Uskoro stiže redizajnirana BMW „jedinica“
U tipičnoj BMW-ovskoj maniri dorađivanja otprilike polovicom životnog vijeka pojedinih modela uskoro stiže „jedinica“ s hrpom novih detalja na sebi.
Kao što znate, BMW serije 1 druge generacije (odnosno F20 i F21) svijetu je predstavljen 2011. godine na salonu automobila u Frankfurtu, te je krenuo u prodaju krajem iste godine. No za razliku od prijašnje (odnosno prve) generacije tog najmanjeg i najjeftinijeg BMW-ovog automobila, ova druga baš i nije bila dočekana s pljeskom i povicima odobravanja, jer ako ćemo iskreno, u usporedbi s E87 i E81 nova generacija izgleda jednostavno ružno.
Prednji kraj na F20 i F21 izgleda poput praktičnog prikaza nastojanja dizajnera da svijetu prikažu kako bi izgledao Downov sindrom, kada bi pogađao automobile, dok stražnji kraj čak ne vrijedi ni komentirati.
Uglavnom, kada se spoji dizajn vrlo upitnih estetskih vrijednosti i već poslovična BMW-ova škrtost u smislu standardne opreme, dobije se jedan poprilično smiješan automobil koji za jedinu prednost nad konkurencijom ima pogon na stražnje kotače i odličnu upravljivost.
U BMW-u su svega toga itekako svjesni, jer prema nekim statistikama aktualna generacija serije 1 malo pomalo podbacuje s prodajom, te je bilo potrebno nešto učiniti da najmanji BMW ipak ne kaska za konkurencijom poput šepavog Ponija. Stoga se u staroj dobroj tradiciji redizajniranja postojećih modela po potrebi ekipa iz BMW.-a odlučila svijetu predstaviti redizajniranu „jedinicu“.
Iako dotična neće vidjeti svjetlo dana još neko vrijeme, odnosno točnije dok salon automobila u Ženevi po 85. puta ne otvori svoja vrata, u javnost su pušteni neki detalji i fotografije s kojima bi se javnost trebala zainteresirati.
Detalja naravno i dalje nema baš pretjerano puno, jer pretpostavljam da će tijekom sljedećih tjedana malo pomalo na škrto i precizno odmjereno (baš kao i BMW-ovi automobili) kapati informacije oko dodatnih detalja, dok će cijena prema osnovama škole marketinga biti objavljena zadnja, tj. najvjerojatnije na samom salonu automobila u Ženevi.
Uglavnom, BMW serije 1 u svojoj najnovijoj inkarnaciji donosi novu paletu motora, zbog koje je jednim dijelom (nasreću) morao biti promijenjen i dizajn prednjeg kraja. Zbog tih promjena je prednji kraj prvenstveno uljepšan većim, ljepšim i normalnijim prednjim farovima, a vesela je vijest i činjenica da „bubrezi“ i otvori za zrak u sklopu redizajnirane „jedinice“ izgledaju baš dobro.
Stražnji je kraj također dobio nove farove izvedene u tradicionalnom „L-obliku“, te LED-rasvjetu istih u sklopu popisa osnovne opreme, što je sasvim u redu.
Linija samog automobila nije mijenjana, no prednji i stražnji farovi na izgled aktualne „jedinice“ vizualno jako dobro djeluju i gledano s boka, pa se može reći da je redizajn definitivno uspio i da F20 i F21 konačno nastavljaju tradiciju zanimljivog malog automobila.
Interijer je zapravo manje-više identičan onome kakav smo u „jedinici“ navikli gledati još od 2011., no uz ponešto obogaćen popis osnovne opreme, te još nekolicinu igračaka s kojima će redizajnirana „jedinica“ izaći na tržište, vjerujem da ni u tom segmentu ovaj automobil neće podbaciti.
Kupcima će u sklopu osnovne opreme biti ponuđen 6,5“ zaslon u boji, preko kojeg će biti vidljive sve moguće i nemoguće funkcije samog automobila, što pak uvijek ima vrijednost kada se nađete u prometnoj gužvi ili jednostavno nemate pametnijeg posla dok čekate curu ili ženu da izađe iz DM-a.
Naravno da će za one dubljeg džepa BMW osigurati opciju 8,8“ inčnog zaslona, jer bi u protivnom curke na kavici (kao najčešći kupci ovog automobila) mogle padati u depresiju zbog toga što je „Iva od svog dragog za Valentinovo dobila BeeMWe s velikim, dok je u ovom BeeMWeu mali“.
Izuzev veličine zaslona u sklopu interijera nove „jedinice“ vrijedi spomenuti i klimu koja djeluje unutar jedne zone, dok se ona dvozonska naplaćuje posebno, a tu je i nekolicina letvica i detalja izrađenih u krom-piano black kombinaciji, što sam interijer u estetskom smislu ipak podiže na jednu višu razinu.
Sve ostalo su stavke dodatne opreme, a ona se plaća, te samim time nije ni vrijedna spomena – baš kao ni aplikacije kojima je moguće spajati pametne telefone s automobilom i stavljati objave u obliku krivulja na Facebook.
Što se pak gore spomenutih novih motora tiče, i opet je riječ o konvencionalnim benzinskim i Diesel-agregatima, te u tom smislu nema ništa novog.
No s obzirom na činjenicu da su predstavljene dodatne opcije po pitanju motorizacije, ipak vrijedi spomenuti pokoji detalj, pa priča po tom pitanju u ovom momentu seže od 3-cilindraša upakiranog u 116i, pa sve do 3-litarskog benzinca koji upakiran u M135i sa svojih 316 konja brojke pretvara u raznorazne sile koje je tijekom vožnje itekako moguće osjetiti.
U ponudi je i 8-brzinski mjenjač koncipiran i sastavljen od strane tvrtke ZF, koji se nalazi u ponudi nevezano uz motor koji se nalazi pod poklopcem, što u teoriji zvuči super, no vjerujem da u praksi ipak neće jednako dobro funkcionirati kod najslabijeg i najjačeg modela.
Diesel-motori svojom bazom također kreću od 1,5-litrenog 3-cilindraša s nešto konjskih snaga, dok će najjači Diesel-motor biti upakiran u 125d, koji bi se kroz svojih 221 konja mogao pokazati itekako dobrom bazom za „čipiranje“, čime bi vlasnici Diesel-motora u BMW-ima i opet imali adut za prepucavanje po forumima diljem svijeta.
Uglavnom, svijet je u balansu.
Dakle, iako je navedeno tek nekoliko detalja, te sam i dalje siguran da će tijekom sljedećih tjedana svako toliko kapnuti neka nova vijest vezana uz „revidiranu jedinicu“, moram priznati da sam već sad zainteresiran za daljnji razvoj situacije.
Iako i dalje mislim da je Volkswagen Golf najlogičniji izbor u klasi kompaktnih automobila, dok Opel Astra i Ford Focus predstavljaju odlične alternative, BMW serije 1 u sklopu svog tretmana uljepšavanja definitivno postaje poželjnim automobilom.
Da, siguran sam da će „jedinica“ biti ultra-skupa u usporedbi s navedenim trojcem, te će se zbog toga uspoređivati s isto toliko ultra-skupim Mercedesom A-klase, no ako već ništa drugo, barem se vlasnicima ostatak pripadnika svakodnevnog prometnog kaosa neće od srca nasmijati zbog preplaćene rugobe, što je BMW serije 1 do ovog redizajna definitivno bio.