Ovo su najgori Crash-testovi svih vremena
Pogodite tko proizvodi najveći broj pokretnih kovčega…

Ako na bilo koji način pratite svijet automobila, onda ste kad-tad morali čuti za organizaciju pod nazivom Euro-NCAP.
Riječ je o organizaciji koja u ime sigurnosti na cesti i oko nje još tamo negdje od 1996. godine ostvaruje snove svih klinaca s destruktivnim idejama vezanim uz automobile.
Jer ova vesela ekipa ne vozi automobile dobivene od strane proizvođača, već ih zabija u zidove, stupove i druge automobile. I to pod različitim kutevima i pri različitim brzinama.
Super, zar ne?!
Svi ti kutevi i brzine imaju nekoliko kategorija u sklopu kojih se dobivaju konačne ocjene, jer poanta nije samo u sigurnosti vozača, već i one koja podrazumijeva suvozača, klince i popratnu tehnologiju koja se unutar automobila nalazi.
I sve to rezultira kombinacijama i varijacijama na temu koje na kraju krajeva kao konačnu ocjenu donose zvjezdice. I to s njih ukupno 5.
Najvišu ocjenu dobivaju automobili koji tijekom testiranja pokažu savršenu otpornost prema udarima sa svih strana i robusnost u smislu prateće tehnologije, te time čuvaju okupante unutar automobila.
Redom prema dolje dolazimo do sve lošije ispoštovanih kriterija, dok nulu dobivaju automobili zbog kojih bi se njihovi tvorci trebali naći u istoj prostoriji, pošteno se potući i potom pokušati ponovno – i to bez plaće.
Jer u sklopu kategorije s ocjenom nula nalaze se automobili kojima doista nije mjesto na cesti, već eventualno na sprovodima ili u zabavnim parkovima.
Od prvih testiranih automobila krajem 1996. godine, odnosno prvih konkretnih rezultata testiranja s početkom 1997. godine, Euro-NCAP postao je nezaobilaznom preprekom za sve proizvođače automobila koji svoje modele planiraju prodavati na tržištu.
A to pak u prijevodu znači da su se tijekom tih dvadesetak godina znanstvenici unutar te organizacije poigrali s tisućama automobila.
I svako malo se među njima pojavi neki koji redefinira pojam sigurnosti, ali i dalje postoje primjeri koji pokazuju onu tamnu stranu te sigurnosne medalje.
A u takvim se automobilima nitko normalan ne želi nalaziti kada nešto krene po zlu.
Uglavnom, tijekom godina se s najvećim brojem zvjezdica pohvalila hrpa modela raznih proizvođača.
No isto tako postoji i ona druga hrpa na kojoj se niti jedan od proizvođača nije htio pronaći. Ali kako stara narodna poslovica kaže „put do pakla, popločen je najboljim namjerama“, pa je istu moguće iskoristiti i za ovu priču.
Stoga da ne duljim baš previše, u nastavku slijede najgori automobili koji su ikada pristupili testiranjima organizacije Euro-NCAP (za vozača):
2 NCAP zvjezdice:
Model | Godina |
---|---|
Ford Mustang | 2017. |
Lancia Ypsilon | 2015. i 2000. |
Renault Traffic | 2012. |
Jeep Compass | 2012. |
Landwind CV9 | 2010. |
Ford Ranger | 2008. |
Chrysler Voyager | 2007. i 1999. |
Chevrolet Aveo | 2006. |
KIA Carnival | 2003. |
Citroën Saxo | 2000. |
Nissan Micra | 2000. |
Ford Escort | 1999. |
Nissan Almera | 1999. |
Fiat Brava | 1998. |
1 NCAP zvjezdica:
Model | Godina |
---|---|
Jeep Wrangler | 2018. |
Nissan Navara | 2008. |
Fiat Seicento | 2000. |
Alfa Romeo 156 | 2000. |
Hyundai Accent | 1998. |
Mitsubishi Lancer | 1998. |
Suzuki Baleno | 1998. |
BMW serije 3 | 1997. |
Citroën Xantia | 1997. |
Mercedes-Benz C-klase | 1997. |
Peugeot 406 | 1997. |
Rover 600 | 1997. |
Saab 900 | 1997. |
Fiat Punto | 1997. |
Nissan Micra | 1997. |
Opel Corsa | 1997. |
Renault Clio | 1997. |
Rover 100 | 1997. |
0 NCAP zvjezdica:
Model | Godina |
---|---|
Fiat Panda | 2018. |
Fiat Punto | 2017. |
Eto… To bi bili najgori među najgorima. Neki su tijekom proteklih godina bili itekako prisutni na našim cestama, a neki su i dan-danas prisutni u velikim brojevima.
Neki se reklamiraju kao nazivno sigurni, a za neke izuzev cijene ionako ništa nije niti važno.
No bilo kako bilo, ukoliko kupujete rabljeni automobil ili ste pak skloni projektu baziranom na nekom od gore navedenih modela, možda biste trebali razmisliti još jednom.
Jer niti jedan od ovih automobila ne briljira u smislu sigurnosti za vozača, suvozača, djece i sigurnosne tehnologije koja se u njima nalazi.
Pa zbog toga čisto sumnjam da biste bilo koji od navedenih modela mogli smatrati poželjnim.
Osim ako niste skloni igranju ruskog ruleta s polu-automatskim pištoljem.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.