobru alternativu već pomalo dosadnim Nijemcima koji u toj klasi automobila suvereno vladaju već godinama.