Nissan Micra K10 Super Turbo – Poslastica iz Japana
Nissan Micra (za japansko tržište “March”) kroz svoju povijest bila je poznata kao jednostavan i pouzdan gradski autić, iako dizajnerski urnebesno dosadna bila je senzibilan izbor za prvi auto. No, ne bi japanci bili japanci da nisu odlučili napraviti neku ludost.

Honda S600, Daihatsu Copen, Suzuki Alto Works, Suzuki Cappuccino samo su neka imena tog prekrasnog japanskog inženjerstva. Vratimo se u daleku 1989. godinu kada se gore spomenutoj postavi pridružila Micra (“March”) Super Turbo. Ne samo da je bila lagana i agilna već je imala, pazite sad ovo, i kompresor i turbopunjač.
Četiri cilindra, 930 kubika, turbopunjač i kompresor krasili su taj mali živčani agregat kodnog imena MA09ERT. Kompresor je nabijao motor do 4000 o/min, te od tamo pa sve do 6500 o/min ulogu nabijanja na sebe preuzima turbopunjač. Ovakva ludost omogućila je 110 konjskih snaga, te ubrzanje od 0-100 km/h za 7.7 sekundi što je respektabilna brojka čak i u današnje doba, a kamoli krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća. Maksimalna brzina na papiru iznosila je 180 km/h. Sve do današnjeg dana, od pet generacija Micre, Super Turbo ostaje kao najbrži model.
![]()
Cijela ideja je zapravo započela dvije godine ranije, 1987., kada je Nismo (Nissan Motorsport) odlučio napraviti “race-ready” izvedbu tadašnje obične K10 Micre. Javnosti se luđački autić toliko svidio da je Nissan odlučio ubaciti kompletan interijer i proizvesti 10000 komada. Deklarirana masa “race-ready” izvedbe bila je 620 kg dok je masa Super Turba iznosila 750 kg s kompletnim interijerom. Spojite to s 110 konjskih snaga dvostruko nabijenog motora i uistinu dobivate recept za nezaboravan “šoping” nedjeljom, a popodnevnu kavu zamjenite stazom.
Zanimljivo je napomenuti da je, dok su klima i retrovizori na struju bili dodatna opcija, Super Turbo dolazio s diferencijalom ograničenog proklizavanja ( “Limited-slip differential”). Dok je eksterijer obične K10 odisao živom dosadom Super Turbo imao je unikatnu “izbušenu” prednju masku, haubu s otvorom za zrak te integrirane okrugle lampe, blaga proširenja na pragovima i blatobranima i u većini slučajeva gornji i donji spojler gepek vrata. Sve to skupa neodoljivo je podsjećalo na minijaturnu “rally” jurilicu.


Micra K10 Super Turbo u suštini je jedan od auta koji najbolje opisuju japansku auto-moto industriju. U prevedenom, samo nebo je granica, a zabava i osjećaj vožnje su glavna polazišna točka. U današnje vrijeme Super Turbo je vrlo rijedak te modeli u dobrome stanju znaju doseći cijenu od 8500 eura. Da li biste potrošili toliki iznos na mali japanski autić s kompresorom i turbopunjačem ? Znam da ja bih.











