Novost sa sajma u Moskvi blindirani BMW X5
Kradete ili porobljavate narod? Imate puno neprijatelja i strah vas je izaći na ulicu u automobilu? Ne brinite – BMW ima rješenje za vas.
Svaki put kada se u nekom kontekstu spomenu blindirani automobili za svakodnevnu upotrebu, moram priznati da nerado sudjelujem u konverzaciji, jer dotične jednostavno smatram nepotrebnima.
Razlozi su zapravo jednostavni, jer ako realno pogledamo, blindirane automobile koriste ljudi koji su zbog nečeg „važni“ i koji se u svoj toj „važnosti“ zapravo na neki način boje svojih neistomišljenika.
Svjestan sam da se u blindiranim automobilima ponekad vozikaju pop i rock-zvijezde i pokoja paranoična filmska zvijezda koja na prvo mjesto svoje svakodnevice stavlja teoriju zavjere, no pod tu klasifikaciju „važnosti“ spadaju prvenstveno političari i vlastodršci. To je zapravo najčešći oblik upotrebe blindiranih automobila koji podrazumijeva glavešine koji su zbog nečeg (najčešće sasvim opravdanog) trn u oku pojedinih stanovnika zemlje u kojoj vladaju. Samim time uz tjelohranitelje zapravo blindirani automobil služi kao savršena zaštita za slučaj da se netko od tih stanovnika odluči prema tim „važnim“ osobama uputiti metak ili dva.
Realno gledano, svaki je diktator na ovom svijetu imao blindirani automobil. Isto vrijedi i za samozvane demokratski-orijentirane premijere koji su svoju vlast koristili većinom za vlastitu dobit, no baš da i nisu, nekome uvijek smetaju zbog nečega i u tom smislu blindirani automobil čak i mogu opravdati kada bih htio. No ne želim opravdavati vlastodršce, jer prema onome što vidim u našim krajevima većina uvijek ima prste u tuđim džepovima, te zbog nesposobnosti iz godine u godinu život u Hrvatskoj postaje sve teži i teži. Samim time je upotreba blindiranih automobila zapravo potrebna, jer pojedini političari i vlastodršci u našim krajevima nisu ni zaslužili bolje od života u strahu od naroda i stanovništva koje svojom nesposobnošću i lopovlukom neovisno o smjeru iskorištavaju na sve moguće i nemoguće načine.
No to je priča za tabloide i politički-orijentirane medije, pa u ovom času stajem s tim dijelom priče.
Naime, kako većina proizvođača automobila na svijetu itekako dobro zna da su blindirani automobili određenim istaknutijim individuama itekako potrebni, tako ni u BMW-u nisu „sisali vesla“, te se svako toliko u ponudi nađe neka ojačana verzija pojedinog luksuznog modela.
Do nedavno je u takvoj formi bilo moguće kupovati BMW serije 7, no krajem ovog mjeseca će se na salonu automobila u Moskvi svijetu politike i estrade prikazati i BMW X5 Security Plus, što u prijevodu znači da će BMW u ponudi od tog momenta imati izbor na polju blindiranih modela.
Dotični BMW X5 predstavljen je u svojoj konceptnoj fazi prije skoro godinu dana na salonu automobila u Frankfurtu, te su u tom momentu prezentirana neka revolucionarna rješenja zbog kojih iz BMW-a dolazi priopćenje kako je „BMW X5 Security Plus zamišljen kao automobil koji savršeno odrađuje svoje zadatke uz poštovanje standarda VR6 kao najvišeg stupnja sigurnosti za putnike koji se u njemu nalaze“.
Kako detalja i tehničkih specifikacija koje bi potvrdile tu tvrdnju još uvijek nema, slobodan sam zaključiti da je BMW X5 Security Plus jedan od onih automobila u kojima bi se i dr. Ivo Sanader mogao osjećati apsolutno sigurno i bez ikakvog straha od gnjeva naroda mogao diljem Hrvatske vozikati svoju dragocjenu imovinsku karticu.
Znam da sam opet zabrazdio u političke vode, no jednostavno si ne mogu pomoći.
Ostali detalji oko ovog otežanog, ojačanog i ultra-sigurnog BMW-ovog modela govore o korištenju kevlara, karbonskih vlakana i titana, te još neviđenih komadića opreme uklopljenih u automobil, pa pretpostavljam da je riječ ne samo o sigurnom automobilu, već i o onom iz kojeg se u pokretu može izazvati treći svjetski rat, što je uvijek dobro znati.
Isto tako je i dobro znati da u slučaju pritiska krive crvene tipke i početka globalne katastrofe BMW X5 Security Plus pod poklopcem motora ima 4,4-litarski V8 motor s dva Turbo-punjača, koji u smislu brojki podrazumijevaju ukupno 450 konjskih snaga i oko 650 Nm maksimalnog okretnog momenta. To zvuči kao sasvim dovoljno snage da putnicima ovakvog automobila može osigurati pravovremeni bijeg na sigurno tlo, tj. nekamo gdje će se sigurno moći sakriti i mirno spavati.
Pa eto…ako već ništa drugo, barem je lijepo znati da se tradicija blindiranih automobila i dalje njeguje, te da će zbog takve tradicije „odabrane“ glavešine i dalje uvijek imati izbora.