Test Mercedes A 250 e: Mala ali tehnološki napredna limuzina
Njemački proizvođač je posljednjih godina izbacio na ceste svu silu kompaktnih modela, više nego neki mainstream brend. Jedan od vizualno suzdržanijih, ali tehnološki naprednijih je priključni hibrid u formi limuzinske A klase.

Već smo se naučili na prefiks EQ koji Mercedes koristi za svoje potpuno električne automobile. No, što je možda zbunjujuće, ponuda modela s oznakom EQ također uključuje plug-in hibride i blage hibride, koji se nazivaju EQ Power i EQ Boost. Priključni hibrid u formi A klase Limousine je dio ponude s oznakom EQ Power, a obećava do 70 kilometara potpuno električnog dometa s baterijom od 15,6 kWh. Ključno pitanje ovdje je, poboljšava li hibridna snaga zapravo performanse najmanje Mercedesove limuzine ili je fokus više na nižim emisijama i pristupu centrima metropola.

Inženjeri obično moraju biti specijalisti za Tetris kako bi ugurali hibridnu tehnologiju u automobil, pogotovo kompaktni, a A250e nije iznimka. I kako su riješili problem? Litij-ionska baterija je smještena ispod stražnjih sjedala gdje bi inače bio spremnik goriva, koji je zauzvrat smanjen i gurnut u prostor za integraciju osovine kod modela 4Matic. Prostor ispod haube sada nalikuje konzervi sardina, ali elektronika i sustavi hlađenja uspješno su posloženi nakon što je konvencionalni 12-voltni starter odbačen u korist korištenja električnog motora.

Baterija napaja elektromotor od 75 kW (102 KS) koji je u sendviču između mjenjačke kutije (8-brzinski automatik) i 1,3-litrenog turbo 4-cilindričnog benzinca sa 160 KS. Postoji pet postavki vožnje; EV, Comfort, Sport, Individual i Hold, pri čemu potonja održava napunjenost baterije na trenutnoj razini, spremnu za korištenje kada se približavate zakrčenom gradu i želite ugasiti motor u sporom prometu. Interijer je gotovo identičan ostatku obitelji, izuzev nekih dodatnih funkcija. Na ploči s instrumentima nalaze se zgodne odvojene grafike punjenja i goriva koje omogućuju točan uvid u domet automobila.

Paket opreme Progressive podiže cjelokupni vizualni dojam ove limuzine, kao i pokoja stavka s popisa doplata. Cijenu elektrifikacije je platio prtljažnik koji je manji za 75 litara od onog u nehibridnim verzijama. Poput većine automobila ovog tipa, A250e se nečujno pali i jednako tiho ubrzava. Kad se vozi u električnom načinu rada, polugice na volanu služe za promjenu snage regenerativnog kočenja. D-Auto je pametna funkcija jer prilagođava količinu regeneracije ovisno o čimbenicima kao što su promjene u ograničenjima brzine, automobili ispred, uzbrdice i nizbrdice i križanja/kružni tok koristeći podatke iz navigacije. No, to vrijedi samo za EV način rada. Već kad se prebaci na Comfort; polugice se koriste za svoju uobičajenu namjenu – mijenjanja brzina.

Kao klasični hibrid, pak, nadoknađuje propušteno u električnom modu, pa mu snaga od 218 KS i pogotovo moment od 450 Nm omogućuju brzi tempo na cesti. Sportski način rada ostavlja motor stalno uključen, pa se uz pomoć elektrifikacije tu postižu najbolje performanse. Što se tiče vožnje, može se osjetiti dodatna težina. Upravljač je, na primjer, teži i malo inertniji od onog kod benzinca A200 što se najbolje osjeti u brzoj vožnji zavojima. Prema našem iskustvu s testa, domet od 70 km u EV načinu rada je vjerodostojan, ali tada se morate odreći svakog zadovoljstva u vožnji. Kao i kod svakog PHEV-a uostalom.

Ovakav PHEV je najbolje puniti kod kuće ili na poslu. Putem klasične kućne utičnice od 2,3 kW bateriji treba 5-6 sati da se napuni, dok je podržana najveća snaga punjenja od 7,4 kW. Tako da je uz wallbox te snage, od prazne do pune baterije potrebno malo više od dva sata. Iako mu dodatni pogonski sklop oduzima dio dinamike, A250e ima upotrebljiv električni domet, toliko da većina ljudi zaista može putovati na posao i natrag isključivo na struju. Tihi rad i glatka ubrzanja također pomažu u zaključku kako je ovo mali ali vrlo napredan i luksuzan automobil.
Tehnički podaci
Motor 4 cilindra, benzin + elektromotor
Obujam 1332 ccm
Snaga 118 kW (160 KS) @ 5500 o/min
Moment 250 Nm @ 1620 o/min
Elektromotor 75 kW/102 KS i 300 Nm
Sistemska snaga 160 kW (218 KS) i 450 Nm
Mjenjač automatizirani, 8G-DCT
Ubrzanje 0-100 6,7 s
Maks. brzina 240 km/h
Dimenzije 4549X1796X1446 mm
Prtljažnik 345 l
Potrošnja benzina 0,9-6,4 l/100 km
Potrošnja struje 15,0 kWh/100 km
Potrošnja na testu 5,5 l/100 km
Emisija CO2 21 g/km
Cijena 309.381 kn, testni model 321.218 kn