Hrvatska premijera: Crossover EQA ulazni je model u sve veću Mercedesovu električnu obitelj, a doseg mu je veći od 500 kilometara
Najnoviji crossover sa zvijezdom na nosu preuzima sve pozitivne značajke svog nedavno predstavljenog sestrinskog modela GLA, i kombinira ih s vrlo učinkovitim električnim pogonom u tri razine snage, te pogonom na dva ili četiri kotača.
Nedugo nakon svjetske premijere najvećeg električnog Mercedesa, održana je domaća premijera onog najmanjeg, ali također tehnološki vrlo naprednog. Predstavnika nove marke Mercedes-EQ, kao i ostale njihove električne automobile karakteriziraju atraktivan dizajn, iznimna zabava u vožnji, visoka razina prilagođenosti svakodnevnoj uporabi i maksimalna sigurnost. EQ predstavlja dvije vrijednosti marke Mercedes-Benz “emocije i inteligenciju” i obuhvaća sve značajne aspekte električne mobilnosti usmjerene na kupca. Istovremeno, nisu samo orijentirani na automobile, već EQ nudi sveobuhvatan ekosustav proizvoda, usluga, tehnologija i inovacija. Spektar se kreće od električnih vozila i zidnih punjača do usluga punjenja i kućnih jedinica za pohranu energije.

Dakle, EQA je ulazni model u obitelj Mercedes-EQ, kompaktni premium SUV spaja dnevne migracije i mobilnost bez lokalnih emisija s vrhunskim dizajnom, intuitivnom povezivošću i uvjerljivim performansama. Publika ga je odmah zapazila, pa je Mercedes je u Q1 ove godine zaprimio više od 20.000 narudžbi za ovaj automobil. Izvana je malo razlika u odnosu na verzije s ICE motorima. Sprijeda horizontalna traka od optičkih vlakana spaja dnevna svjetla led projektora, dok je crni panel sa zvijezdom umjesto rešetke za usis zraka središnji element svih Mercedes-EQ vozila. Na bokovima su oznake brenda EQ, dok su straga svjetla također povezana svjetlećom trakom, a registarska pločica je premještena s petih vrata u odbojnik, koji je dobio i kromiranim umetke.

Vanjski stilovi su Progressive i AMG Line koji ima specifičnu prednju masku s dvostrukom kromiranom trakom i površinom u sjajnoj crnoj boji, prednji odbojnik sa sjajno crnim umetcima i funkcionalnim zračnim zavjesama, kao i stražnji difuzor i posebne kromirane elemente branika. Kao što smo to naučili kod Mercedesa, u prvoj godini od predstavljanja bit će ponuđena posebna verzija Edition 1, koja ima AMG black panel masku, AMG prednje i stražnje odbojnike, i 20” višekračne AMG naplatke u crveno-zlatnoj nijansi. Interijer je u osnovi jednak kao kod GLA, osim što linije uređenja Progressive, Electric Art, AMG Line i Edition 1 nose svaka svoje specifičnosti.

Posebno je zanimljiv Electric Art kod kojeg su lopatice turbine u otvorima za zrak u crvenozlatnoj nijansi, titan siva Artico koža je u kombinaciji s “Jalaya” tkaninom u crvenozlatnoj boji, izrađenoj od recikliranih PET boca. Na sjedalima se nalazi crveno-zlatni opšiv, dok je jedan od dva ključa u Electric Art i Edition 1 opremi u crveno-zlatnoj boji. Kod AMG interijera upravljač u nappa koži je s ravnim rubom, ima ojačano područje zahvata, a iza upravljača su srebrne polugice koje na električnom modelu umjesto za izmjenu brzina služe za stupnjevanje rekuperacije energije. Pored toga, sportska sjedala u kombinaciji kože i alkantare su s crvenim prošivom. Edition 1 ima pak posebnu cyber-cut perforaciju sjedala kroz koju se vidi podstava od plave tkanine.

Sve verzije EQA pokreće asinhroni elektromotor (eATS). Odlikuju ga visoki zakretni moment, učinkovitost, te gotovo nečujan rad bez vibracija. Po predstavljanju, prvo je dostupan uvodni model, EQA 250 s motorom od 140 kW/190 KS i 375 Nm i prednjim pogonom. Do stotke ubrza za 8,5 sekundi, dok je brzina limitirana na 160 km/h. Maksimalni doseg je prema WLTP-u 426 km. U svibnju će ponudu proširiti jači modeli s pogonom na sve kotače, EQA 300 4MATIC (165 kW/220 KS) i EQA 350 4MATIC (210 kW/286 KS). Snažniji modeli donose još jedan električni pogonski sklop straga koji se sastoji od nanovo dizajniranog sinkronog motora visokih performansi. Prednost ovog rješenja je visoki omjer snage u odnosu na dimenzije, visoka učinkovitost i stabilna izlazna snaga. Najsnažniji model ima doseg do 428 km, dok EQA 300 4MATIC prema WLTP-u može doseći i više od 500 kilometara.

Središte električnog sustava je snažna visokonaponska litij-ionska baterija smještena u podnici, s izlaznim naponom od 420 V i nominalnog kapaciteta od 190 Ah, odnosno snage od 66.5 kWh. Baterija je dio sustava inteligentnog toplinskog upravljanja ovim automobilom kako bi se i taj, kod električnih automobila vrlo bitan element, adekvatno optimizirao. Toplinska pumpa je dakle u serijskoj opremi. Velike brzine punjenja moguće su putem AC struje do 11 kW snage, kao i DC strujom (83B) do 100 kW. Vrijeme punjenja baterije od 0-100 % je na Wallbox AC punjaču od 11 kW 5:45 h, dok se na brzom DC punjaču od 100 kW i napona od 400V baterija napuni od 10% do 80% za svega 30 minuta.

Mercedes nudi i uslugu Mercedes me Charge kojom je obuhvaćeno 450.000 AC i DC punionica u 31 državi svijeta. Pored toga, za klijente te usluge koji cijene održivu mobilnost, Mercedes 175,000 javnih punionica u Europi osigurava ofset zelenom električnom energijom. To se poklapa s Mercedesovim opisom ciljanog kupca ovog malog crossovera, koji ima vrlo visoke standarde kvalitete, pridaje posebnu pažnju jedinstvenom dizajnu, a vodeći sigurnosni standardi i udoban interijer su mu jednako važni kao i ekološka održivost. Kvaliteta stoga ima i svoju cijenu. EQA 250 tako u Hrvatskoj do registracije stoji 394.000 kuna, za EQA 300 4M treba izbrojati 426.000 kuna, dok top model 350 4M stoji 452.000 kuna.