Jaguar F-Type službeno dobiva krov
Da, najave od prije nekoliko dana konačno su se pokazale točnima, jer jedan od najzanimljivijih modela proteklih godina konačno je uz Roadster uobličen i u prelijepi Coupé.
Prije nekoliko dana su poput Severininogpornića „procurile“ fotografije Jaguarovog dugo očekivanog modela F-Type u verziji s krovom. Automobil je sam po sebi daleko skuplji od većine prometala kakva se danas u našim krajevima kupuju, no onima koji na automobil gledaju malo drugačijim očima vjerojatno poput mene ide slina na usta.
U pravilu je s obzirom na sve moguće i nemoguće najave, napise i kuloare zapravo savršeno nepotrebno puno piskarati o Jaguaru F-Type, možda bi najbolje bilo spomenuti sirove brojke, jer su uz dizajn samog modela iste i najuvjerljiviji razlog za obožavanje upravo ovog modela.
Dakle, danas premijerno prikazani F-Type Coupé bazira se na topless varijaciji na temu samog sebe, pa je tako većina brojki dva V6 i jednog V8 motora već otprije poznata. No od danas se obitelji luđaka iz Coventrya pridružio i brat na steroidima s oznakom „R“. Ukratko je riječ o 5- litarskom V8 motoru sa „umjetnim disanjem“ u obliku kompresora, uz čiju pomoć dotični motor sada razvija 542 konjske snage.
Istina, ima i jačih automobila od Jaguara F-Type, no kada se malo detaljnije pogleda cijela priča, vrlo jasno je na koga s ovim modelom Jaguar ima na nišanu. Naravno, F-Type u kombinaciji s krovom ima prvenstvenu namjenu otimanja pokojeg kupca Porscheu 911. Glavna i odgovorna osoba po pitanju dizajna ovog modela, odnosno Ian Callum, jednom se prigodom samo blago nasmiješio na pitanje oko istinitosti tih špekulacija, tako da su stvari zapravo poprilično jasne.
Nekako čisto sumnjam da će se razmaženi kupci Porschea 911 odjednom prebaciti za volan ovog Jaguara, no s obzirom na činjenicu koja govori kako na tržištu danas nema pravila, iskreno, ne bi me čudilo da se takvog što doista dogodi. Tim više što uistinu postoji sva sila razloga „za“ F-Type u odnosu na bilo koji drugi sportski automobil koji se nalazi u ponudi na tržištu.
I ne, nije riječ samo o dizajnu, dodanom krovu, te svoj sili elektroničkih pomagala i stavki opreme (koju onako usput rečeno Porschenemilo i bezobrazno naplaćuje). Nije čak riječ ni o (teoretski) ekstremno sposobnom motoru u smislu performansi, a ni cijena nije ne znam ni sam kako bitna stavka (obzirom ipak govorimo o sportskom automobilu).
Iako sve te stavke zasebno imaju itekako puno smisla i vrijednosti, zapravo mislim da je u smislu Jaguara F-Type jednostavno riječ o jednom od najkompletnijih sportskih automobila u posljednjih desetljeće-dva i upravo to se čini garancijom dobre prodaje ovog modela u sljedećim mjesecima.
Iskreno, kada bi me netko pitao zašto mi se taj automobil baš toliko dopao, mislim da bih kao pojašnjenje ponudio tri činjenice. Prva je da Jaguar F-Type konačno vraća tu slavnu tvrtku tamo gdje joj je i mjesto. Druga se svodi na to da je F-Type i nazivom i ideologijom iza njega zapravo moderna izvedenica fenomenalnog Jaguara E-Type, što cijenim iznad svega, a treća je stavka neobjašnjiva riječima, jer se svodi na zvuk koji iako plaši malu djecu i srčane je bolesnike u stanju baciti u stanje infarkta, jednostavno morate obožavati.
Uostalom, pogledajte fotografije, zatim pogledajte službeni video-uradak i odvrnite zvučnike na najglasnije. Vjerujte mi na riječ, počet ćete se nekontrolirano mrijestiti u stolici i sliniti iz usta – baš kao što se to meni događalo jutros.