Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 11.04.2022

Test Mercedes A 250 e: Mala ali tehnološki napredna limuzina

Njemački proizvođač je posljednjih godina izbacio na ceste svu silu kompaktnih modela, više nego neki mainstream brend. Jedan od vizualno suzdržanijih, ali tehnološki naprednijih je priključni hibrid u formi limuzinske A klase.

Foto Mario Poje

Već smo se naučili na prefiks EQ koji Mercedes koristi za svoje potpuno električne automobile. No, što je možda zbunjujuće, ponuda modela s oznakom EQ također uključuje plug-in hibride i blage hibride, koji se nazivaju EQ Power i EQ Boost. Priključni hibrid u formi A klase Limousine je dio ponude s oznakom EQ Power, a obećava do 70 kilometara potpuno električnog dometa s baterijom od 15,6 kWh. Ključno pitanje ovdje je, poboljšava li hibridna snaga zapravo performanse najmanje Mercedesove limuzine ili je fokus više na nižim emisijama i pristupu centrima metropola.

Foto Mario Poje

Inženjeri obično moraju biti specijalisti za Tetris kako bi ugurali hibridnu tehnologiju u automobil, pogotovo kompaktni, a A250e nije iznimka. I kako su riješili problem? Litij-ionska baterija je smještena ispod stražnjih sjedala gdje bi inače bio spremnik goriva, koji je zauzvrat smanjen i gurnut u prostor za integraciju osovine kod modela 4Matic. Prostor ispod haube sada nalikuje konzervi sardina, ali elektronika i sustavi hlađenja uspješno su posloženi nakon što je konvencionalni 12-voltni starter odbačen u korist korištenja električnog motora.

Foto Mario Poje

Baterija napaja elektromotor od 75 kW (102 KS) koji je u sendviču između mjenjačke kutije (8-brzinski automatik) i 1,3-litrenog turbo 4-cilindričnog benzinca sa 160 KS. Postoji pet postavki vožnje; EV, Comfort, Sport, Individual i Hold, pri čemu potonja održava napunjenost baterije na trenutnoj razini, spremnu za korištenje kada se približavate zakrčenom gradu i želite ugasiti motor u sporom prometu. Interijer je gotovo identičan ostatku obitelji, izuzev nekih dodatnih funkcija. Na ploči s instrumentima nalaze se zgodne odvojene grafike punjenja i goriva koje omogućuju točan uvid u domet automobila.

Foto Mario Poje

Paket opreme Progressive podiže cjelokupni vizualni dojam ove limuzine, kao i pokoja stavka s popisa doplata. Cijenu elektrifikacije je platio prtljažnik koji je manji za 75 litara od onog u nehibridnim verzijama. Poput većine automobila ovog tipa, A250e se nečujno pali i jednako tiho ubrzava. Kad se vozi u električnom načinu rada, polugice na volanu služe za promjenu snage regenerativnog kočenja.  D-Auto je pametna funkcija jer prilagođava količinu regeneracije ovisno o čimbenicima kao što su promjene u ograničenjima brzine, automobili ispred, uzbrdice i nizbrdice i križanja/kružni tok koristeći podatke iz navigacije. No, to vrijedi samo za EV način rada. Već kad se prebaci na Comfort; polugice se koriste za svoju uobičajenu namjenu – mijenjanja brzina.

Foto Mario Poje

Kao klasični hibrid, pak, nadoknađuje propušteno u električnom modu, pa mu snaga od 218 KS i pogotovo moment od 450 Nm omogućuju brzi tempo na cesti.  Sportski način rada ostavlja motor stalno uključen, pa se uz pomoć elektrifikacije tu postižu najbolje performanse. Što se tiče vožnje, može se osjetiti dodatna težina. Upravljač je, na primjer, teži i malo inertniji od onog kod benzinca A200 što se najbolje osjeti u brzoj vožnji zavojima. Prema našem iskustvu s testa, domet od 70 km u EV načinu rada je vjerodostojan, ali tada se morate odreći svakog zadovoljstva u vožnji. Kao i kod svakog PHEV-a uostalom.

Foto Mario Poje

Ovakav PHEV je najbolje puniti kod kuće ili na poslu. Putem klasične kućne utičnice od 2,3 kW bateriji treba 5-6 sati da se napuni, dok je podržana najveća snaga punjenja od 7,4 kW. Tako da je uz wallbox te snage, od prazne do pune baterije potrebno malo više od dva sata. Iako mu dodatni pogonski sklop oduzima dio dinamike, A250e ima upotrebljiv električni domet, toliko da većina ljudi zaista može putovati na posao i natrag isključivo na struju. Tihi rad i glatka ubrzanja također pomažu u zaključku kako je ovo mali ali vrlo napredan i luksuzan automobil.

 

Tehnički podaci

Motor                         4 cilindra, benzin + elektromotor
Obujam                     1332 ccm
Snaga                       118 kW (160 KS) @ 5500 o/min
Moment                     250 Nm @ 1620 o/min
Elektromotor             75 kW/102 KS i 300 Nm
Sistemska snaga      160 kW (218 KS) i 450 Nm
Mjenjač                    automatizirani, 8G-DCT
Ubrzanje 0-100         6,7 s
Maks. brzina             240 km/h
Dimenzije                   4549X1796X1446 mm
Prtljažnik                   345 l
Potrošnja benzina  0,9-6,4 l/100 km
Potrošnja struje        15,0 kWh/100 km
Potrošnja na testu    5,5 l/100 km
Emisija CO2             21 g/km
Cijena                       309.381 kn, testni model 321.218 kn

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana