Novi Nissan GT-R „Godzilla“ dolazi kao hibrid
„Beast from the east“, „GT-AARGH“, „Godzilla“…sve su to nazivi automobila uz koji će se uskoro vezati strujni krugovi.
Prednosti hibrida kakvi su nam danas manje-više svima dostupni? Da objasnim…bla, bla, bla… niska potrošnja…bla, bla, bla… tehnologija… bla, bla, bla… ekonomičnost… stoput ispričana priča koja i dalje nema nikakvog smisla.
S druge strane pak postoje „oni“ hibridi koji nisu izmišljeni za prodaju širokim masama ljudi, već samo odabranima koji uz duboke džepove sebe mogu opisati i kao ljubitelji tehnologije.
U današnjem svijetu tih veselih hibrida okupilo se sveto trojstvo koje sačinjavaju McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder – automobili koji cijenom variraju od nešto ispod milijuna eura do nešto sitno iznad, te jako vesele one koji u svijet strujnih krugova u sklopu motora jednog automobila uporno vjeruju.
Iskreno, kada se sjetim automobila poput Priusa, određenih modela koje tvrtka Citroën nudi na tržište i još pokojeg modela koji je u današnje vrijeme u hibridnoj inačici moguće pronaći na tržištu, moram priznati da mi se i dalje povraća, jer dotični automobili nad onim „običnima“ i dalje nemaju nikakvu realnu prednost i razlog za kupnju.
Doduše, pretencioznost vlasnika koji se prema svijetu deklariraju kako „vole prirodu“, dok u biti samo tu i tamo pojedu neko povrće koje im se nađe na tanjuru, jedna je od osnovnih premisa vezanih uz kupnju hibrida, no realno gledano takve prezentacije nije teško nuditi svijetu oko sebe kada u garaži uz Prius koji „malo troši“ imate tri Bugattija, Rolls-Royce, nekoliko Ferrarija i slično.
Uglavnom, takav trend razmišljanja (tj. prezentacije, što je točniji opis) i dan-danas smatram lažnim, prizemnim i jadnim, pa je žalosno da se takav (Hollywoodski) način razmišljanja proširio među „običnim“ pukom koji odjednom uz vlastite kućne budžete spašava i Majku prirodu.
No pustimo to sve, jer iskreno više ni sam ne znam koliko bih se negativistički mogao osvrnuti prema svijetu automobila na struju ili pak samo potpomognutih strujom, a da ne ispadam dosadan sam sebi…
Prije nekoliko dana je u sklopu jednog intervjua za renomirani časopis Top Gear odjeknula jedna izjava koja direktno potvrđuje put razvoja nove generacije Nissan GT-R.
Kako se špekuliralo već mjesecima, u tom je intervjuu gdin. James Oliver, inače Nissanov glavni i odgovorni čovjek za područje Velike Britanije, potvrdio da će sljedeća generacija „Godzille“ biti automobil s pomoćnim električnim motorom, odnosno hibrid.
Dakle Nissan je uspio podleći trendu u sklopu kojeg su tvrtke McLaren, Ferrari i Porsche već pronašle svoje mjesto pod suncem, a kako stvari u posljednje vrijeme stoje, uskoro bi se presvetom trojstvu trebala pridružiti i Honda s novom generacijom legendarnog modela NSX.
Realno gledano, za Nissan to prihvaćanje elektrifikacije i nije nešto pretjerano čudno, s obzirom na činjenicu da strujni krugovi ionako u praksi većinski upravljaju s pojedinim modelima te tvrtke, a GT-R je u tom segmentu oduvijek bio jedan od tehnološki najnaprednijih automobila na svijetu.
Usporedo s time je Honda NSX oduvijek bila trn u oku s kojim se Nissan Skyline GT-R kroz nekoliko generacija morao nositi, pa stoga zapravo još manje čudi da je Nissan krenuo u tom hibridnom smjeru.
Razlozi su jednostavni: NSX je pravi japanski sportski automobil koji je zbog svoje brzine, agilnosti i opće upotrebljivosti na cesti i na stazi nebrojeno puta čak i višestruko skupljim modelima pojedinih tvrtki itekako otežao postojanje, a kako je Nissan s modelom Skyline (odnosno GT-R) u tom segmentu sportskih automobila također sakupljao bodove, nije krivo konstatirati kako su ta dva modela zapravo opaki konkurenti.
Doduše, Honda NSX već neko vrijeme nije prisutna kao model koji ta tvrtka nudi na tržištu, no kako ideja sljedeće generacije stoji tek pedalj od realizacije, kupcima će se uskoro ponuditi zanimljiva alternativa, te GT-R više neće sam stajati na tronu najpoželjnijeg japanskog sportskog automobila.
Dakle strujni krugovi će u sklopu sljedeće generacije modela GT-R uvelike potpomagati (i dalje) V6-motor s dva Turbo-punjača i sviđala nam se takva ideja ili ne, to je jednostavno nešto s čime se treba pomiriti. No s obzirom na gore spomenute „svete“ automobile, takav razvoj situacije možda i nije toliko loš, jer se u smislu sportskih automobila i viška snage koji električni motori sa sobom donose hibridi ne hvale ekonomičnošću i sličnim glupostima. Dapače, sportski automobili s hibridnim pogonom mogu se pohvaliti s tehnologijom u službi snage, što pak odaje i karakter samog automobila, a to pak nije nimalo loše.
Zapravo je jedini problem u ovom momentu sveden na cijenu razvoja hibridnih pogona u sklopu takvih automobila, jer tehnologija je i dalje relativno nova, te je potrebno razvijati je za svaki pojedini model i pristup istog prema tržištu.
Stoga ne bi bilo krivo očekivati da bi se sljedeća generacija Nissana GT-R mogla itekako potkopati s cijenom koja će zasigurno biti zamjetno viša od one s kojom se aktualna generacija „Godzille“ može pohvaliti.
Uostalom, ako se samo pogledaju troškovi pojedinih tvrtki poput BMW-a, Jaguara (koji je svoj hibridni super-automobil zajedno s projektnom dokumentacijom odložio na policu), te sto i jednom pokušaju manje zastupljenih tvrtki da se uguraju u taj svijet ekskluzivnosti potpomognutom strujom, cijena koja se plaća sama po sebi postaje jasna.
Stoga ni ne čudi da su glavonje u Nissanu mjesecima razmišljale bi li uopće nastavljali tradiciju koju GT-R uz sebe veže.
E sad…koliko će točno iznositi troškovi razrade motora i pogona u ovom se času još uvijek ne zna, no dobra je vijest u tome da su glavonje ipak odlučile ispravno i da Nissan od GT-R-a ne odustaje ni milimetra, te da je nova generacija tog ubojice super-automobila sve bliža izlasku na tržište.
Doduše, to se neće dogoditi baš tako brzo, jer se sljedeći GT-R na tržištu planira pojaviti tek kroz neke tri godine, no usprkos kompromisima koje hibridni automobili uz sebe vežu i dalje veseli činjenica da se od legendi ne odustaje baš tako lako. No s druge strane isto tako veseli i činjenica da se poimanje sportskog automobila za Nissan i dalje nije promijenilo, te da poput npr. briljantnih umova iz Audija ovi Japanci svoju budućnost ne gledaju kroz prizmu Diesel-motora, već i dalje brzini i vozačkom guštu pristupaju bez suvišnih pojmovav poput potrošnje goriva i sličnih kretenarija s kojima se vlasnici takvih automobila ionako ne zamaraju baš previše.