Nekoliko najava za Porsche
Ukratko, riječ je o Hibridima, Turbo punjačima i motorima s četiri cilindra, no kako ne bi sve ostalo na uvodu, eto i nekoliko detalja.
Kao što nam je svima poznato, u današnje vrijeme na svijet automobila utječe velik broj čimbenika – od onih koji su vezani uz pojedina tržišta i zakone kojima su ista regulirana, preko raznoraznih ekoloških i inih drugih normativa, pa sve do krajnjih kupaca i njihovih navika.
Samim time je svijet automobila u današnje vrijeme često jedno poprilično zbunjujuće mjesto, gdje se na automobile češće gleda kao na tehnološka i tehnička postignuća ili pak na modne trendove, umjesto kao na strojeve koji bi prvenstveno trebali značiti polje interesa i gušta za sve one koji se nalaze za volanom.
No nećemo sad kukati, jer se po tom pitanju ionako ništa ne može napraviti, s obzirom na to da je smjer auto-industrije već odavno zacrtan.
Kako ekologija iz dana u dan uzima sve više maha, te se sve jače upliće u svijet automobila, proizvođači automobila su jednostavno prisiljeni izmišljati nove tehnologije i time svoje modele približiti standardima koje propisuje legislatura u kolaboraciji s eko-mentalistima.
Samim time se na tržištu tijekom posljednjih godina počela pojavljivati sva sila „alternativnih“ pristupa izradi motora.
Tako su prvenstveno evoluirali Turbo-punjači, koji već odavno nisu isključivo u službi snage, već ispadaju ekološki čišćim opcijama od onih bez „umjetnog disanja“, a novi trendovi podrazumijevaju struju koja dijelom pogoni hibridne motore ili pak kompletno pogoni one automobile koji konvencionalni motor niti nemaju.
U toj maniri elektrifikacije automobila pronašla se nekolicina proizvođača, te je tijekom posljednjih godina na tržište predstavljena hrpetina hibridnih i električnih automobila, no iskreno nisam mogao niti jednom stati u obranu do momenta u kojem su se oglasili Ferrari i Porsche, a zatim i McLaren.
Naime, već je i vrapcima na grani poznat „sveti trojac“ super-sportskih automobila, odnosno Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder i McLaren P1, tako da o tim automobilima i ne treba previše pričati.
Dotični su produkt genijalnog razmišljanja i trendova koji pogađaju današnji svijet automobila, te je ama baš svaki djelić tehnologije koji se u sklopu tih automobila nalazi posvećen brzini i performansama.
No s obzirom na to da u sklopu ovog teksta i nekolicine najava nije riječ o Ferrariju i McLarenu, posvetio bih se proizvođaču pod okriljem slavnog prezimena Porsche.
Kada je Porsche 918 Spyder konačno ugledao svjetlo dana, istovremeno je označio najluđi i najekskluzivniji model koji Porsche trenutno proizvodi. No sa svojom hibridnom tehnologijom i elektroničkim sustavima od kojih se dotična sastoji, ovaj je Porsche između redova označio i jednu sasvim novu eru u sklopu koje će Porsche nastupati na tržište u budućnosti.
Ideja je do kraja aktualnog desetljeća na tržište ponuditi ekološki svjesne sportske automobile, koji bi izuzev performansi bili u stanju ponuditi i porast zelenih površina na svijetu.
Samim time prema riječima jednog od glavnih ljudi u Porscheu, odnosno gospodina pod imenom Wolfgang Hatz „Porsche do kraja dekade priprema na tržište ponuditi hibridne verzije svih modela u ponudi – uključujući i Porsche 911“.
Tehnološki gledano, cijela će priča oko „hibridizacije“ modela iz ponude biti polučena iz modela 918 Spyder, te konceptnog modela 911 GT3 R Hybrid Concept i 919 LMP1 prototipa, što je pak savršeno u redu s koje god strane da se gleda i(li) čita.
Isto tako ta „nova era“ za Porsche sa sobom donosi i dugo-očekivani V8 motor, koji bi prema navodima čelnih ljudi te tvrtke trebao biti upakiran u jedan sasvim novi model s kojim bi Zuffenhausen direktno konkurirao Maranellu.
Oko dizajna dotičnog automobila špekulira se mjesecima, te do danas već postoji mali milijun teza oko platformi, klase i sličnih detalja, no realno još nitko nema pojma o kakvom će se modelu na kraju raditi.
Jedino što se u ovom momentu zna svodi se na činjenice da je inženjerima u glavi nasljednik legendarne Carrere GT, odnosno po mnogima najboljeg Porscheovog modela svih vremena, te da je u planu automobil na tržište ponuditi najkasnije do 2020. godine.
Sve drugo su bespotrebne špekulacije koje nikome ne znače ništa, te nemaju realnu potvrdu ni od strane špijuna unutar zidova tvrtke Porsche, a (često) ni sa zdravom pameti.
Treća najava mogla bi se ostvariti već unutar godinu dana, jer bi u sklopu trenda „poturbljivanja“ pojedinih modela iz Porscheove game, „središnji ciklus“ za modele Boxster i Cayman uz dodavanje Turbo-punjača mogao značiti smanjen broj cilindara i smanjenu zapreminu motora.
Samim time je pretpostavka da bi aktualne generacije modela Boxster i Cayman trebali postati 4-cilindraši s oko 2-2,5 litara zapremine, te bi uz dodavanje Turbo-punjača mogli bez problema razvijati između 270 i 330 konjskih snaga.
Naravno, kako za 911-icu u svojoj GT3 verziji ne vrijedi nikakvo dodavanje hibridnog motora, niti je Turbo-punjač vezan uz istu, tako bi i Cayman GT4 trebao ostati „naturalac“ konvencionalnog tipa. No je li to istina ili ne, još se treba potvrditi.
Uglavnom, Porsche u sklopu ovih najava definitivno otvara novu stranicu svoje povijesti, što u smislu „naprednih vremena“ u kojima se nalazimo itekako ima razloga i opravdanja, dok s druge strane cijela priča treba itekako pažljivo krenuti. No s obzirom na kirurški preciznu ekipu iz Zuffenhausena, u to da će doista i biti tako mislim da nitko ne bi trebao sumnjati.
