Nova Honda Civic Type R stiže u Pariz
Drugi dio konceptualne sage o novoj i najjačoj verziji Honda Civic Type R uskoro će se prikazati javnosti.
„Civic Type R će u sklopu svoje najnovije generacije svojim kupcima i štovateljima donijeti performanse neusporedive s bilo kojim Type R modelom koji je Honda ikad predstavila svijetu, što uključuje i prijašnje generacije modela NSX“.
Tim je riječima započela službena najava premijernog prikazivanja Honde Civic Type R, koje je najavljeno za salon automobila u Parizu. Dakle, s obzirom na to da je salon automobila u Parizu ovih dana otvorio svoja vrata, reklo bi se kako su upravo krenule prezentacije sveg onog bitnog i posebnog vezano uz ovaj sada već legendarni sufiks koji krasi one najbrže i najluđe Hondine modele.
Ono što se već otprije zna jest da Hondini inženjeri već preko četiri godine muče muku s najnovijim Civicom u svojoj najekstremnijoj formi, no ono što se u javnosti znalo, donedavno se svodilo na tek pokoji detalj, jednu video-najavu, nekoliko špijunskih fotografija koje su nastale tijekom testiranja zamaskiranog konceptualnog primjerka i jednu itekako zbunjujuću reklamu.
Isto tako se zna da bi novi Civic Type R na tržište trebao dolaziti isključivo u formi s četverim vratima, te da bi uz svu silu optičkih i aerodinamičkih dodataka ovaj automobil trebao krasiti i posebno osmišljen ovjes koji u odnosu na onaj postojeći koji u sklopu „običnog“ Civica tek služi svrsi, te 2-litreni Turbo-motor s ukupno 276 konjskih snaga.

E sad…kako to obično biva, uz brojku vezanu s količinom rado-galopirajućih konjića trebala bi se vezati još pokoja brojka u smislu opisa onog što su svi ti konji u mogućnosti napraviti s automobilom, no u tom se smislu pametni Japanci nisu htjeli izjasniti, pa „neusporedive performanse“ ostaju misterij koji tek treba razjasniti.
Umjesto pokoje brojčice, najava nudi još jedan zanimljiv komadić teksta koji kaže da „Za glavnu okosnicu performansi posljednja generacija Civica Type R na volanu ima „+R“ tipku koja jednostavnim pritiskom automobilu daje još dinamičniji i atletskiji karakter, zbog kojeg će svakom vozaču-entuzijastu ubrzati puls. Razlike između klasičnog i „+R“ moda ponašanja automobila biti će i više nego očite, te će u svojoj ekstremnoj formi „+R“ tipka biti idealna za korištenje na stazi, te pri ekstremnoj vožnji u svom općenitom smislu“.

Hmmm…moram priznati da sam u tom dijelu priče pomalo skeptičan, jer ako već ništa drugo, cijela mi priča zvuči malo pretjerano poetičnom. No Japanci su takvi, tako da sam dojmom sve te poetičnosti možda itekako u krivu.
Bilo kako bilo, Civic Type R izgleda odlično, zvuči uvjerljivo i usmjereno, te samim time ispada kao jedan od onih automobila koji možda neće „redefinirati klasu“, no koji se isplatilo čekati.
Zapravo ispada kako je sve što je u ovom trenutku potrebno svedeno na još malo strpljenja do premijernog prikazivanja stvarnog produkcijskog modela, te početak prodaje koji je najavljen za sredinu 2015. godine, što se pak nakon najava u trajanju od pune četiri godine i ne čini kao pretjerano puno vremena.
Slažete se?